کد خبر : 6481
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 فروردین 1393 - 19:08

آموزش دوخت یک مدل دامن فانتزی/خیاطی

آموزش دوخت  یک مدل دامن فانتزی/خیاطی

آموزش دوخت یک مدل دامن فانتزی

[تصویر: 13742136281.jpg][تصویر: 13742136282.jpg][تصویر: 13742136283.jpg]

این مدل دامن را هم میتوان به عنوان یک دامن شیک و زیبا با یک مدل بلوز ست کرد و در مهمانی ها پوشید، و هم میتوان از آن در دامن لباسهای مجلسی استفاده کرد. اگر این مدل را با پارچه های کشی میدوزید (مثل ریون) از یک چهارم دور کمر آن، دو سانت کم کنید، تا در ناحیه کمر تنگ و چسبان بایستد و به زیبایی بیشتر دامن کمک کند.

ابتدا مستطیلی به طول قد دامن و عرض یک چهارم دور باسن رسم میکنیم. از نقطه یک به اندازه قد باسن پایین آمده و نقطه 5 را علامت میزنیم، از نقطه 5 به روبرو عمود کرده و نقطه 6 را بدست می آوریم. در پارچه های ریون میتوانیم اندازه قد باسن را منهای 4 سانت کنیم.
از نقطه 1 به اندازه 35 سانتی متر و از نقطه 2 به اندازه 45 سانتی متر پایین میاییم و نقاط 7 و 8 را علامت میزنیم، این دو نقطه را به هم وصل کرده، و گونیا را بر روی این خط قرار داده و نقطه 7 را گونیا میکنیم، خط 7 – 9 را رسم میکنیم. بلندی این خط در امتداد خط 3 – 4 در امتداد لبه پایینی دامن است.
خط 7 -3 را اندازه زده، این اندازه را روی خط 7 – 9 علامت میزنیم (*) و لبه پایین دامن را گرد میکنیم.
خط 8 – 4 را اندازه زده، و به همان اندازه خط 7 – 8 را امتداد داده و نقطه 10 را علامت میزنیم. فاصله نقاط 4 – 10 را که لبه پایین دامن است نیز گرد میکنیم.
خط 7 – * را اندازه گرفته و آن را به سه قسمت مساوی تقسیم میکنیم و نقاط 11 و 12 را علامت میزنیم، این نقاط را به صورت موازی با خط 7 – 10 امتداد داده و با لبه پایین دامن وصل میکنیم.
[تصویر: 13742150441.jpg]

برای برش و دوخت:
ابتدا خط 7 – 8 را قیچی کرده و قسمت بالای الگو را از قسمت پایین آن جدا میکنیم.
اندازه یک چهارم دور کمر را روی خط 1 – 2 مشخص کرده و به خط باسن وصل میکنیم. اگر این مدل را برای یک دامن از جنس ریون در نظر گرفته اید میتوانید از لبه بالایی 3 سانتیمتر خارج شده و اندازه کمر را درست مانند شکل در نظر بگیرید و آنرا کشدوزی کنید. (لیفه سرخود برای کشدوزی)
خط 2 – 8 هم برای قسمت جلو و هم قسمت پشت دامن روی دو لای بسته پارچه قرار میگیرد، بعد از برش دامن روی پارچه ابتدا پهلوی جلو و پشت دامن را به هم میدوزیم.
قسمت پایین الگو را هم از روی خطوط بریده و مانند عکس بر روی پارچه های ساده و رنگی قرار میدهیم. دقت کنید که این بار خطوطی که در راستای خط 7 – * قرار گرفته اند روی دو لای بسته پارچه قرار میگیرند. بعد از برش قسمت اول بهتر است که نقطه 8 را روی پارچه علامت گذاشته تا حواسمان باشد هنگام وصل این قسمت به قسمت بالایی دامن این دو نقطه را بر هم منطبق کرده و بدوزیم.
هنگام دوخت ابتدا این خطوطی را که بریده ایم به هم دوخته، و یک نیمدایره را درست میکنیم.
حالا ما دو نیمدایره داریم، قسمت وسط این نیمدایره را روی درز پهلوی دامن در بالای کار قرار داده و به دو طرف میدوزیم. نقطه 8 روی برشهای پایینی و نقطه 8 وسط دامن در بالا روی هم قرار میگیرند و درز ها دوخته میشوند.

منبع:انجمن نو عروس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *