کد خبر : 7827
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 خرداد 1393 - 21:27

طرز تهیه گالت بادام با توت‌فرنگی/شیرینی

طرز تهیه گالت بادام با توت‌فرنگی/شیرینی

با این دستور پخت می‌توانید چنان شیرینی هوس‌انگیزی درست‌ کنید که چشم مهمانانتان را خیره ‌کند. مناسب برای :8 نفر زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت هر چقدر کیفیت توت‌فرنگی‌های‌تان بهتر باشد، در انتها شیرینی خوشگل‌تر و خوشمزه‌تری خواهید داشت. این مقدار مواد برای 8 نفر مناسب است. این شیرینی در مدت 1

گالت بادام با توت فرنگی

با این دستور پخت می‌توانید چنان شیرینی هوس‌انگیزی درست‌ کنید که چشم مهمانانتان را خیره ‌کند.

مناسب برای :8 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت

هر چقدر کیفیت توت‌فرنگی‌های‌تان بهتر باشد، در انتها شیرینی خوشگل‌تر و خوشمزه‌تری خواهید داشت. این مقدار مواد برای 8 نفر مناسب است. این شیرینی در مدت 1 ساعت و 30 دقیقه آماده می‌شود.

مواد لازم:

سفیده تخم مرغ

3 عدد بزرگ

رنده پوست لیمو

2 قاشق مرباخوری

آبلیموی تازه

2 قاشق مرباخوری

شکر دانه ریز

1 پیمانه

بادام پوست‌کنده

½1 پیمانه

توت فرنگی

6 پیمانه

پودر قند

1 قاشق غذاخوری

شهد رقیق آلبالو

1 قاشق غذاخوری

مربای توت فرنگی

3 قاشق غذاخوری

روغن مایع

کمی

طرز تهیه:

  1. بادام‌ها را تست کرده و پس از خنک شدن در دستگاه غذاساز می‌ریزیم تا پودر شوند.
  2. فر را در دمای 170 درجه سانتی‌گراد روشن می‌کنیم تا گرم شود.
  3. سفیده‌های تخم‌مرغ را با دور تند هم‌زن برقی در ظرف تمیز و خشک آن‌قدر می‌زنیم تا سفید و پفی شود. سپس سرعت هم‌زن را روی متوسط گذاشته و سفیده‌ها را می‌زنیم تا فرم بگیرد. همین طور که هم‌زن با سرعت متوسط کار می‌کند، رنده پوست لیمو را به آن اضافه کرده و کم‌کم شکر را نیز به آن اضافه می‌کنیم. آن‌قدر زدن مایه را ادامه می‌دهیم تا سفید، براق و صاف شود و خط قاشق روی آن بماند ( حدود 6 تا 7 دقیقه).
  4. سپس هم‌زن را خاموش کرده و بادام را با آن مخلوط می‌کنیم.
  5. کف یک قالب کمربندی 20 سانتی را کمی چرب می‌کنیم و با کاغذ روغنی می‌پوشانیم. مایه را با قاشق داخل قالب ریخته و روی آن را صاف می‌کنیم. آن را 10 دقیقه کنار می‌گذاریم تا کامل صاف شود، سپس در فر می‌گذاریم.
  6. درب فر را با کمک یک قاشق چوبی به اندازه یک سانتی‌متر باز نگه می‌داریم. کیک را به مدت 10 دقیقه می‌پزیم.
  7. سپس دمای فر را به 150 درجه کاهش داده و در فر را کامل می‌بندیم. 25 دقیقه دیگر کیک را می‌پزیم تا کامل فرم گرفته و روی آن طلائی شود. آن را از فر خارج کرده و می‌گذاریم تا خنک شود.
  8. 8 تا 10 عدد از توت‌فرنگی‌های خوش فرم‌تر را از طول برش می‌زنیم و آن‌ها را کنار می‌گذاریم. بقیه توت فرنگی‌ها را پاک کرده و به طور طولی به چهار بخش تقسیم می‌‌کنیم. آن‌ها را به همراه پودر قند، شهد آلبالو و آبلیموی تازه در یک کاسه متوسط ریخته و زیر و رو می‌کنیم. کاسه را به مدت 30 دقیقه تا دو ساعت کنار می‌گذاریم و هر از چند گاهی توت‌فرنگی‌ها را زیر و رو می‌‎کنیم.
  9. مربا را در یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا کمی رقیق و نرم شود. سپس آن را روی سطح شیرینی پخته شده می‌مالیم. 8 تا 10 عدد توت فرنگی اولیه را که از وسط نصف کرده بودیم، دور تا دور شیرینی می‌چینیم به طوری که پوست توت رو به بیرون باشد. سپس وسط آن را می‌چسبانیم. توت‌های برش زده (از داخل کاسه درآورده) را به طور دایره‌ای طوری می‌چینیم که وسط آن، رو قرار گیرد. برش‌های کوچک‌تر را وسط‌تر می‌گذاریم. آب زیر توت‌‎فرنگی‌ها را روی آن‌ها می‌دهیم و سریع سرو می‌کنیم. 
  10. منبع:پارسه گرد
READ
نکاتی در مورد کشیدن خط لب که نمی دانید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *