کد خبر : 9583
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1393 - 10:27

معرفی انواع چادر اسلامی جدید /مدل لباس

معرفی انواع چادر اسلامی جدید /مدل لباس

فاطمه (سلام الله علیها) چرخیده باشی که حضرتش فرمود: بهترین چیز برای زن آن است که به مردی نگاه نکند و مردی او را نبیند. ”چادر شال دار” چادرهای شال دار شبیه مانتو هستند که به آن شال دوخته شده اند و به وسیله‌ی زیپ مخفی بسته می‌شود. در دو نوع شال بلند و شال

فاطمه (سلام الله علیها) چرخیده باشی که حضرتش فرمود: بهترین چیز برای زن آن است که به مردی نگاه نکند و مردی او را نبیند.

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

”چادر شال دار”

چادرهای شال دار شبیه مانتو هستند که به آن شال دوخته شده اند و به وسیله‌ی زیپ مخفی بسته می‌شود. در دو نوع شال بلند و شال کوتاه وجود دارند. در مدل شال بلند بلندی شال تا مچ پا ادامه دارد و شال کوتاه بلندی شال تا ارنج دست می باشد.این چادر از محبوبیت خاصی در بین خانم های جوان بر خوردار است.

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

“چادر کمری”

چادر کمری یا قاجاری یکی از قدیمترین مدلهای چادر در ایران است که در دوران حکومت قاجاریه رواج داشته و به همین دلیل نام دیگر آنرا چادر قاجاری می نامند. که مانند پیراهن از سر پوشیده می‌شود از پشت یک‌سره است، ولی از جلو دو تکه به نظر می‌رسد. این چادر با کمربندی از پشت گره می‌خورد. به همین خاطر از سنگینی چادر گرفته می‌شود. قسمت بالایی که دسته‌های چادر است با کش روی سر ثابت شده و بلندی آن تا زانو می‌رسد. اگر شخص رو بگیرد، دو تکه بودن آن مشخص نمی‌شود. در مدلی از آن، قسمت بالا مثل یک مقنعه‌ی آستین‌دار است. مقدار پارچه‌ی این چادر به اندازه‌ی چادر ساده است.

READ
مدل لباس شیک ساندرا بلوک روی فرش قرمز/مدل لباس

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

“چادر اماراتی”

چادر اماراتی همانگونه که از نامش مشخص است یکی از انواع چادرهای عربی می باشد.با این تفاوت که به دلیل داشتن آستین‎‎‏‎‏های ۴۰ سانیمتری نسبت به دیگر مدل های عربی ،اندامی تر است.جلوی این چادر به صورت باز طراحی شده و می توان آن را بنا به سلیقه های مختلف با زیپ و یا انواع دکمه بست.

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

“چادر ملی”

چادر ملی برگرفته از چادر ساده ایرانی است با این تفاوت که دارای آستین هایی برای بیرون آوردن دست ها می باشد ،در بعضی مدل‌های آن، آستین از آرنج به پایین است. آستین می‌تواند کلوش یا راسته باشد که معمولاً با حریر یا نوار و یا منجوق‌دوزی تزئین می‌شود. جلوی چادر می‌تواند باز باشد و یا به وسیله‌ی زیپ و دکمه مخفی بسته شود.این چادر به شما آزادی عمل بیشتری میدهد و برای خانومهایی بچه دار و دانشجو توصیه میشود.با این چادر رانندگی بسیار راحتی هم دارید.

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

”چادر دانشجویی”

چادر دانشجویی کاملا شبیه به چادر ساده ‎ی ایرانست.با این تفاوت که برای بیرون آوردن دستها شکاف هایی در نظر گرفته شده که میتوانید بدون به هم زدن فرم چادر،به راحتی از دو دست خود برای انجام کارهایی از قبیل حمل کیف و یا گرفتن دست کودک استفاده کنید.

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

”چادر لبنانی”

READ
شیک ترین مدل های کت و پیراهن زنانه /مدل لباس

در مدل اصلی آن اگر شخصی که چادر سر کرده دست‌هایش را باز کند، شما یاد مانتوهای کلوش (خفاشی) می‌افتید. زیرا این چادر آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دست‌ها روی چادر ایجاد شده و یک مچ ۱۰ سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر می‌ایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می‌شود. به این صورت که به لبه‌ی طرف راست کش به اندازه‌ی مچ دوخته می‌شود که آن را به دست چپ می‌اندازید و سمت چپ چادر در پهلوی راست شما نگه داشته می‌شود. چادر از زیر چانه و روی سینه به وسیله‌ی یک دکمه بسته می‌شود، پوشیده بودن این چادر به شما این امکان را می‌دهد تا در زیر آن لباس راحت‌تری بپوشید، زیرا به هیچ وجه باز نیست. برای تهیه‌ی این چادر به ۵/۳ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیاز است.

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

” چادر صدفی لبنانی”

مدل کلی آن شبیه لبنانی است، با این تفاوت که در بالای سر آن مقنعه‌ای و یا چانه دارد و از جلو زیپ می‌خورد. این مدل با پوششی کامل و زیبا برای خانم های شاغل بسیار مناسب است.

“چادر حجازی”

این مدل، آستین را واضح‌تر می‌توان دید. زیرا شکل معمولی دارد و از زیر بغل برش می‌خورد. همانند چادر لبنانی مورب بسته می‌شود و برای تهیه‌ی آن به ۵ متر پارچه با عرض ۱۸۰ سانتی‌متر نیاز است.

READ
آموزش گام به گام و تصویری گل ارکیده با خمیر گلچینی /آموزش گل سازی

معرفی انواع چادر اسلامی جدید 2015

”چادر عبایی یا جده”

این مدل چادر از اصیل ترین چادرهای عربی می‏‎‎باشد. که در میان اعراب به عبا معروف است، در چادر جده پارچه ی زیادی به کار رفته شده و همین امر باعث عریض شدن این مدل می گردد و عرض زیاد آن پوشش کامل و راحتی را باری بانوان به همراه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *