کد خبر : 6979
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1393 - 13:43

طرز تهیه راویولی نخود فرنگی/آشپزی

طرز تهیه راویولی نخود فرنگی/آشپزی

  راویولی نخود فرنگی یک غذای ایتالیایی سبک و مفید که در آن از گوشت استفاده نشده ولی بسیار مقوی و خوشمزه است. مناسب برای :4 نفر زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت راویولی نوعی بالشتک‌ کوچک از جنس پاستا است که به صورت چهار گوش یا گرد تهیه می‌شود. داخل راویولی را

 

راویولی نخود فرنگی

راویولی نخود فرنگی

یک غذای ایتالیایی سبک و مفید که در آن از گوشت استفاده نشده ولی بسیار مقوی و خوشمزه است.

مناسب برای :4 نفر

زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

راویولی نوعی بالشتک‌ کوچک از جنس پاستا است که به صورت چهار گوش یا گرد تهیه می‌شود. داخل راویولی را می‌توان با انواع سبزیجات، گوشت و پنیر پر کرد. با این مقدار مواد در مدت 45 دقیقه برای 4 نفر می‌توانید راویولی درست کنید.

مواد لازم:

روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
پیازچه 3 ساقه
سیر له شده 1 حبه
نخود فرنگی ¼ 2 پیمانه
سرکه سفید ¼ پیمانه + 2 قاشق غذاخوری
خمیر راویولی به مقدار لازم
تخم مرغ بزرگ 1 عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
کره ¼ پیمانه
برگ نعناع تازه 4 عدد

طرز تهیه:

  1. روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب ریخته و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا گرم شود. پیازچه را ریز خرد کرده، در تابه می‌ریزیم و به مدت 3 تا 4 دقیقه روی حرارت تفت می‌دهیم.
  2. سپس سیر له‌شده را اضافه کرده و 2  دقیقه تفت می‌دهیم تا عطر ان بلند شود.
  3. نخود‌فرنگی، سرکه، 1 پیمانه آب، 1 قاشق مرباخوری نمک و کمی فلفل اضافه می‌کنیم. سپس آن را  روی حرارت زیاد می‌گذاریم تا بجوشد سپس شعله را کم کرده به مدت 12 تا 15 دقیقه اجازه می‌دهیم  تا نخودها نرم شده و آب آن تبخیر شود. سپس آن را کنار می‌گذاریم تا خنک شود.
  4. مخلوط نخود‌فرنگی را در دستگاه غذاساز ریخته و  پوره می‌کنیم.
  5. طبق دستور  خمیر راویولی  را آماده می‌کنیم. سپس روی خمیر 40 قاشق از مخلوط نخود با فاصله می‌گذاریم و طبق دستور راویولی خمیر نازک رویی را روی بالش‌ها قرار می‌دهیم و فاصله بین بالش‌های نخودی را برش می‌زنیم. چهار گوشه هر راویولی را تخم‌مرغ هم زده می‌مالیم. لبه‌های خمیر راویولی را به‌هم  می‌چسبانیم. این کار را با تمام راویولی‌ها و پوره انجام می‌دهیم.
  6. مقداری آب را در یک قابلمه می‌ریزیم و آن را روی حرارت می‌گذاریم تا به جوش آید. کمی نمک در آن ریخته و راویولی‌ها را در آب در حال جوش می‌ریزیم و می‌گذاریم 2 تا 3 دقیقه بجوشد تا نرم شوند. در این زمان، کره را در یک تابه ریخته و آن را روی حرارت متوسط ذوب می‌کنیم. راویولی‌ها را در آن ریخته و 2 تا 3 دقیقه تفت می‌دهیم تا کره کف کند و راویولی‌ها با کره پوشانده شوند. برگ‌های نعناع را به صورت دراز دراز خرد کرده و آن‌ها را روی راویولی‌های آماده‌شده می‌ریزیم و داغ سرو می‌کنیم.
READ
اموزش دوخت یک مدل پالتو ناز بچه گانه/خیاطی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *