کد خبر : 6460
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1393 - 19:24

آموزش خیاطی و دوخت مانتو تریکو با الگو/خیاطی

آموزش خیاطی و دوخت مانتو تریکو با الگو/خیاطی

آموزش خیاطی و دوخت مانتو تریکو با الگو

 

بانوکده

در ادامه مطلب با روش دوخت مانتو تریکو به همراه الگوی یک به یک آشنا میشوید و با هم قدم به قدم مرحله برش . دوخت و چیدمان الگو را پیش میبریم.

 بانوکده

برش:

تکه های الگو را از نقشه کپی کنید.الگو ها را با توجه به خط راه آنها روی پارچه پهن نمایید.

توجه:تکه های e-f را از بیراه پارچه ببرید.1.5 سانتی متر برای درزها و لبه ها اضافه درز بگیرید.خطوط و علائم الگو را به پارچه منتقل نمایید.

بانوکده


مراحل دوخت:

ابتدا خط علامت گذاری شده برای دوخت زیپ را در تکه های جلو با کوک زدن به سمت روی پارچه منتقل کنید.با صابون خیاطی به فاصله نیم سانتی متر در دو طرف این خط و لبه های بالای آن علامت بزنید.تا یک مستطیل دور این خط کشیده شود.از انتهای خط به سمت گوشه های مستطیل دو خط کوتاه چرت بزنید.لبه های بریده شده را به سمت داخل برگردانید.

زیپ را در زیر این لبه ها بگذارید و با سوزن ته گرد نگه دارید به طوری که عرض زیپ به اندازه 1 سانتی متر از سمت روی پارچه دیده شود.از داخل هریک از نوارها زیپ را به لبه های بریده شده بدوزید.کیسه های جیب را نیز از داخل به این لبه ها بدوزید.تکه های کیسه جیب را روی هم گذاشته و دور تا دور آنها را به هم بدوزید.

READ
تزیین سبزی خوردن برای سفره افطار/تزیین سفره افطار

اضافه درزها را با هم پاکدوزی کنید.

نوارهای مغزی را از وسط در راستای طول تا کنید طوری که پشت آن به سمت داخل باشد.نوار را اتو کنید و آن را به لبه ی بالای تکه جلو (لبه ای که به آستین دوخت می شود)بدوزید طوری که لبه تا شده نوار به اندازه 7 میلی متر پایین تر از خط دوخت قرار بگیرد.تکه های جلو و پشت را از درزهای سرشانه به هم بدوزید.سپس آستین را به تکه های جلو وپشت بدوزید.اضافه درزها را با هم پاکدوزی کنید

درزهای زیر آستین و پهلو را به دنبال هم به طور یکسره بدوزید.تکه های پایین لباس(a-c-d) را به هم بدوزید. اضافه درزها را باز کرده و اتو کنید.روی تکه های چهار خانه به فاصله 6 میلی متر از درزها را رو دوزی کنید.سپس تکه های پایین پشت را  از وسط در راستای طول تا کنید طوری که پشت پارچه ها به سمت داخل باشد.سپس لبه های بلند این تکه ها را با هم به لبه پایین لباس بدوزید.اضافه درز را پاکدوزی کنید و به سمت بالا اتو کنید.

روی لباس به فاصله 7میلی متر از درز رو دوزی کنید طوری که اضافه درز در دوخت برود.دو نیمه زیپ را از هم جدا کنید.یک تکه نوار اریب به طول زیپ ببرید وآن را به نوار زیپ بدوزید.سپس زیپ و نوار اریب را با هم به طور برعکس روی اضافه درز لبه جلو در هریک از تکه های جلو بگذارید.طوری که روی زیپ به سمت روی پارچه باشد.

READ
طرز تهیه کوکوی نودالیت/آشپزی

سپس با پایه مخصوص زیپ به فاصله 0.5 سانتی متر از دندانه های زیپ بدوزید.زیپ را به سمت داخل برگردانید.لبه نوار اریب رابه سمت داخل تا کنید و با سوزن ته گرد نگه دارید.از روی لباس به فاصله 7 میلی متر از لبه های جلو رودوزی کنید طوری که لبه داخلی نوار اریب در دوخت برود.

تکه های کلاه را از درزهای مرکزی به هم بدوزید.روی نقاط علامت گذاری شده در لبه های جلوی کلاه محل وارد کردن بند کلاه را پرچ کنید.اضافه درزها را پاکدوزی کنید .لبه جلوی کلاه را از خط تای علامت گذاری شده به سمت داخل اتو کنید و به فاصله 2.5 سانتی متر از لبه تا شده دو ردیف به فاصله 7 میلی متر از یکدیگر بدوزید.کلاه را به لبه یقه لباس بدوزید طوری که روی پارچه ها به سمت هم باشد.اضافه درز را به سمت پایین اتو کنید و از روی لباس به فاصله 7 میلی متر از درز کلاه رو دوزی کنید طوری که اضافه درز زیری در دوخت برود.

بند کلاه را از وسط در راستای طول تا کنید به فاصله 1 سانتی متر از لبه تا شده بدوزید .بند را به رو برگردانید و اتو کنید.بند را از داخل لبه های جلوی کلاه عبور دهید.لبه های انتهایی بند را گره بزنید

READ
خواص درمانی یولاف

لبه های انتهایی تکه های مچ را به هم بدوزید طوری که روی آنها به سمت هم باشد.مچ را از وسط در راستای طول تا کنید.سپس لبه های باز آنرا با هم به لبه پایین آستین بدوزید.لبه پایین آستین را هنگام دوختن بکشید تا اندازه شود.اضافه درز را با هم پاکدوزی کنید.

بانوکده

 منبع:بانو کده

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *