کد خبر : 9699
تاریخ انتشار : شنبه 8 شهریور 1393 - 14:06

اموزش بافت دامن بسیار زیبا با میل گرد/بافتنی

اموزش بافت دامن بسیار زیبا با میل گرد/بافتنی

از اونجا که لباسهای بافتنی فقط مخصوص هوای گرم نیست و بافتنی هایی داریم که مخصوص بهار و یا پاییز هم هستند، از این به بعد بافت پوشاک بهاره و تابستانه و پاییزه رو هم براتون میذارم.امروز یه دامن بسیار زیبا رو براتون در نظر گرفتم که حتی خانومهایی که زیاد بافتنی بلد نیستن میتونن

از اونجا که لباسهای بافتنی فقط مخصوص هوای گرم نیست و بافتنی هایی داریم که مخصوص بهار و یا پاییز هم هستند، از این به بعد بافت پوشاک بهاره و تابستانه و پاییزه رو هم براتون میذارم.امروز یه دامن بسیار زیبا رو براتون در نظر گرفتم که حتی خانومهایی که زیاد بافتنی بلد نیستن میتونن اون رو ببافن.چون در تمام بافت،از بافت ساده استفاده شده.

اموزش بافت دامن بسیار زیبا با میل گرد/بافتنی

 

برای بافت این دامن باید ۴ رنگ کاموا و از هر یک ۳ کلاف داشته باشید.تمام این دامن ساده بافیست و با میل گرد و بدون درز بافته میشه. (بافت بدون درز با میل گرد )کامواها باید ظریف باشن و ضخامت همه رنگها باهم یکی باشه.

میل گردی که برای این دامن استفاده میشه باید سیم بلندی داشته باشه که همه دونه ها توی اون جا بشه.

ابتدا به اندازه دور کمر دونه سر بندازید.(محاسبه تعداد دونه های لازم برای سر انداختن )بهتره که حدود ۴ سانت کمتر از دور کمر بگیرید که بالای دامن چسبون باشه.دوستانی که فکر می کنن بخاطر بزرگی دور باسن،اگه به اندازه دور کمر دونه سر بندازن،دامن از باسنشون بالا نمیره ،نگران نباشن.چون بافت کش میاد و مشکلی براتون پیش نمیاد.با این حال اگه میخواید یه مقدار بیشتر از دور کمر دونه سر بندازید میتونید بعد از بافت دامن با استفاده از کمربند و یا ریسمان کمر رو محکم کنید.بعد از سر انداختن به تعداد لازم،با همون نخ حدود ۵ سانت کشباف یکی زیر یکی روببافید.اگه میخواید از کمرتون ریسمان و یا کمربند عبور بدید باید بعد از اینکه ۲ سانت بافتید ، تو رج بعدی که روی بافت هست،هر ۱۰ تا دونه که بافتید یک ژته بزنید و دو تا دونه بعدی رو با هم از زیر یکی کنید.دوباره ۱۰ تا دونه بافته،یک ژته زده و دو تای بعدی رو با هم از زیر یکی کنید و … به همین ترتیب تا آخر رج ادامه بدید و تو رج بعدی ژته ها رو طوری ببافید که سوراخ ایجاد بشه که بتونید ریسمان رو از توش رد کنید.

بعداز اینکه ۵ سانت بافتید،با همون نخ حدود ۱۰ سانت ساده بافی کنید،طوری که رج آخر ،روی بافت باشه.

*رج بعد که پشت بافت هست،همه رو از زیر ببافید.رج بعدی که روی بافت هست همه رو از زیر ببافید.رج بعدی (پشت بافت)همه از رو بافته میشن،فقط باید یکی بافته،یک ژته بزنید،یکی از رو،یک ژته و … همینطور تا آخر رج باید بعد از هر دونه یک ژته بزنید.

رج بعد(روی بافت):همه از زیر.ژته ها رو طوری ببافید که سوراخ ایجاد بشه.

رج بعد(پشت بافت) : همه از زیر.*

رج بعد (روی بافت) : نخ دوم رو گرفته و همه دونه ها رو از زیر ببافید.و از این به بعد حدود ۱۵ سانت با نخ دوم ساده بافی کنید.بعد از اینکه حدود ۵ سانت از این قسمت رو بافتید باید در رجی که روی بافت هست، دونه اضافه کنید،به این ترتیب که هر ۱۰ تا دونه که از زیر بافتید یک دونه اضافه کنید و مواظب باشید که سوراخ ایجاد نشه.

بعد از اینکه ۱۵ سانت بافت این قسمت تموم شد.(باید رج آخر روی بافت باشه.) دوباره نخ اول  رو گرفته و داخل * * رو تکرار کنید.

حالا با نخ سوم قسمت بعدی دامن رو شروع کنید و تو این رج که روی بافت هست همه رو از زیر ببافید.با نخ سوم باید حدود ۲۰ سانت ساده بافی کنید.بعد از اینکه حدود ۵ سانت از این قسمت رو بافتید باید دوباره تو رجی که روی بافت هست دونه اضافه کنید.دوباره هر ۱۰ تا دونه که بافتید،یک دونه اضافه کنید و مراقب باشید که سوراخ ایجاد نشه. بعد بافت رو ادامه بدید تا این قسمت حدود ۲۰ سانت بشه.رج آخر باید روی بافت باشه.

دوباره نخ اول رو گرفته و داخل ** رو تکرار کنید.

نخ چهارم رو گرفته و رج بعدی رو که روی بافت هست همه رواز زیر ببافید.بافت این قسمت از دامن هم باید حدود ۲۰ سانت باشه.و دوباره بعد از بافت ۵ سانت از این قسمت باید مثل قبل تو رجی که روی بافت هست دونه اضافه بشه .یعنی هر ۱۰ تا دونه که از زیر بافتید،یکی اضافه کنید.

بعد از اتمام ۲۰ سانت این قسمت دوباره نخ اول رو گرفته و داخل ** رو تکرار کنید.

نخ دوم رو گرفته و حدود ۱۰ سانت بافت ساده رو ادامه بدید و در رج روی بافت بعد از ۵ سانت دوباره هر ۱۰ تا دونه زیر،یک دونه اضافه کنید.

بعد از اتمام ۱۰ سانت این قسمت دوباره با نخ اول داخل ** رو تکرار کنید.

حالا نخ سوم رو بردارید و رج بعد که روی بافت هست رو از زیر ببافید.تو این رج هر دونه که بافتید ،یکی اضافه کنید و مراقب باشید که سوراخ ایجاد نشه. و تا ۵ سانت این قسمت رو هم ساده ببافید.و بعد همه دونه ها رو کور کنید.

نکته ۱ :اگه میخواید قد دامن رو بلندتر و یا کوتاهتر بگیرید میتونید اندازه هر قسمت رو بیشتر و یا کمتر از چیزی که من گفتم ببافید.مثلا برای کوتاهتر کردن دامن بجای ۱۰ سانت ۷ سانت و بجای ۱۵ سانت،۱۰ سانت ببافید و یا برعکس.

نکته ۲ :میتونید از تعداد رنگهای کمتر و یا بیشتری استفاده کنید . مثلا از دو رنگ استفاده کرده و قسمت اول رو با یک رنگ و قسمت دوم رو با رنگ دوم ببافید.دوباره قسمت سوم رو با رنگ اول و قسمت چهارم رو با رنگ دوم ببافید .و به همین ترتیب ادامه بدید.

نکته ۳ : اگه دوست دارید گشادی دامن بیشتر از چیزی که من گفتم باشه میتونید تعداد بیشتری دونه در هر قسمت اضافه کنید.مثلا بجای اینکه بعد از هر ۱۰ تا دونه،یک دونه اضافه کنید،بعد از هر ۵ تا دونه یکی اضافه کنید و اگه میخواید گشادی کمتری داشته باشه تعداد دونه های اضافه شده در هر قسمت رو کمتر بگیرید.

نکته ۴ : اگه بافت بدون درز با میل گرد رو بلد نیستید و یا سیم میل گردتون به  قدری بلند نیست که همه دونه ها توی اون جا بشه میتونید جلو و پشت دامن رو جداگانه بافته و بعد درزهای پهلو رو به هم بدوزید.که در روال بافت تغییری ایجاد نمیشه.فقط بعد از بدست آوردن تعداد دونه های لازم برای دور کمر،نصف اون رو سر انداخته و با همون دستور داده شده جلوی دامن رو بافته و دوباره همون تعداد دونه سر انداخته و پشت دامن رو ببافید.

نکته ۵ :دامن توی عکس گشادتر از توضیحی هست که من گذاشتم.یعنی تعداد دونه های اضافه شده در هر قسمت بیشتر از اونه که من گفتم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *