کد خبر : 706
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1392 - 23:33

با شناخت اختلافات، زندگی بهتری خواهید داشت

با شناخت اختلافات، زندگی بهتری خواهید داشت

بسياري از زنان شکايت مي‏ کنند که مردها مستمع خوبي نبوده و حوصله شنيدن حرف‏هاي آنها را ندارند و با شنيدن چند کلمه به گمان اينکه همه مطلب دستگيرشان شده، براي شنيدن بقيه مطلب بي ‏حوصلگي مي‏ کنند و بلافاصله راه حل ارائه مي ‏دهند. مردها هم از زنان گله دارند که مي ‏خواهند آنها

بسياري از زنان شکايت مي‏ کنند که مردها مستمع خوبي نبوده و حوصله شنيدن حرف‏هاي آنها را ندارند و با شنيدن چند کلمه به گمان اينکه همه مطلب دستگيرشان شده، براي شنيدن بقيه مطلب بي ‏حوصلگي مي‏ کنند و بلافاصله راه حل ارائه مي ‏دهند. مردها هم از زنان گله دارند که مي ‏خواهند آنها را کنترل کرده يا بر آنها مسلط شوند. اما به راستي در مناسبات ميان زنان و مردان واقعيت قضيه چيست؟
وقتي زني، مردي را دوست دارد سعي مي‏ کند در ترقي و پيشرفت امور به او کمک کند و در منزل اقداماتي انجام مي ‏دهد تا راه ترقي شوهرش هموار شود اما مردها تصور مي‏ کنند زنان بدون جهت در کارهايشان مداخله کرده و قصد کنترل آنها را دارند.
براي درک رفتار زنان و مردان بهتر است با تفاوت‏هاي ذهني و عادات فطري آنها آشنا شويم.
مردان براي کارآيي، قدرت و موفقيت، ارزش فراواني قائلند. آنها همواره دست به کارهايي مي ‏زنند که توانايي و امکانات پيشرفت‏شان را افزايش داده يا تثبيت نمايد. مردان ارزش خود را با نتايج حاصله از قدرت به دست آمده مي ‏سنجند و چندان به دنبال مطالب روان‏شناسي نيستند. مردها براي هدف‏شان اهميت زيادي قائل هستند. هر قدر هدف‏شان بزرگ‏تر باشد، شايستگي بيشتري را در خود احساس کرده و راضي ‏تر هستند. آنان زماني بيشتر از دستيابي به هدف احساس غرور مي‏ کنند که مستقلاً و به تنهايي اقدام کرده باشند.
توجه به روحيات مردها، به زن‏ ها امکان مي ‏دهد تا دلايل رفتار و عکس‏ العمل‏ هاي آنان را بشناسند و به علت مقاومت و تک‏روي مردان پي ببرند. زنان بايد بدانند، مردان دوست دارند مسائل‏ شان را به تنهايي حل کنند لذا سعي دارند مشکلات‏شان را نزد ديگران مطرح نکرده و صحبتي از آن به ميان نياورند. مردها معتقدند وقتي فردي قادر به اجراي کاري است نشانه ضعف است از ديگران کمک بخواهد و البته مرد زماني که به کمک احتياج پيدا کرد سعي مي‏ کند با اشخاص مورد اعتماد مشورت کند. بنابراين زن‏ها بايد توجه داشته باشند وقتي که مردشان درخواست کمک و ياري ننموده است راهنمايي و گوشزدهاي زن ممکن است نزد مردشان مداخله محسوب شده، غرور وي را جريحه‏ دار نمايد و به اعتماد به نفسش آسيب برساند.
زنان براي عشق، ارتباط، همدلي و زيبايي ارزش زيادي قائل هستند و وقت زيادي را صرف حمايت و پشتيباني و کمک به يکديگر مي‏ کنند. براي آنان رابطه و همدلي يک معيار و ارزش است.
احساس آرامش زن به روابط خوب وي با ديگران بستگي دارد. زنان دوست دارند شريک زندگي‏شان تصويري تازه و اصلاح شده از يکي از بهترين‏ها يا يکي از صميمي ‏ترين دوست‏هايشان باشد به همين دليل دل‏شان براي مردهايي که «رازهايشان» را براي آنها برملا مي ‏سازند، مي‏ سوزد.

READ
(اس ام اس تبریک عید نوروز 93 /پیامک

اکثر زن‏ها ترجيح مي ‏دهند به فکر کارهاي شخصي و خانوادگي باشند و در مجالس شرکت کنند. زندگي يکنواخت اصلاً براي آنها جالب نيست و اين امر حتي در نوع لباس پوشيدن آنها نيز تأثير مي‏ گذارد و از اينکه هر روز به شکلي و رنگي لباس بپوشند لذت مي‏ برند. بنابراين زن‏ها رابطه ‏گرا و مردها هدف‏گرا هستند. زن‏ها روابط حمايتي را جستجو مي‏ کنند و به مطالعه روان‏شناسي و شناخت احساسات و عواطف علاقه‏ مندند.

 

آنها به رشد شخصي و معنويت و هر آنچه به شيريني و لذت زندگي‏شان کمک کند اظهار علاقه مي‏ کنند و از اينکه به نيازها و عواطف ديگران توجه دارند به خود مي‏ بالند اما از طرف ديگر غالب زنان تصوري از حساسيت و طرز تفکر مردان نداشته و براي ابراز علاقه و عشق به آنها پيشنهاد کمک مي‏ کنند غافل از اينکه اين موضوع موجب رنجش خاطر شوهرشان شده و ممکن است آنها در خود احساس حقارت نمايند.
اگر مردي به تفاوت‏هاي خود با زنان آشنا نباشد، اغلب کمک زن باعث ايجاد دردسر و کشمکش خواهد شد. مردها بايد بدانند و بياموزند وقتي زني صحبت مي‏ کند، به دنبال راه حل مشکلات نيست چرا که او طالب همدلي و ارتباط نزديک‏تر با شوهرش است.
زن‏ها و مردها از روش‏هاي متفاوتي براي نشان دادن گوش کردن استفاده مي‏ کنند. زن‏ها در حين گوش دادن بيشتر سر تکان مي ‏دهند و از کلمات «آهان» يا «خب» يا «اوهوم» استفاده مي کنند و مقصودشان نيز از استفاده اين کلمات اين است که دارم به حرف‏هاي شما گوش مي‏ کنم اما مردها کمتر اين حرکات را انجام مي‏ دهند و بيشتر زماني کلمات مذکور را به کار مي ‏برند که بخواهند توافق خود را اعلام نمايند.
گاهي زن هنگام گفتگو توجهي به راه حل‏هاي مرد نداشته و در برابر آن مقاومت مي‏ کند. در اين صورت ممکن است مرد با خود فکر کند زنش با زبان بي زباني مي‏ خواهد به او بفهماند که او صلاحيت کافي ندارد. اما مردها بايد بدانند اگر زن‏ها توجهي به راه حل ‏هايشان ندارند لزوما دال بر اين نيست که اعتراض دارند بلکه چه بسا زمان ارائه راه حل از طرف مرد مناسب نباشد.

در طرف مقابل زماني که مردي به تذکرات زنش بي ‏توجهي نشان داده و در مقابل آن ايستادگي مي‏ کند، زن ممکن است احساس کند مورد حمايت و اعتماد همسرش نيست. در چنين مواقعي زن بايد آگاه باشد که حالات روحي مرد با خودش فرق مي‏ کند در اين صورت آسان‏تر او را درک مي‏ نمايد و تصديق مي‏ کند اظهار نظر بيهوده کرده و اشتباهات شوهرش را ناب‏جا متذکر شده در صورتي که مي ‏توانست آن را به فرصت و جاي مناسب ديگري موکول کند.
يکي از تفاوت‏هاي عمده زنان و مردان در برابر فشارهاي عصبي و روحي، نحوه برخورد آنها با مسئله است. در اين زمان‏ها مردها گوشه‏ گير شده و در لاک خود فرو مي‏ روند در صورتي که زن‏ها به هيجان آمده و مشکل‏شان را مطرح و بر زبان مي ‏آورند. براي دستيابي به آرامش و حالت عادي، مرد در جهت حل مشکل مي ‏کوشد و زماني که مسئله حل شد از لاکش بيرون مي ‏آيد اما زن بيشتر به همدردي نياز دارد.
وقتي مرد خسته از کار روزانه برمي‏ گردد به آرامش و استراحت احتياج دارد و لذا ممکن است اخبار گوش کند يا روزنامه بخواند. خواندن روزنامه و يا گوش کردن به اخبار وسيله‏اي جهت فراموش کردن مشکلات شخصي مردان است اما اگر زنان با حالات روحي شوهران خود آشنا نباشند روزنامه خواندن آنان را بي ‏اعتنايي نسبت به خود تلقي مي‏ نمايند.
مردها زماني که زير فشار مشکلات قرار مي ‏گيرند در خود فرو مي‏ روند و تمام نيرويشان را مصروف حل مشکل مي‏ نمايند. آنان آنقدر در مسائل و مشکلات‏شان غرق مي‏ شوند که شايد ساير مسائل را فراموش کنند. آنان گاهي غافل مي‏ شوند از اينکه شايد ديگر اعضاي خانواده‏ شان هم مشکلاتي داشته باشند و اين وضع براي زن قابل درک و تحمل نيست.

READ
چروک دور لب‌ها چگونه ایجاد می‌شود و چطور می‌توانیم جلوی آن را بگیریم/ارایش وزیبایی

 

اگر مردي بداند حالت انزواي او چقدر به روحيه همسرش صدمه مي‏ زند سعي خواهد کرد در اين موقعيت با همدردي و توجه، از اين احساس همسرش جلوگيري کند. گاهي مردها فکر مي‏ کنند زماني که همسرشان از مشکلات‏شان حرف مي‏ زنند منظورشان اين است که آنها را مسئول مشکلات ايجادشده بدانند در صورتي که هدف از طرح مطلب و مسائل توسط زنان، رسيدن به آرامش است.

مردها فقط به دو دليل در مورد مشکلات‏شان با ديگران صحبت مي‏ کنند؛ اول وقتي کسي را مقصر مي‏ دانند و مي ‏خواهند او را سرزنش کنند و دوم وقتي که در جستجوي راه حل مسئله‏ اي باشند. بنابراين صحبت ‏هاي زن را نيز به همين منوال تعبير مي ‏نمايند حال آنکه غالبا تعبيرشان نادرست بوده و نظر همسرشان غير از آن است.

 

شمیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *