کد خبر : 9441
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1393 - 21:48

نکاتی در مورد انتخاب خمیر دندان و مسواک خوب/سلامت

نکاتی در مورد انتخاب خمیر دندان و مسواک خوب/سلامت

انتخاب مسواک و خمیر دندان خوب یکی از موارد بسیار مهم در بهداشت دهان و دندان است. نکاتی را به شما می گوییم  که به شما در انتخاب بهترین خمیر دندان و مسواک کمک خواهد کرد. خمیر دندان و مسواک خوب را با یکسری رعایت نکات می توان تشخیص و خریداری کرد.   در مورد

نکاتی در مورد انتخاب خمیر دندان و مسواک خوب

انتخاب مسواک و خمیر دندان خوب یکی از موارد بسیار مهم در بهداشت دهان و دندان است. نکاتی را به شما می گوییم  که به شما در انتخاب بهترین خمیر دندان و مسواک کمک خواهد کرد. خمیر دندان و مسواک خوب را با یکسری رعایت نکات می توان تشخیص و خریداری کرد.

 

  1. در مورد خمیر دندان باید بگویم که اصلا حساسیتی نسبت به این موضوع نداشته باشید …. چرا ؟ راستش را بخواهید خمیردندانهای مختلف فرق آنچنانی با هم ندارند ….. بخصوص که در رعایت بهداشت دهان و دندان نوع خمیر دندان حداقل نقش را دارد …. واقعیت را بخواهید همه خمیر دندانها شامل این مواد هستند…. مواد شوینده …. مواد ساینده …. مواد کف کننده …. مواد مواد خوشبو کننده …. مواد حاوی فلوراید و یک بیس که ماده اصلی خمیر دندان را تشکیل میدهد ….. همه خمیر دندانها این مواد را دارند و فرقی که دارند با هم جزئی است و بسته به نوع مواد خوشبو کننده و یا نوع بسته بندی خمیر دندانها شاید اختلافی باهم داشته باشند که این اختلاف هم نقش چندانی در بهداشت دهان و دندان بازی نمیکند …. به عنوان مثال برایم خمیردندان سیگنال با پاوه هیچ فرقی ندارد و هر کدوم گیرم بیاد استفاده میکنم …. و به لحاض بهداشتی هم همینطور است و اینطور نیست که بگیم حالا سیگنال چی هست؟! به تبلیغات در این موارد اهمیت ندهید……
  2. نوع مسواک بر خلاف خمیر دندان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است …. چرا …؟ چون نقش اساسی در بهداشت دهان و دندان دارد. شما بدون خمیر دندان میتوانید بخوبی دندانها را تمیز کنید اما اگر مسواک خوبی نداشته باشید این امر غیر ممکن است برای همین سعی میکنم شرایط یک مسواک خوب را برایتان مفصل توضیح بدم ….

aks1-Mesvak (1)

 

READ
تداخل غذایی و دارو در زمان خوردن آنتی بیوتیک

یک مسواک خوب آن است که بعد از اینکه مدتی استفاده شد پرز های آن پخش و پلا نشود …. عکس بالا را نگاه کنید این مسواک مفت هم نمی ارزد میبینید که چقدر پرز های آن پخش و پلا شده شاید بگید که همه مسواک ها همچنین هستند و بعد از یک مدتی پخش و پلا میشند….. نه اینطور نیست …. مسواک اگر خوب باشد به جای اینکه دو هفته ای داغون بشه سه چهار ماه بدون اینکه پرز هایش مشکلی پیدا کنند کار میکنند..

 Mesvak (2)

 

این مسواک حدود چهار ماه است که استفاده میشود …. میبینید که پرز هایش صاف و سرحال هستند …. حال چرا باید به پرز های مسواک  اهمیت داد؟ واقعیت اینه که اگر به نوشته ای که در مورد نحوه مسواک زدن داشتم دقت کرده باشید تمیز کردن دندانها وقتی میسر است که پرز های مسواک خاصیت flexibility  یا خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده باشند …. خاصیت ارتجاعی پرز مسواک به این حالت گفته میشود که وقتی پرز مسواک را خم کردیم به حالت اولیه خود برگردد… این حالت باعث میشود که پرز ها مواد غذائی را بخوبی تمیز کنند اگر این حالت نباشد پرز های مسواک موقعی که بروی دندان میکشیم به جای اینکه مواد غذائی را تمیز کنند از روی آن سر میخورند و رد میشوند …..

حال اگر مسواک خوبی داشته باشیم ماهها پرز های آن خاصیت ارتجاعی خود را حفظ میکنند …. ولی مسواک بنجل میبینی چند بار استفاده نکره پخش و پلا میشه …. اگر مسواکی دیدید اینجوریه دیگه نخرید

Mesvak (3)

چند نکته در مورد مسواک …..

 

  • همین الان برید دستشوئی …. مسواکها را برسی کنید هر کدوم مثل مسواک بده شده اند بیندازیدشان دور؟! یک مسواک نو بخرید …. اون لیوانی را هم که مسواک ها را توش میذارید یه نگاه بکنید ….. اه … اه …. تو رو بخدا یا خوب بشوئید یا عوضش کنید … این چیه …؟
  • کف پرز ها را بخوبی برسی کنید که خوب تمیز شده باشد …. مسواک وسیله ای است که به تمیز بودن خودش کمتر اهمیت میدهیم

Mesvak (4)

 

READ
اگر شکمی تخت و صاف می خواهید بخوانید

این عکسو میبینید ….. این مسواک واقعا با این کثیفی داشت مصرف میشد که مصادره اش کردم !!!!!!….. آخه بیمارها که میاند و میخوام دفعه بعد مسواک خودشونو بیارند تا با مسواک خودشون مسواک زدنو توضیح بدم فرصتی میشه که مسواک هاشونو هم برسی کنم ….. این مسواکی بوده که یه بنده خدائی آورده بود و تا آخرین روز هم مصرف میکرده ……؟! از دستش گرفتم بهش ندادم تا بره یک مسواک نو بخره میبینید چقدر کثیفه …..

 

  • زیاد تو بحر این نرید که مسواک نرم بخرم یا زبر و….. آنچه که مهم است دقت در تمیز کردن است و وضعیت پرز ها ی مسواک….. معمولا از تجربه دندانپزشک خود در زمینه اینکه چه مارکی از مسواکها خوب هستند استفاده کنید چون هر کشوری فرق میکند و در ضمن چندین مسواک با مارکهای متفاوت هستند که همه خوب هستند و در هر شهری ممکن است که مسواک خوب در دسترس متفاوت باشد لذا از ذکر اسامی مارک های خوب خودداری میکنم…. 
  • دقت کنید که اگر پر کردگی های ناجور دارید یا دندانهای پوسیده دارید که دارای لبه های تیز هستند این حالت ها به مسواک شما آسیب میرسانند و با شکستن پرز ها عملا این خاصیت ارتجاعی پرزهای مسواک را از بین میبرند …. سریعا نسبت به ترمیم دندانها و پر کرددگی های ناجور اقدام کنید و مسواک را هم عوض کنید ….. مسواک هر چقدر هم خوب باشد در مقابل لبه های تیز دندان پوسیده نمیتواند مقاومت کند …. لذا در این حالت ها پخش و پلا شدن مسواک را به گردن نوع مسواک نیندازید

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *