کد خبر : 8867
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 مرداد 1393 - 18:02

طرز تهیه تارت شلیل/دسر

طرز تهیه تارت شلیل/دسر

درست کردن این تارت بسیار ساده است و با ظاهر جذاب و مزه لذیذ خود مناسب پذیرایی در هر محفلی می‌باشد. مناسب برای :8 نفر زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت مالیدن یک لایه ژله روی میوه‌های تارت، کمک می‌کند تا هم تارت خوشمزه‌تر شود و هم میوه‌های روی تارت خشک نشوند. این

درست کردن این تارت بسیار ساده است و با ظاهر جذاب و مزه لذیذ خود مناسب پذیرایی در هر محفلی می‌باشد.تارت شلیل

مناسب برای :8 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

مالیدن یک لایه ژله روی میوه‌های تارت، کمک می‌کند تا هم تارت خوشمزه‌تر شود و هم میوه‌های روی تارت خشک نشوند. این دسر خوشمزه در 1 ساعت و 20 دقیقه آماده می‌شود و مناسب سرو برای یک جمع 8 نفره است.

مواد لازم:

شکر

پیمانه

شلیل یا شبرنگ

5 عدد بزرگ

خمیر هزارلا

1 ورق

ژله انگور قرمز

2 قاشق غذاخوری

آرد

1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. فر را از قبل روی دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. خمیر هزارلا را روی میز کار آرد پاشی شده قرار داده؛ آن را به شکل مستطیل 30 در 35 سانتی‌متری باز کنید. لبه‌های آن را ببرید تا صاف شود.
  2. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را روی آن قرار دهید. با یک کارد تیز، روی خمیر یک حاشیه 2 سانتی‌متری ایجاد کنید. با استفاده از چنگال داخل حاشیه را با فاصله‌های 1 سانتی‌متری سوزن سوزنی کنید. 2 قاشق‌چای‌خوری شکر را روی حاشیه خمیر بپاشید و در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود؛ حدود 10 دقیقه کافی است یا اگر می‌خواهید برای 1 روز نگه دارید، روی آن سلفون بکشید.
  3. خمیر خنک شده را در فر بپزید تا زمانی که پف کرده و قهوه‌ای طلایی شود، (10 تا 15 دقیقه). در همین حال، شلیل‌ها را نصف کرده، هسته آن‌ها را در آورید و به ورقه‌هایی به ضخامت 2 سانتی‌متر ببرید و در کاسه‌ای بزرگ، با 1 قاشق غذاخوری آرد و باقی شکر و نمک مخلوط کنید.
  4. 2 قاشق پودر ژله را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید و برای مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد.
  5. با یک چنگال خمیر داخل حاشیه را فشار دهید تا صاف شود؛ شلیل را یک ردیف در آن بچینید (یا شلیل را به‌صورت یک تپه بریزید و سپس صاف پخش کنید).
  6. فویل را به‌صورت خیمه و شل، روی آن قرار داده و در فر بگذارید تا زمانی که شلیل‌ها نرم شوند (حدود 10 دقیقه).
  7. ژله را با قلم‌مو روی شلیل‌ها بمالید و برای 20 دقیقه در یخچال قرار دهید. برای سرو کردن آن را به 8 قسمت ببرید
READ
آموزش شینیون بافت تاج/بافت مو

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *