کد خبر : 9427
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1393 - 20:38

باغبانی در تابستان/پرورش گیاه

باغبانی در تابستان/پرورش گیاه

به فضای سبزتان کمک کنید تا این تابستان با گرما به خوبی مقابله کند و زحمت خودتان را نیز در نگهداری از آن کاهش دهید. برای بسیاری از باغبانان، تابستان به معنای گرما، خشک‌ سالی و مشکلات آبیاری است. این امر می‌تواند هم برای باغبانان و هم برای باغ و باغچه آن‌ها دشوار و طاقت‌فرسا

باغبانی در تابستان

به فضای سبزتان کمک کنید تا این تابستان با گرما به خوبی مقابله کند و زحمت خودتان را نیز در نگهداری از آن کاهش دهید.

برای بسیاری از باغبانان، تابستان به معنای گرما، خشک‌ سالی و مشکلات آبیاری است. این امر می‌تواند هم برای باغبانان و هم برای باغ و باغچه آن‌ها دشوار و طاقت‌فرسا باشد.

خبر خوب اینکه راه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به گیاهان کمک کنند بر خلاف چالش‌های فصلی و محیطی زنده بمانند و رشد کنند.

مراقبت منظم از فضای سبز در طول ماه‌های گرم تابستان، نه تنها برای فضای سبز بلکه برای خودتان نیز آسودگی را به ارمغان خواهد آورد.

زمان و شیوه آبیاری گیاهان امری مهم است که هر باغبانی باید از آن اطلاع داشته باشد.

در اینجا برخی راهکارهای بی‌دردسر و سازگار با محیط زیست برای نگهداری فضای سبز در طول ماه‌های گرم تابستان را به شما ارائه می‌دهیم:

  • گیاهان را به‌طور کامل آبیاری کنید تا با خشکی در عمق خاک مبارزه کرده و ریشه آن‌ها در برابر آفات مقاوم شود. قبل از آبیاری دوباره صبر کنید تا چند سانتی‌متر بالایی خاک تا حدی خشک شود (با این‌وجود هنوز رطوبت داشته باشد)، به‌طوری که رد پای‌تان بر خاک باقی بماند. با نشانه‌های آبیاری بیش از حد گیاهان آشنا شوید.
  • از آبیاری سطحی (آبیاری ملایم) و مکرر بپرهیزید؛ زیرا ریشه‌ها را به کم‌عمق شدن تشویق می‌کند. ریشه‌های کم‌عمق کمتر می‌توانند خشکی را تحمل کنند و بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌ها و حشرات هستند. فراموش نکنید که آب مایع حیات است و صرفه جویی در آب مصرفی در باغ و باغچه واجب است.
  • یک لایه به ضخامت 5 تا 7 سانتی‌متر از برگ‌های خشک‌شده، برگ‌های سوزنی درخت کاج یا پوسته تنه درخت خردشده، روی خاک باغ یا در خاک اطراف درختان و بوته‌ها پراکنده کنید. این مالچ رطوبت خاک را حفظ می‌کند، ریشه‌ها را خنک و مرطوب نگه می‌دارد و از رشد علف‌های هرز جلوگیری می‌کند. راهنمای شناسایی علف‌های هرز و روش‌های مبارزه با علف‌های هرز را نیز ببینید.
  • چمن‌های فضای سبزتان را بلندتر اصلاح کنید (بیش از اندازه آن‌ها را کوتاه نکنید). چمن‌های بلند ریشه‌های عمیق‌تری تولید می‌کنند که در برابر خشکی مقاوم‌تر هستند. چمن‌هایی که ریشه‌ای عمیق دارند، در برابر حشرات، بیماری‌ها و سایر استرس‌های محیطی مقاومت بیشتری دارند.
  • چمن‌ها را به‌طور مکرر کوتاه کنید؛ این‌گونه هر بار تنها باید کمتر از  از ارتفاع چمن را کوتاه کنید. اجازه دهید این چمن‌های زده‌شده روی زمین باقی بمانند؛ زیرا بر نیتروژن و مواد ارگانیک مغذی خاک می‌افزایند و رطوبت خاک را نیز افزایش می‌دهند.
  • از یک تقویت‌کننده با نیتروژن پایین و سرعت آزاد شدن کم استفاده کنید تا به فضای سبز و زمین چمن‌تان مواد مغذی برسانید. این تقویت‌کننده نیتروژن ارگانیک، در خاک باقی می‌ماند تا شرایط رشد برای گیاه مناسب شود.
  • به‌محض اینکه علف‌های هرز ظاهر می‌شوند، آن‌ها را از ریشه بکنید. این علف‌های هرز آب و مواد مغذی را از گیاهان دلخواه‌تان می‌دزدند. همچنین آن‌ها ممکن است حامل حشرات یا بیماری‌های باشند که برای گیاهان باغ‌تان خطرناک‌ هستند.
  • در طول ماه‌های گرم تابستان، افزون بر مراقبت از فضای سبزتان از مراقبت از خودتان نیز غافل نشوید. مقدار زیادی مایعات بنوشید، از ضد آفتاب استفاده کنید و در ساعت‌های خنک‌تر مانند صبح‌های زود یا عصرها کار کنید.
READ
10 نکته برای آنکه سن‌تان را کاهش دهید/آرایش وزیبایی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *