خانه / سلامت / آیا می خواهید اشتهایتان کم شود/سلامت

آیا می خواهید اشتهایتان کم شود/سلامت

 

تمام آنهایی که اهل رژیم گرفتن هستند، حتما این نکته را تجربه کرده‌اند که کنترل اشتهای کاذب و به موقع غذا خوردن یکی از بهترین راه های مبارزه با اضافه وزن است.خیلی وقت ها ما بدون اینکه بدنمان نیاز به خوراکی داشته باشد، چیزی می خوریم؛ شاید از سر بی کاری یا بی حوصلگی یا حتی برای رفع استرس و پاسخگویی به اشتهای کاذب خودمان! اما چگونه می‌شود این اشتهای کاذب را سرکوب کرد؟ ۱۱ توصیه زیر می تواند کمکتان کند.
آیا می خواهید اشتهایتان کم شود؟

 

www.ROZANEHONLINE.com

حواس خودتان را پرت کنید

اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیاده طلبی است؛ نه گرسنگی. اشتهای کاذب یا همان هوس تنها ۱۰ دقیقه طول می کشد و اگر شما بتوانید در این ۱۰ دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامتتان برداشته اید.

 

 

 روبه رو نشدن با خوراکی ها

یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبه رو نشدن با خوراکی هایی است که خیلی دوستشان دارید.مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شامتان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهنتان خطور نکند. رابطه استرس و غذا خوردن

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از افراد هست، ذخیره کردن صدها کالری اضافه با زیاده روی در خوردن غذا برای کاهش استرسشان است. شما می توانید برای کم کردن استرستان به جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید و در آخر اگر باز هم میل به خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.

خواب نیمروزی

شما می توانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمانتان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.

کم خوری با عطر نعنا

بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهانشان، اقدام به خوردن خوراکی می کنند. این افراد می توانند به جای پرخوری های بی مورد، روزانه دو تا سه بار به وسیله دهان شویه‌هایی با عطر نعنا دهان خود را شست‌وشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند.

غذاها را بدمزه کنید

شاید این کار به نظرتان خنده دار برسد اما شما می توانید با بدمزه کردن خوراکی‌هایی که دوستشان دارید، میل به خوردن آن‌ها را در وجودتان از بین ببرید. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آب خیس کنید و بعد آن را بخورید!

خوراکی های غنی

هر زمان که احساس کردید خیلی گرسنه اید و اگر شروع به غذا خوردن کنید تا حد افراط پیش می روید، غذاهای پرحجم که زودتر سیرتان می کنند را برای خوردن انتخاب کنید و البته که منظور ما از غذای پرحجم، غذای چرب نیست بلکه غذاهایی است که با خوردن مقدار کمی از آن ها سریع احساس سیری می کنید و دست از خوردن می کشید.

 

چراغ ها را روشن کنید

یکی از موثرترین کار‌ها برای جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی است. این طوری شما به خوبی متوجه میزان غذایی که مشغول خوردنش هستید، می شوید.

شمع روشن کنید

شاید جالب باشد که بدانید نتیجه جدید ترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزایش اشتها بی‌تاثیر نیستند.

نوشیدنی ها

و در آخر، اگر در بین روز نتوانستید میل به خوردنتان را به هیچ طریقی سرکوب کنید، نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را به جای کیک، بیسکوییت یا بستنی به شما پیشنهاد می کنیم.

درباره ی bano1

مطلب پیشنهادی

8 1 علامت کمبود آهن

خستگی: رایج ترین علامت کمبود آهن خستگی یکی از علائم رایج کمبود آهن بوده و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد نمایید *

قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس