کد خبر : 908
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 تیر 1392 - 1:24

هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد آغاز نکنید

هرگز افطار خود را با نوشیدن آب سرد آغاز نکنید

معده‌ی خالی در هنگام افطار تحمل غذای خشن را ندارد، لذا خوردن غذاهای سهل‌الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب است.

 

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در زمان افطار به جای آب سرد، کمی آب گرم یا چای میل کنید.

 

فهمیه ناظران پور در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، تصریح کرد: افطار را با خوردن خرما، کشمش، عسل و به طور کلی با یک قند طبیعی آغاز کنید به این صورت زیاده‌روی در خوردن غذا کاهش پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه افراد هرگز نباید با آب سرد افطار را شروع کنند، عنوان کرد: خوردن چای شیرین کم رنگ، شیرگرم، فرنی، نان و پنیر و سبزی و حلیم بی‌روغن در آغاز افطار مناسب است.

 

ناظران پور خاطرنشان کرد: افراد نباید در حین غذا خوردن آب بنوشند، زیرا این کار سبب رقیق شدن شیره‌ی گوارشی و اختلال در هضم می‌شود.

 

وی با بیان این که در وعده‌ی افطار باید غذاهای کم حجم استفاده شود، بیان کرد: در فاصله‌ی بین وعده افطار تا سحر علاوه بر میوه‌جات فصل از برگه‌ی آلو، ‌انجیر و گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

 

وی افزود: معده‌ی خالی در هنگام افطار تحمل غذای خشن را ندارد، لذا خوردن غذاهای سهل‌الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب است.

 

ناظران پور با اشاره به اینکه تخم‌مرغ نیمرو دیر هضم‌تر از تخم‌مرغ آب پز است، اظهارکرد: سالاد مکمل خوبی برای غذاها در ماه مبارک رمضان است.

READ
ترک پا روجدی بگیرید/سلامت

 

وی یادآور شد: توصیه می‌شود از بادنجان،‌فلفل و سایر ادویه‌ها که ممکن است موجب احساس تشنگی در طول روز شوند استفاده نشود.

 

ناظران پور با بیان اینکه مصرف کله پاچه، سیرابی و شیردان موجب تشنگی زیاد می‌شود گفت: مصرف نوشابه‌های گازدار به طور کلی به خصوص در ماه مبارک رمضان توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است موجب تحریک معده و خصوصا در افراد مبتلا به التهاب معده شود.

 

وی بیان کرد: سعی کنید بعد از صرف سحری نخوابید، چون وضعیت دراز کش سبب برگشت مواد به مری و ترش کردن می‌شود و گذشته از آن این کار در دراز مدت باعث سوزش سردل و بیماری رفلکس معده و مری می‌شود.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نباید افطار خود را با آب و نوشیدنی‌های سرد آغاز کنیم، تصریح کرد: در هنگام افطار حتی اگر تشنه‌اید به جای آب سرد، کمی آب گرم یا چای میل شود.

 

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *