کد خبر : 7056
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 اردیبهشت 1393 - 18:01

طرز بافت قنداق ستاره ای قلاب بافی/قلاب بافی

طرز بافت قنداق ستاره ای قلاب بافی/قلاب بافی

سایز قلاب :4 میلی متر ضخامت نخ: متوسط اندازه کل قنداق: برای نوزاد تازه متولد شده یک حلقه ی طلایی 5 تایی بزنید . در عکس با رنگ مشکی مشخص شده رج اول:  در دانه ی اول : سه زنجیره بزنید (معادل یک پایه بلند و یک زنجیره) و یک پایه بلند بزنید.  در دانه

IMG_20140202_191921950-1_20140202200218049سایز قلاب :4 میلی متر

ضخامت نخ: متوسط

اندازه کل قنداق: برای نوزاد تازه متولد شده

یک حلقه ی طلایی 5 تایی بزنید . در عکس با رنگ مشکی مشخص شده

ghondagh

رج اول:  در دانه ی اول : سه زنجیره بزنید (معادل یک پایه بلند و یک زنجیره) و یک پایه بلند بزنید.  در دانه ی دوم  یک پایه بلند یک زنجیره بزنید و یک پایه بلند بزنید. دانه ی سوم و چهارم و پنجم هم به همین صورت  مانند دانه ی دوم ببافید. انتهای رج را با شلال یا بخیه به دانه ی اول متصل کنید در عکس با رنگ قهوه ای مشخص شده

رج دوم: دو زنجیره بزنید. در زنجیره ی رج قبل {یک پایه بلند یک زنجیره و یک پایه بلند } بزنید. در دانه ی بعد یک پایه بلند بزنید.  * در دانه ی بعد یک پایه بلند بزنید. در زنجیره {یک پایه بلند یک زنجیره و یک پایه بلند بزنید. در دانه بعد یک پایه بلند بزنید. *قسمت بین ستاره را تا انتهای رج تکرار کنید انتهای رج را با شلال یا بخیه به دانه ی اول متصل کنید در عکس با رنگ سبز مشخص شده.

رج سوم و رج های بعد هم مانند رج دوم بافته میشود. یعنی روی زنجیره ها {یک پایه بلند یک زنجیره یک پایه بلند} می بافیم. روی بقیه ی دانه ها هر کدام یک پایه بلند میبافیم

این رج ها را انقدر تکرار میکنیم تا قطر 5 ضلعی به حدود 40 سانت برسد. یک 5 ضلعی دیگر هم به همین شکل میبافیم.

هر دو را روی هم قرار میدهیم و هر ضلعی را جدا گانه به صورت گرد میبافیم. یعنی دو پنج ضلعی رو طوری روی هم قرار بدیم که طرف پشت کار به طرف وسط قرار بگیره.حالا میخوایم طوری ببافیم که این دو پنج ضلعی به هم متصل بشه.

از سر یکی از ضلع های  پنج ضلعی شروع میکنیم و یک رج معمولی میبافیم بدون اینکه دانه ای کم یا زیاد کنیم به انتهای این ضلع که رسیدیم ابتدای  ضلع  پنج ضلعی دیگر را که دقیقا روی این این ضلع قرار دارد میبافیم. تا انتهای رج را میبافیم. انتهای کاررا با شلال یا بخیه به ابتدای رج متصل میکنیم. اینطوری ابتدا و انتهای کار به هم متصل میشود.

حالا یک رج دیگر به همین صورت میبافیم. رج بعد 10 دانه که بافتیم دانه یازده و دوازده را باهم میبافیم. یعنی یک دانه کم میکنیم. ده دانه ی دیگر میبافیم و باز کم میکنیم تا انتهای رج.

رج بعد در همه ی دانه ها یک پایه بلند میبافیم

رج بعد هر 9 دانه که بافتیم یکی کم میکنیم

رج بعد در همه ی دانه ها یک پایه بلند میبافیم

رج بعد هر 8 دانه که بافتیم یکی کم میکنیم

به همین روش یعنی یک رج معمولی یک رج نزولی کم میکنیم تا اینکه کور شود.

دو ضلع دیگر را نیز به همین صورت میبافیم.

اما ضلع چهارم و پنجم باید یک طرفش باز باشه برای قسمت سر و دکمه پهلو

برای این کار ضلع پشتی رو که بافتید دیگر ضلع جلویی را نبافید بلکه به تعداد دانه های آن زنجیره بزنید و بعد دوباره انتهای زنجیره را به ابتدای ضلع پشتی متصل کنید تا گرد شود و رج ها ی بعد روی زنجیره ها ببافید. به همان روش بالا.

منبع:دونه دونه دات کام

READ
طرز تهیه ی نان بستنی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *