کد خبر : 9522
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 22:14

دانستنیهای جالبی درباره آرایش با کرم پودر/آرایش وزیبایی

دانستنیهای جالبی درباره آرایش با کرم پودر/آرایش وزیبایی

کرم پودر جزء اساسی در آرایش زیبا و ماندگار است. بعد از اینکه کرم پودری مناسب رنگ پوستتان انتخاب کردید، باید بدانید که از کجا شروع کنید و چگونه آن را با آرایش خود هماهنگ کنید. ابتدا ضروری است کرم پودر‌ها را با هم ترکیب کنید تا به زیبایی طبیعی صورتتان بیفزایید. آندرو سوتومویر می‌گوید:

کرم پودر جزء اساسی در آرایش زیبا و ماندگار است. بعد از اینکه کرم پودری مناسب رنگ پوستتان انتخاب کردید، باید بدانید که از کجا شروع کنید و چگونه آن را با آرایش خود هماهنگ کنید.

ابتدا ضروری است کرم پودر‌ها را با هم ترکیب کنید تا به زیبایی طبیعی صورتتان بیفزایید. آندرو سوتومویر می‌گوید: بیشترین اشتباهی که خانم‌ها می‌کنند این است که صورتشان را فقط با یک تن رنگ آرایش می‌کنند.
برای ایجاد لایه‌ای یکنواخت از اسفنج استفاده کنید. یا اگر از برس کرم پودر استفاده می‌کنید به حالت جارو کشیدن آن را به کار بگیرید تا پودر را پخش کند و سطح خوش ترکیبی به جا بگذارد. در ناحیه چانه و پیشانی و گونه‌ها، رنگ تیره تری استفاده کنید که شبیه به رنگ پوست در این ناحیه‌ها باشد. برای جلوگیری از ظاهری خاکستری رنگ داشتن در قسمت پیشانی یا چانه، رنگ تیره‌تر کرم پودر را ازقسمتی که مو می‌روید تا زیر گونه‌ها و در امتداد چانه به کار ببرید. خطوط بین رنگ‌ها را به آرامی محو کنید و مطمئن شوید که خط مشخصی بین دور نگ وجود نداشته باشد.
برای ایجاد درخشش طبیعی پوست چه می‌کنید؟ زیر استخوان گونه روشن کننده با پودر اکلیلی ملایم بمالید. باید از هایلات‌های نقره‌ای دوری کنید چون رنگ‌های متالیک طبیعی به نظر نمی‌رسند. برای پوست‌های معمولی رنگ‌های طلایی یا مسی استفاده کنید و برای پوست‌های تیره‌تر رنگ‌های طلایی و برنزه استفاده کنید. همچنین می‌توانید اندکی روشن کننده به پیشانی، برآمدگی بینی و چانه خود بزنید.
شاید شما هم جزو آن دسته از خانمهایی باشید که بعد از میکاپ و آرایش، سنتان بیشتر دیده شود که البته ناگفته نماند در اکثر مواقع این اتفاق خواهد افتاد و چون به نظر می‌رسد با آرایش می‌توان زیبا‌تر از قبل بود بیشتر آرایش می‌کنیم و همین سبب می‌شود که با میکاپی غلیظ و نامتعادل سنمان بیشتر دیده شود.
یکی از مهم‌ترین مراحل آرایش صورت آماده سازی پوست است که می‌توان گفت اساسی‌ترین قسمت میکاپ است چرا که اگر پوست یکدست و صاف دیده نشود آرایشهای نقاط دیگر زیبایی خود را آن طور که باید نخواهند داشت بنابراین باید این مرحله را بیشتر مد نظر داشت.
برای اینکه هنگام آرایش پوستمان به گونه‌ای دیده شود که ما تنها آن را آماده کرده باشیم و با انواع کرم‌ها طوری آن را نسازیم که هرچه ناصافی و چین و چروک است دیده شود و به نوعی سنمان را بیشتر نشان ندهد بهتر است:
اولا: بدون در نظر گرفتن سن و رنگ پوست، اگر پوست براق و شفافی دارید که از انواع پوستهایی است که مثل آینه می‌درخشد اما هر از گاهی جوشهای ریزی هم در آن دیده می‌شود، بعد از زدن ضد آفتاب مخصوص پوستتان از پنکیک استفاده کنید چرا که در این مواقع پنکیک هم قدرت پوشانندگی خوبی برای جوش‌ها دارد و هم این گونه پوست‌ها را جوان‌تر نشان خواهد داد. توجه داشته باشید که هیچگاه پنکیک را دور چشم‌ها نزنید و تنها با گذاشتن و برداشتن پد آن پوست را کمی مات کنید.
دوما: اگر پوستی خشک دارید و همیشه مجبورید آن را با انواع کرمهای مرطوب کننده مرطوب نگه دارید بهتر است در بعضی موارد (نه همیشه) آن هم به ترتیبی که در پایین گفته شده است از پنکیک در پایان آرایشتان استفاده کنید چرا که در هر سنی که باشید خشکی پوستتان باعث می‌شود که با پنکیک خطوط چهرهٔ شما بیشتر مشخص شود. راه بهتر آن است که پس از استفاده از ضد آفتاب مخصوص پوستتان تنها از یک کرم پودر خوب استفاده کنید و در صورتی که دوست داشتید پوستتان مات دیده شود از نوع مات آن روی ضد آفتابتان بزنید.
سوما: اگر پوستی کدر و دارای جوش و همین طور لکهای به جا مانده از جوش دارید و می‌خواهید آن را برای یک آرایش ملایم و زیبا آماده کنید بهتر است ابتدا ضد آفتاب فاقد چربی خود را بزنید، سپس از کرم پودری که قابلیت پوشانندگی خوبی دارد استفاده کرده و تمام نقاط پوست را با آن بپوشانید و با حرکت آرام و ضربه زدن آن را خوب بر روی پوست بخوابانید و در پایان کار آرایش هم پد یا‌‌ همان ابر پنکیک را برداشته و با حرکت گذاشتن و برداشتن بر روی پوست، آن را کمی از براقی به ماتی برسانید. باز هم در نظر داشته باشید که پد را اطراف چشم‌ها نمالید، همین طور آن را روی پوست نکشید فقط بگذارید و بردارید.

کرم پودر خوب کدام است

به دنبال کرم پودری باشید که یک درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد و بعد از این تکنیک‌های آرایشی برای پنهان کردن نقاط ضعف صورتتان استفاده کنید. این ماده آرایشی مهم‌ترین وسیله آرایشی در کیف شماست. با استفاده از یک کرم پودر خوب (کانسیلر) براحتی می‌توانید جوش‌ها و لکه‌های پوستیتان را بپوشانید. البته کرم پودر خوب براحتی پیدا نمی‌شود. این ماده آرایشی می‌تواند سریع صورت شما را روشن کرده و به پوست شما شادابی و طراوت خاصی دهد- مخصوصا زمانیکه در چهره شما آثار بی‌خوابی دیده میشود یک کرم پودر خوب می‌تواند چهره خسته شما را به یک صورت شاداب تبدیل کند.

چه نقاطی را باید کرم بزنیم

READ
آموزش کیک خیس شکلاتی موزی/شیرینی

-حلقه‌های تیره زیر چشم و جوش‌ها
۱- ابتدا با یک کرم روشن مخصوص زیر چشم آن نقطه را بپوشانید؛ این ماده آرایشی باید سریع جذب شده و بعد از مدت کوتاهی پوستی صاف و هموار از خودش به جای بگذارد.
۲- از یک برس مخصوص کرم پودر یا از نوک انگشتتان برای زدن کرم پودر در نقاطی از پوستتان که نازک است استفاده کنید. مطمئن شوید که خوب آن را پخش کرده‌اید.
۳- کنار خط ابرو و گوشه چشمتان را نیز با دقت کرم بزنید (در این مرحله باید خیلی دقت کنید؛ مراقب باشید کرم داخل چشمتان نرود.)
۴- بیشتر از آنچه فکر می‌کنید نیاز است کرم استفاده کنید و آن را با نوک انگشتتان پخش کنید.
۵ – اگر بعد از زدن کرم فکر می‌کنید باز هم دور چشمتان تیره است یک بار دیگر آن ناحیه را کرم بزنید.
۶-برای داشتن دوام بیشتر کرم پودر، کمی پنکیک روی صورتتان بزنید و برای کنار چشمانتان از یک برس مخصوص استفاده کنید تا پودر داخل چشمانتان نرود.

چه نقاطی را باید با شیوه کانسیلر بپوشانیم

-لکه‌های صورت
۱- برای داشتن یک آرایش زیبا و البته طبیعی از یک کرم و یا لوسیون استفاده کنید.
۲- برس کرم پودر را بردارید، ‌ تمام صورت خود را با استفاده از این برس کرم پودر بزنید، مطمئن شوید که کرم روی صورت شما نشسته است. اگر کرم پودر روی صورت شما روشن‌تر می‌شود روی نقاطی از صورتتان که فکر می‌کنید نقص دارند نزنید.
۳- کمی پودر بردارید و برای ثابت کردن کرم پودرتان از آن استفاده کنید.

READ
طرز تهیه سوپ سبزیجات ( غذای رژیمی )

– جای زخم و چروک‌های صورت
ابتدا، شما باید مطمئن شوید که آیا می‌توانید کاملا جای زخم را روی صورتتان بپوشانید یا خیر. اگر نتوانستید صد در صد آن را از نظر پنهان کنید می‌توانید با استفاده از یک کرم پودر خوب آن را کمرنگ‌تر و نامشخص‌تر کنید.
۱- اول از همه با یک لوسیون کمرنگ با غلظت کم تمام صورتتان را بپوشانید.
۲- سپس، کرم پودر را با برس مخصوصش درست روی نقطه جراحت صورتتان بزنید و سپس آن را گونه‌ای روی صورتتان پخش کنید که رنگ تمام نقاط صورتتان یکدست شود.
۳- در آخر نیز از یک پنکیک برای ثابت کردن کرم پودر روی صورتتان استفاده کنید.

-چروک‌های صورت
با استفاده از یک کرم با غلظت بالا و و کرم پودری خوب و قوی می‌توانید صورتی صاف و یکدست داشته باشید.
۱- صورتتان را مرطوب کنید، مرطوب کننده صورت شما را یکدست می‌کند. اگر پوستی ترک ترک و پوسته شده دارید استفاده از کرم مرطوب کننده برایتان از هر چیزی واجب‌تر است.
۲- از کرم پودر‌های مایع استفاده کنید.
۳- به گونه‌هایتان رژگونه بزنید. حتی اگر گونه‌هایتان چروک دارد باز هم می‌توانید از یک رژگونه کمرنگ استفاده کنید.
۴- اگر اطراف لب‌هایتان خطوطی دارید، آن ناحیه را همواره مرطوب نگاه دارید. از یک پماد مخصوص چروک دور لب استفاده کنید، ولی سعی نکنید که آن خطوط را با کرم پودر بپوشانید. در عوض یک رژلب مایع کرم مانند بردارید و با یک خط لب زیبا و کمرنگ خط لبتان را برجسته کنید.

نکات کلیدی در استفاده از کرم پودر‌ها

-روش پوشاندن جوش‌ها
کافی است چند جوش روی صورتتان داشته باشید تا کاملا آرایشتان خراب شود. این نقطه‌های مزاحم نه تنها صورت را زشت می‌کنند بلکه به راحتی هم پوشانده نمی‌شوند اما بعضی از برند‌ها پوشاننده‌های مخصوص جوش تولید کرده‌اند که می‌توانند بسیار کمک کننده باشند البته پیشنهاد می‌کنیم فقط به دنبال پوشاندن جوش‌ها نباشید بلکه بهتر است برای درمان آن اقدام کنید. برای از بین بردن جوش‌ها بهتر است پوشاننده و کرم پودری بخرید که اسیدسالیسیلیک داشته باشد چون وجود این ماده مانع مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود.

 با کرم پودر، بینیتان را کوچک کنید

اگر بینی بلندی دارید باید در نوک بینی از کرم پودر تیره تری استفاده کنید؛ اگر بینیتان کمی انحنا دارد و کج است، رنگ تیره را در کنار بینی و رنگ روشن‌تر را در وسط بینی به کار ببرید. همچنین از پودر روشن می‌توانید برای بزرگ‌تر نشان دادن بینی کوتاه، چشمان گود رفته کوچک، صورت باریک و بلند، چانه عقب رفته، گردن باریک و بلند و پوشاندن حلقه سیاه دور چشم استفاده کنید علاوه بر این‌ها برای برجسته‌تر نشان دادن گونه‌ها، یک خط فرضی از گوشه دهان به وسط گوش و یک خط دیگر به صورت عمودی، از گوشه خارجی چشم به طرف چانه بکشید. بعد پوشاننده یا فوندیشن تیره را بعد از خط عمودی روی این خط فرضی به طور افقی بزنید.

چگونه کرم پودر طبیعی به نظر برسد؟

کرم پودر را با اسفنج یا انگشت روی پوست به آرامی بمالید، تا پوست شما روشن شده و در عین حال طبیعی به نظر برسد. بهتر است دهانتان را هنگام استفاده از کرم پودر باز نگه دارید تا ناحیه گردن شما در معرض دید باشد و خط مشخص فک شما از بین برود. بعد از اتمام آرایش هم یک دستمال کاغذی را به آرامی روی صورتتان بمالید. این کار باعث می‌شود مواد آرایشی روی پوست یکنواخت‌تر شده و در عین حال صورت شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

READ
درمان پُرمویی در خانم ها

 چگونه لک‌های بزرگ و زیاد را بپوشانید؟

لک‌های بزرگ و فراوان به دلایل بسیاری ممکن است به وجود آمده باشند مثلا ممکن است به خاطر آفتاب گرفتن بسیار و جذب نور زیاد آن یا تولید بیش از اندازه ملانین پوستی یا… به وجود آمده باشند. معمولا روی چنین پوستی آرایش بسیار مشکل است چون هر تکه پوست یک رنگ می‌شود اما اگر کرم پودر و پوشاننده مناسب انتخاب کنید چندان دچار این مشکل نخواهید شد. باید از فروشنده بخواهید یک اصلاح کننده رنگ به شما بدهد و از آن زیر آرایش خود استفاده کنید تا لک‌ها را بپوشانید البته بعضی از برند‌ها نیز پوشاننده‌های خاصی دارند که می‌توانند زیر آرایش استفاده شوند تا دیگر لک‌ها دیده نشوند.

هنگام خرید کرم پودر به چه مواردی توجه کنید؟

کرم پودری برای شما مناسب است که وقتی به خط فک پایین مالیده شود، خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نیاید، هنگام خرید برای تست رنگ کرم پودر باید ۳رنگ نزدیک به رنگ پوستتان را روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه؟ اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

کرم پودر‌ها براساس نوع پوشش

کرم پودر‌ها براساس نوع پوشش تقسیم بندی می‌شوند:
۱- کرم‌های مرطوب کننده رنگی: که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می‌بخشد این کرم برای پوستهای جوان و صاف مناسب است.
۲- فون مایع که رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد این کرم‌ها معمولاٌ برای پوستهای نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی (Oil Free) آن استفاده کنند..
۳- کرم پودر: این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند مخصوصاً مناسب پوستهای خشک می‌باشند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.
۴- کرم پودر فشرده یا پنکیک: این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می‌باشد که روی آن در نظر گرفته شده است.
۵- پن استیک: این کرم پودر دارای بافت سنگین می‌باشد و ب برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می‌باشد. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو می‌کنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *