کد خبر : 9619
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 شهریور 1393 - 10:08

کراتینه کردن موها و آنچه شما باید بدانید/آرایش وزیبایی

کراتینه کردن موها و آنچه شما باید بدانید/آرایش وزیبایی

  کراتینه کردن مو می تواند چندین ساعت زمان را در روز برای تان صرفه جویی کند. دوست دارید موهای تان صاف تر و نرم تر باشد؟ درمان های کراتینه که موها را صاف می کنند، امروزه در سالن های آرایشی بسیار رایج اند. کراتینه کردن موها اما اگر دوست دارید این روش را امتحان

 

کراتینه کردن موها و آنچه شما باید بدانید

کراتینه کردن مو می تواند چندین ساعت زمان را در روز برای تان صرفه جویی کند.

دوست دارید موهای تان صاف تر و نرم تر باشد؟ درمان های کراتینه که موها را صاف می کنند، امروزه در سالن های آرایشی بسیار رایج اند.

کراتینه کردن موها

اما اگر دوست دارید این روش را امتحان کنید، باید موارد زیر را بدانید:

کراتین چیست؟

کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در موهای شما وجود دارد.

چگونه عمل می کند؟

یک آرایشگر آموزش دیده، محصول کراتین را روی موهای تان قرار می دهد و سپس برای تثبیت آن از گرمای یک اتو موی صاف استفاده می کند. این فرآیند بسته به طول موهای تان ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول می کشد.

تا چه حد در زمان تان صرفه جویی می کند؟

اگر به طور معمول موهای تان را صاف می کنید، کراتینه صاف کننده مو، می تواند زمان سشوار کشیدن تان را ۴۰ تا ۶۰% کاهش دهد.

محافظی در برابر وز شدن مو

پس از کراتینه کردن موهای تان دیگر فکر وز شدن موها را نکنید. شما می توانید بدون اینکه در ظاهر موهای تان تغییری به وجود آید، در هوای مرطوب یا در زیر باران ملایم راه بروید.

قبل از شستشو صبر کنید

READ
برق لبتان را خودتان درست کنید/آرایش وزیبایی

پس از کراتینه کردن مو، ۳ تا ۴ روز نباید موهای تان را بشویید. این یعنی که محلول کراتینه برای تأثیرگذاری بر مو، به زمان نیاز دارد.

نگهداری پس از کراتینه

پس از کراتینه کردن موها و پس از گذشت ۳ تا ۴ روز (بدون شستن موها)، باید از آن پس از شامپوهایی که فاقد سدیم سولفات هستند استفاده کنید تا اثر درمان را حفظ کنید.

تأثیر کراتینه کردن موها تا چه زمانی دوام می آورد؟

انتظار داشته باشید که اثر کراتینه ۲ تا ۲.۵ ماه دوام بیاورد. کراتینه کردن موها باعث پارگی تارهای مو نمی شود، اما اتوی داغ می تواند این مشکل را ایجاد کند. پارگی موها هیچ ربطی به درمان کراتینه مو ندارد و کامل مرتبط با استفاده از اتوی داغ برای تثبیت محلول کراتینه و صاف کردن موهاست. برخی از اتو موها، آن ها را بیش از اندازه گرم کرده و موجب قطع آن ها می شوند.کراتین چیزی بیشتر از یک درمان ترمیمی است؛ حتی اگر نوع موی تان خوب باشد، این درمان ساقه مو را تقویت کرده و آن را مقاوم تر می کند.توصیه می شود اگر پسوریازیس یا درماتیت شوره دارید، قبل از کراتینه کردن موهای تان با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

READ
علل احتمالی ریزش موی خانم ها

فاکتور فرمالدهید

ممکن است در مورد وجود فرمالدهید در فرآورده های کراتینه مو چیزهایی شنیده باشید. فرمالدهید می تواند برخی مشکلات سلامتی ایجاد کند، به ویژه در افرادی که به طور مداوم با آن کار می کنند. بیشترین نگرانی در مورد وجود فرمالدهید در محصولات کراتینه مو، متوجه کارکنان آرایشگاه (که به طور مداوم با آن سر و کار دارند) خواهد بود، نه اشخاصی که درمان کراتینه مو را دریافت می کنند.چه میزان فرمالدهید در این محصولات وجود دارد؟ این میزان متفاوت است. سازمان بهداشت جهانی و اداره ایمنی و بهداشت به سطح فرمالدهید در برخی از این محصولات نظارت دارد.شما می توانید از آرایشگر بپرسید آیا محصولی که برای شما مورد استفاده قرار می دهد حاوی فرمالدهید یا موادی که می خواهید از آن ها اجتناب کنید هست یا نه. وب سایت سازمان جهانی درخواست کرده است اگر نسبت به محصولی واکنش بد نشان دادید، مسئله را در وب سایت اطلاع دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *