کد خبر : 7738
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1393 - 18:34

طرز تهیه شکلات گلاسه/نوشیدنی

طرز تهیه شکلات گلاسه/نوشیدنی

شير                                        يك پيمانه پودر كاكائو         يك الي دو قاشق سوپخوري بستني        چهار اسكوپ (200 گرم) شكر                                 دو قاشق سوپخوري طرز تهیه شير را گرم كرده و با پودر كاكائو مخلوط مي‌كنيم. پس از مخلوط كردن شكر را به آن افزوده، وقتي شكر و كاكائو در شير حل شدند آن را از روي حرارت برمي‌داريم و

gelase

شير                                        يك پيمانه

پودر كاكائو         يك الي دو قاشق سوپخوري

بستني        چهار اسكوپ (200 گرم)

شكر                                 دو قاشق سوپخوري

طرز تهیه

شير را گرم كرده و با پودر كاكائو مخلوط مي‌كنيم. پس از مخلوط كردن شكر را به آن افزوده، وقتي شكر و كاكائو در شير حل شدند آن را از روي حرارت برمي‌داريم و مي‌گذاريم خنك شوند، بعد در يخچال مي‌گذاريم تا كاملا سرد شود. بستني را در ليواني كه قبلا با سس شكلات ديواره آن را تزيين كرده‌ايم، مي‌ريزيم و محلول شير و كاكائو را به آن اضافه كرده و روي آن را با ترافل‌هاي رنگي يا شكلاتي تزيين مي‌كنيم.

نكــته:

مي‌توانيد شكر را اضافه نكنيد، زيرا بستني شيريني لازم را دارد.

به جاي شير و پودر كاكائو مي‌توانيد از شير كاكائو آماده استفاده كنيد.

بستني بهتر است كاكائويي يا شكلاتي باشد.

طرز تهيه شكر رنگي براي لبه ليوان

مقداري شكر را در ماهي‌تابه ريخته، به آن رنگ ژلاتيني (نه رنگ مايع) اضافه كرده و با كمك دست (حتما دستكش داشته باشيد) رنگ را به خورد شكر مي‌دهيم تا تمام شكر رنگي شود. اين كار را با حوصله انجام مي‌دهيم چون شكر كمي خيس شده، آن را روي حرارت خيلي كم قرار مي‌دهيم، ضمن اين كه مدام ماهي‌تابه را تكان مي‌دهيم. وقتي ذرات شكر در ماهي‌تابه به راحتي تكان خورد، از روي حرارت برداشته و در هواي آزاد قرار مي‌دهيم تا كاملا خنك و خشك شود، سپس آن را در شيشه‌هاي در بسته مي‌ريزيم و براي تزيين نگهداري مي‌كنيم. مي‌توانيم رنگ‌هاي مختلف از اين شكر را آماده كنيم.

READ
آموزش تزیین روکش کوسن/خیاطی

براي تزيين ليوان به اين روش عمل مي‌كنيم كه با يك نصفه ليموترش به لبه ليوان ماليده، لبه ليوان را در شكر رنگي فرو مي‌بريم. با اين روش لبه ليوان با شكر رنگي تزيين مي‌شود. (بهتر است شكر رنگي را در سطح صافي مثل بشقاب ريخته، بعد لبه ليوان را در آن فرو كنيد) ليمو باعث مي‌شود ذرات شكر بهتر به آن بچسبند.

منبع:مرجع آموزش آشپزی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *