کد خبر : 7488
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 - 21:16

طرزتهیه سالاد نیسواز/سالاد

طرزتهیه سالاد نیسواز/سالاد

سلام امروز با یک سالاد خوشمزه و پر از تازگی و انرژی پیشتون آمدم.این سالاد یکی از سالادهای محبوب فرانسوی است که نام خود را هم از شهری به همین نام یعنی “نیس” گرفته است.این سالاد به قدر کافی پروتئین و کربوهیدرات داره و میتونه نه تنها به عنوان یک شام ساده بلکه حتی مواردی

طرزتهیه سالاد نیسواز/سالاد

سلام امروز با یک سالاد خوشمزه و پر از تازگی و انرژی پیشتون آمدم.این سالاد یکی از سالادهای محبوب فرانسوی است که نام خود را هم از شهری به همین نام یعنی “نیس” گرفته است.این سالاد به قدر کافی پروتئین و کربوهیدرات داره و میتونه نه تنها به عنوان یک شام ساده بلکه حتی مواردی جای یک ناهار سبک را بگیره.البته در فرانسه و اروپا این سالاد با ماهی تن تازه که خیلی هم کم سرخ میشه سرو میشود.اما من برای شما با ماهی تن کنسروی درست کرده ام.امیدوارم دوست داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید.با من همراه شوید.
مواد مورد نیاز: برای 4 نفر

1- تخم مرغ                                       4 عدد

2-سیب زمینی ترجیحا استانبولی        400 گرم

3-کنسرو ماهی تن                            1 عدد

4-کاهو پیچ                                        1 تا 2 عدد

5-گوجه فرنگی چری                            200 گرم

6-خیار حلقه شده

READ
ایده های جالب برای تزیین سفره افطار/سفره آرایی

7-زیتون سیاه                                   20 عدد

8-لوبیا سبز                                       100 تا 150 گرم

 

مواد مورد نیاز برای سس سالاد

1- سیر رنده شده                 1 عدد

2خردل                                1 ق س

3-آب لیمو ترش یا سرکه          1 1/2 ق س

4-ریحان خرد شده ریز              2 ق س

5-روغن زیتون                        3 تا 4 ق س

6-تمک و فلفل                       به میزان مورد نیاز

 

روش تهیه:

ابتدا تخم مرغها را بجوشانید تا کاملا سفت شوند.(هر چه تخم مرغ با حرارت ملایم و به مدت طولانی تر پخته شود خوشمزه تر میشود)بعد از پخت بلافاصله در آب سرد بی اندازید تا حلقه سیاه دور زرده تشکیل نشود/سیب زمینی ها را در آب و نمک بجوشانید تا پخته شوند و پس از سرد شدن انها را مکعبی برش دهید.کنسرو ماهی تن را به مدت 20 دقیقه بجوشانید و بگذارید تا سرد شود.گوجه چری را از وسط نصف کنید.کاهو ها را پس از شستشو و خشک شدن درشت خرد کنید.خیارها راپوست کنده و مورب برش دهید. لوبیا سبزها را که بهتر است ریز و نازک باشد  با نمک بپزید و و فقط از طول به دو نیم برش دهیدو بگذارید(اگر بتوانید لوبیا ها را بخار پز کنیدکه خیلی بهتر است).اکنون 4 ظرف بردارید و کاهوهای خرد شده را به طور مساوی در هر ظرف تقسیم کنیدسیب زمینی ها را روی کاهو ها بریزید.گوجه ها و خیار را هم روی انها بریزید. خیلی آهسته انها را مخلوط کنید.اکنون هر تخم مرغ را 4 قاچ کرده و برای هر بشقاب یک تخم مرغ بگذارید.ماهی تن را 4 قسمت کنید و روی سالاد بگذارید. زیتون سیاه را هم روی سالادقرار داده و سس را روی آن بریزید و هر ظرف را برای 1 نفر سرو کنید.

READ
عیوب فرش کدامند/نکات خانه داری

در اروپا از ماهی آنچووی دودی بر روی این سالاد استفاده میکنند .این ماهی مزه بسیار قوی داره  و شما در صورت تمایل میتوانید از کنسرو ماهی کیلکا استفاده کنید. ویا اگر هم آنچووی در دسترس بود از آن استفاده کنید.

روش تهیه سس:

سیر رنده شده ,خردل ,آب لیمو ترش یا سرکه ,ریحان خرد شده ,روغن زیتون و نمک و فلفل را مخلوط کنید و خوب هم بزنید. در صورت تمایل میتوانید فقط از سرکه و روغن زیتون روی این سالاد استفاده کنید.

رسپی این سالاد پارسال در سرآشپز چاپ شده است.

 

 

 

طرزتهیه سالاد نیسواز/سالاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *