کد خبر : 9515
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 مرداد 1393 - 21:45

تست روانشناسی: آیا شما ضد لاغری هستید/روانشناسی

تست روانشناسی: آیا شما ضد لاغری هستید/روانشناسی

دوست دارید لاغر شوید اما نمی‌توانید؟دکتر فیل می‌گوید قبل از هر کاری باید بفهمید که چقدر برای لاغر شدن عزم و اراده دارید؟ برای خیلی از مردم پایین‌آوردن وزن، آنقدر سخت است که انگار به آن‌ها گفته‌ای خودت را حسابی تنبیه کن! معمولا برای کم‌نشدن وزن جمله‌هایی مثل عادت‌های غذایی من بد است، طرز فکرم

دوست دارید لاغر شوید اما نمی‌توانید؟دکتر فیل می‌گوید قبل از هر کاری باید بفهمید که چقدر برای لاغر شدن عزم و اراده دارید؟
تست روانشناسی: آیا شما ضد لاغری هستید/روانشناسی

برای خیلی از مردم پایین‌آوردن وزن، آنقدر سخت است که انگار به آن‌ها گفته‌ای خودت را حسابی تنبیه کن! معمولا برای کم‌نشدن وزن جمله‌هایی مثل عادت‌های غذایی من بد است، طرز فکرم اشتباه است، من هر وقت عصبی می‌شوم بیشتر غذا می‌خورم و… را زیاد می‌شنویم. همه چیز مقصر است، به جز خود شخصی که اضافه وزن دارد! البته در مقابل این مقصرهای همیشگی، هستند کسانی که چاقی‌شان مربوط به مسائل پزشکی می‌شود؛ مسائلی مثل بیوشیمی و متابولیسم شخصی هر فردی می‌تواند باعث چاق شدن او شود؛ جالب است بدانید ۶۵ درصد افرادی که اضافه وزن دارند نسبت به روش‌های کاهش وزن علاقه ای نشان نمی‌دهند و حتی می‌شود گفت «ضد‌لاغری» هستند! اگر شما هم جزو همین دسته هستید، غصه نخورید چون درمان‌هایی هستند که می‌توانند مشکل‌تان را برطرف کنند.


مشکل را شناسایی کنید

برای این‌که متوجه ضد‌لاغری بودن‌تان شوید لازم است تست زیر را انجام دهید. البته نتیجه‌ای که از سوالات زیر به دست می‌آید به اندازه آزمایش‌های پزشکی موثق نیست اما می‌توانید از این نتیجه به‌عنوان نخستین قدم برای شناسایی ضد‌لاغری بودن‌تان استفاده کنید.قبل از انجام تست به چند نکته توجه کنید:

اول از همه رودربایستی با خودتان را کنار بگذارید و جواب‌های واقعی را انتخاب کنید.  اگر از جواب‌تان مطمئن نیستید گزینه‌ها را خالی بگذارید.  اگر تعداد جواب‌های «بله» زیاد باشد به این معنی است که شما به‌دنبال بهانه هستید و هر جور شده می‌خواهید خودتان را ضد‌لاغری نشان بدهید! هیچ کدام از بهانه‌ها فایده ندارند؛ با خودتان صادق باشید.

۱: آیا با وجود رژیم غذایی مناسب و ورزش‌های منظم نمی‌توانید وزن کم کنید؟
بله     خیر

۲: آیا تحت یکی از روش‌های درمانی زیر هستید؟
درمان جایگزینی هورمونی (اچ.آر.تی)، داروهای ضد‌افسردگی(به‌خصوص داروهایی تحت عنوان اس.اس.آر.ال)، داروهای دیابت، داروهای فشار خون، داروهای ضد‌صرع و استروئید.
بله     خیر

READ
بیماری های ویروسی شایع فصل بهار/سلامت

۳: آیا اخیرا ۲ یا بیشتر از ۲ تا از علائم زیر را داشته‌اید؟ کم طاقتی نسبت به سرما یا تغییرات آب و هوایی، احساس خستگی و کوفتگی، یبوست، خشکی، زبری یا رنگ‌پریدگی پوست، احساس گرفتگی صدا یا گرفتگی سینه، سستی موها، ‌تمرکز نداشتن و ضعیف شدن حافظه.
بله     خیر

۴: دور کمرتان را اندازه بگیرید. برای این کار متر یا نوار اندازه‌گیری را حدود یک اینچ بالاتر از ناف‌تان قرار بدهید. اگر زن هستید: آیا اندازه به دست آمده بیشتر از ۳۵ اینچ است؟ و اگر مرد هستید: آیا این اندازه بیشتر از ۴۰ اینچ است؟
بله     خیر

۵: آیا در آخرین چک‌آپی که توسط پزشک‌تان داشتید، باخبر شدید ۳ یا بیشتر از ۳ تا از علائم زیر را دارید: فشار خون بالا، تری گلیسیرید بالا( ۱۵۰ یا بالاتر از آن)، کلسترول اچ.دی.ال پایین (کمتر از ۵۰)، یا قند خون بالا.
بله     خیر

۶: آیا اخیرا اطراف ران‌های‌تان چاق شده و چربی به‌وجود آمده؟
بله     خیر

۷: این سوال را فقط خانم‌ها جواب بدهند: آیا اخیرا ۲ یا بیشتر از ۲ تا از علائم زیر را تجربه کرده‌اید؟ احساس آزردگی و درد در نوک سینه‌ها، تغییرات خلقی، تغییر در قاعدگی و خونریزی ناشی از آن، احساس خشکی در ناحیه تناسلی، گر گرفتگی و تعریق بیش از حد.
بله     خیر

READ
آموزش درست کردن ژله میوه ای برای بچه هایی که میوه نمی خورند/دسر

چه نمره‌ای می‌گیرید؟

اگر به ۲ یا تعداد بیشتری از سوال‌ها جواب «بله» داده‌اید و جواب‌های‌تان هم صادقانه بوده‌اند یعنی شما ضد‌لاغری هستید البته فراموش نکنید تنها راهی که می‌توانید مطمئن شوید ضد‌لاغری هستید تست‌ها و ارزیابی‌های دقیق و کامل پزشکی است.

به پزشک‌تان بگویید به‌خصوص با این‌که رژیم دارید و ورزش می‌کنید به جای کم کردن وزن، مرتبا وزن‌تان اضافه می‌شود.

سعی کنید به پزشک‌تان اطلاعات دقیقی از وضعیت‌تان بدهید تا او هم بتواند درست راهنمایی‌تان کند.


به پزشک‌تان چه بگویید؟

اگر پزشک‌تان آدم منظم و دقیقی باشد، زمان ارزیابی سلامت‌تان، چند سوال کلیدی می‌پرسد؛ یکی از این سوالات کلیدی درمورد داروهایی است که مصرف می‌کنید. بیشتر از ۱۰۰ دارو وجود دارد که افزایش وزن، جزو عوارض جانبی‌شان به حساب می‌آید؛ داروهایی از قبیل مواردی که در سوال ۲ مطرح شدند، می‌توانند جزو این دسته قرار بگیرند.

زمانی که به پزشک‌تان مراجعه می‌کنید فهرستی از داروهایی که طبق نسخه تجویز شده مصرف می‌کنید یا سایر داروهایی که سرخود می‌خورید به همراه داشته باشید. اگر مشکل از داروها نبود، ممکن است مشکل متابولیک یا هورمونی داشته باشید که با آزمایش مشخص می‌شود. در آخر، اگر مطمئن شدید ضد‌لاغری هستید، غصه نخورید! ضد‌لاغری‌بودن به این معنی نیست که دیگر کار از کار گذشته بلکه به معنی این است که وقت تغییر روش‌هایی رسیده که تاکنون از آن‌ها استفاده می‌کردید. وقتش است که در رژیم‌غذایی، سبک زندگی و نوع داروهایی که مصرف می‌کنید تغییرات لازم را ایجاد کنید تا مبادا سلامت و وزن‌تان از کنترل‌تان خارج شود. خیال‌تان راحت باشد اگر از داروهای درست استفاده بکنید خیلی زود از دست چربی‌های اضافه خلاص می‌شوید. معطل چه هستید؟ دست به کار شوید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *