کد خبر : 9595
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1393 - 16:53

مراقبت های پوستی در پاییز /سلامت

مراقبت های پوستی در پاییز /سلامت

فصل پاییز با تمام زیبایی ها و برگ های رنگارنگش از راه رسیده است، اما در میان این همه زیبایی، بعضی از افراد با مشکلات خاصی روبه رو هستند؛ آنهایی که در پاییز لطافت پوست شان از بین می رود و بخصوص دست ها و صورت شان خشن و زبر می شود، بخوبی این مساله

مراقبت های پوستی در پاییز /سلامت

فصل پاییز با تمام زیبایی ها و برگ های رنگارنگش از راه رسیده است، اما در میان این همه زیبایی، بعضی از افراد با مشکلات خاصی روبه رو هستند؛ آنهایی که در پاییز لطافت پوست شان از بین می رود و بخصوص دست ها و صورت شان خشن و زبر می شود، بخوبی این مساله را درک می کنند. در این فصل از سال، به دلیل سرمای هوا و همچنین وزش بادهای خشک و سرد، لطافت پوست بخصوص پوست صورت به خطر می افتد. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از بروز خشکی پوست از همین ماه ها که هوا هنوز خیلی سرد نشده، اقدام کنید.

یکی از راه های ساده، اما مهم برای پیشگیری از این مشکل، استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب پوست است. با توجه به این موضوع که پوست در این فصل رطوبت خود را از دست می دهد و این مساله باعث خشک شدن و سوزش آن می شود، بهتر است استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده را فراموش نکنید. همچنین خوب است در این فصل از سال، همیشه کرم را همراه خود داشته باشید تا به صورت مداوم، دست و صورت خود را مرطوب نگه دارید.

البته در فصل پاییز به دلیل ابری بودن هوا نباید استفاده از کرم ضد آفتاب را به اشتباه ترک کنید؛ بلکه باید بدانید در حالی که در اغلب روزهای پاییزی آفتاب مانند روزهای تابستانی نمی تابد و ممکن است پشت ابر باشد، ولی حتما باید برای محافظت از پوست از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.

همچنین با توجه به این موضوع که معمولا در فصل های پایانی سال آلودگی هوا شدت بیشتری دارد، بهتر است برای تمیز نگهداشتن پوست خود نیز تلاش بیشتری داشته باشید.

READ
تغذیه برای زانوها/سلا مت

یکی دیگر از نکات مهم و حائز اهمیت، شیوه شست وشو و همچنین پاک کردن مواد آرایشی از روی صورت است. پس به یاد داشته باشید با توجه به خشکی بیش از حد پوست در این ماه ها، باید با ملایمت بیشتری با پوست تان برخورد کنید. اگر از محلول های شست و شوی پوست استفاده می کنید، باید با آرامش و لطافت بیشتری نسبت به قبل این کار را انجام دهید و اگر از انواع صابون برای تمیز نگهداشتن پوست خود کمک می گیرید بهتر است از صابون های ملایم تر استفاده کنید و پس از پایان شست و شو، پوست خود را به وسیله یک حوله نرم خشک کنید؛ پس از آن هم حتما باید پوست خود را با کرم نرم و مرطوب نگه دارید.

همچنین دقت داشته باشید در این فصل بهتر است پس از هر بار استحمام از لوسیون های مخصوص پوست بدن نیز استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های محافظت از پوست در این فصل استفاده از دستگاه بخور است؛ استفاده از این دستگاه ها به دلیل این که به آبرسانی پوست کمک می کند، می تواند کمک بزرگی برای حفظ لطافت و زیبایی پوست شما باشد.

● مراقب دست های هم باشید

دقت کنید در این فصل، مراقبت از پوست دست ها هم بسیار اهمیت دارد و حتما باید به فکر آنها هم باشید؛ شاید شما هم در فصل های پایانی سال دچار سوزش پوست دست و قرمز شدن آن شده باشید یا مشکلات دیگری را مانند خارش و پوسته شدن پوست دست تجربه کرده باشید. برای پیشگیری از این مشکلات توصیه می شود از دستکش های نخی استفاده کنید و حتی زمانی که داخل خودرو و سایر مکان های عمومی سرپوشیده نیز قرار دارید نیز دستکش را فراموش نکنید.

READ
انگشت عشق/روانشناسی

خشکی پوست دست نه تنها موجب سوزش پوست می شود، بلکه حتی می تواند باعث پوسته شدن پوست اطراف ناخن ها هم بشود که این موضوع زیبایی دستان شما را به خطر خواهد انداخت. پس برای پیشگیری از این مشکل حتما از کرم های دست و همچنین کرم های مخصوص ناخن استفاده کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *