کد خبر : 8891
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 21:06

نکاتی در مورد ته چین/نکات خانه داری

نکاتی در مورد ته چین/نکات خانه داری

  ۱)‌اولین نکته‌ای که باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است که مرغ‌ها را با آب کم و کمی ادویه آب‌پز کنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود. سپس آنها را ریش‌ریش کرده و به مایه ته‌چین اضافه کنید. مرغ‌ها را سرخ نکنید زیرا روغن اضافی را

ته چین 500x329 نکاتی در مورد ته چین

 

۱)‌اولین نکته‌ای که باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است که مرغ‌ها را با آب کم و کمی ادویه آب‌پز کنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود. سپس آنها را ریش‌ریش کرده و به مایه ته‌چین اضافه کنید. مرغ‌ها را سرخ نکنید زیرا روغن اضافی را به غذا وارد کرده و با این کار زمینه را برای دریافت کالری اضافی فراهم می‌کنید.

۲)‌در این غذا از ماست به مقدار فراوانی استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم که ماست کم‌چرب در تهیه این غذا به کار ببرید.

۳) این غذا را در فر تهیه کنید تا از این طریق میزان روغن مصرفی که برای سرخ‌کردن استفاده می‌شود، کاسته شود. حتی اگر خواستید از روغن برای سرخ‌کردن استفاده کنید (البته در ته ظرف) از روغن مایع مخصوص سرخ‌کردن یا روغنی که نقطه دود بالایی دارد، استفاده کنید اما همین روغن را نیز به میزان کم به غذایتان اضافه کنید.

۴)‌برنج یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده این غذاست. توصیه ما به شما این است که برنج‌تان را از نوع رژیمی انتخاب کنید تا از میزان کالری که با خوردن این غذا به شما می‌رسد، کم شود.

۵)‌به همراه این غذا از سالاد و سبزی‌خوردن استفاده کنید تا وعده غذایی شما کامل شود و همه گروه‌های غذایی در این وعده به چشم بخورد. به‌علاوه، به‌عنوان نوشیدنی در این غذا از دوغ استفاده کنید اما دوغ بدون گاز و کم‌نمک.

READ
موریانه وسایل چوبی/نکات خانه داری

۶)‌خیلی‌ها برای خوش‌عطرکردن این غذا به آن کره و یا روغن حیوانی اضافه می‌کنند. اگر افرادی که این غذا را میل می‌کنند از گروه سنی بچه‌ها، جوانان و یا افراد لاغراندام هستند، حضور این ماده غذایی مانعی ندارد اما اگر میانسال و یا سالمند هستند، تا جایی که امکان دارد از این نوع روغن‌ها به غذایتان ندهید. این غذا آن‌قدر خوشمزه هست که نیاز به افزودن این نوع روغن‌ها نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *