کد خبر : 6463
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1393 - 19:43

آموزش دوخت مانتو زنجیری /خیاطی

آموزش  دوخت مانتو زنجیری /خیاطی

آموزش خیاطی و دوخت مانتو زنجیری به همراه الگو

بانوکده

در مطالب گذشته در بخش آموزش خیاطی چندین مدل مانتو را به همراه الگو و آموزش روش دوخت قرار دادیم.حال در ادامه مطلب آموزش دوخت این مدل مانتوی زیبا را به همراه الگو برای شما کدبانوی عزیز قرار داده ایم

بانوکده

برش:

تکه های الگو را از نقشه کپی کنید.تکه های سه جاف جلو و در جیب و کیسه جیب را از تکه 1 به صورت قطعاتی جداگانه کپی کنید.

سجاف پشت را از تکه 2 کپی کنید.الگو ها را با توجه به خط راه آنها روی پارچه پهن کنید.طوری که خط راه موازی با حاشیه پارچه باشد.

1 سانتی متر برای درزها و لبه ها و 3-4 سانتی متر برای درزهای پهلو اضافه درز بگزارید.

خطوط و علائم الگو را به پارچه منتقل کنید.

لایی چسب:قسمت خاکستری موجود در شکل چیدمان الگو را لایی کنید.


مراحل دوخت:

هر کدام از قسمت های در جیب لایی شده را روی یک تکه در جیب بدون لایی قرار دهید و به فاصله 1 سانتی متر از لبه ها به هم بدوزید.طوری که روی آنها به سمت هم باشد.لبه ای که به لباس دوخته میشود بازبگذارید.

در جیب را به رو برگردانید و اتو کنید.سپس آنرا به فاصله 0.5 سانتی متر از خط علامت گذاری شده روی تکه جلو بدوزید.

READ
بیماری یخچال گرایی یا عشق بطالت؛ بدتر از ایدز/روانشناسی

طوری که لبه دوخته شده آن به سمت لبه جلو قرار گرفته باشد.سپس خط علامت گذاری شده برای جیب را برش بزنید و 1 سانتی متر قبل از انتهای خط به صورت اریب تا انتهای خط دوخت چرت بزنید.

در جیب را به سمت پهلو برگردانید و اتو کنید.لبه های بریده شده دهانه جیب را به لبه دو کیسه جیب بدوزید.کیسه های جیب را روی هم بگذارید و دور تا دور آنها را به هم بدوزید.

روی در جیب از کنار لبه های بالا و پایین آن بدوزید.تکه های جلو و پشت را از درزهای پهلو و سرشانه به هم بدوزید.

تکه های یقه را روی هم بگذارید و از لبه های بیرونی به هم بدوزید طوری که روی آنها به سمت هم باشد.یقه را به رو برگردانید و اتو کنید.به فاصله 7 میلی متر از لبه های بیرونی یقه رو دوزی کنید.یقه را به لبه یقه لباس کوک بزنید

تکه های سجاف را از درزهای سرشانه به هم بدوزید.لبه های داخلی سجاف را پاکدوزی کنید.سجاف را روی لبه های جلو یقه قرار دهید طوری که روی لباس و سجاف به سمت هم باشد..پس از روی خط دوخت لبه های یقه و جلو بدوزید.سجاف را به سمت داخل برگردانید و اتو کنید و به فاصله 7 میلی متر از لبه های جلو رو دوزی کنید.

READ
علت مضر بودن آب میوه ها چیست/سلامت

دو تکه پاگن سرشانه را روی هم بگذارید و لبه های بلند و مثلثی آنرا به هم بدوزید طوری که روی پارچه ها به سمت هم باشد.پاگن را به رو برگردانید و اتو کنید.به فاصله 7میلی متر از لبه های دوخته شده پاگن رو دوزی کنید.

لبه باز پاگن را روی لبه حلقه آستین بگذارید و کوک بزنید طوری که درز سرشانه وسط پاگن قرار گیرد.نوار روی پاگن سرشانه را از وسط در راستای طول تا کنید طوری که روی آن به سمت داخل باشد و به فاصله 1 سانتی متر از لبه تا شده بدوزید.

نوار را به رو برگردانید و اتو کنید نوار را وسط درز شانه قرار دهید و به صورت یک حلقه بدوزید.بزرگی حلقه باید به اندازه عرض پاگن باشد تا پاگن بتواند از آن عبور کند.

پاگن های آستین را همانند پاگن های سرشانه بدوزید.لبه باز پاگن را روی لبه درز زیر آستین بگذارید و کوک بزنید به طوری که لبه پایین پاگن روی خط علامت گذاری شده در لبه پایین آستین قرار بگیرد.

درز زیر آستین را بدوزید .لبه پایین آستین را به سمت داخل اتو کنید و با دست پس دوزی کنید.انتهای پاگن را به سمت پشت برگردانید و از زیر در جای خود بدوزید. لبه بالای آستین را خرد بدهید و به حلقه آستین بدوزید.

READ
الگوی تونيك قلاببافي طرح ورساچه/قلاب بافی

لبه پایین لباس را پاکدوزی کنید سپس آنرا به سمت داخل اتو کرده  و از کنار لبه تا شده بدوزید.در انتها روی لبه های جلو لباس دکمه  جفتی فلزی بدوزید.

برای تزیین لباس میتوانید چند حلقه فلزی روی لبه جلو لباس پرچ کنید و یک یا چند زنجیر تزیین از آن عبور دهید

 

 

 

 

بانوکده

منبع:بانو کده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *