کد خبر : 6427
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1393 - 10:16

شش راه برای کاهش حساسیت/سلامت

شش راه برای کاهش حساسیت/سلامت

شش راه برای کاهش حساسیت

شش راه برای کاهش حساسیت

همانطور که می دانید حساسیت در این فصل سال به اوج خود می رسد وبسیاری از مردم را در گیر خود می کند در این مقاله در باره ی تاثیر غذاها در افزایش و کاهش حساسیت بحث می کنیم.
اگر شما از خارش بدن- آب ریزش بینی – سرفه – عطسه و دیگر علایم حساسیت رنج می برید و پزشک شما هم فقط داروهای ضد حساسیت تجویز می کند باید بدانید که با اعمال تغییری کوچک در برنامه غذایی تان می توانید احساس بهتری داشته باشید و از اخرین روزهای تابستان خود نیز لذت ببرید در زیر شش نکته برای رهایی از حساسیت بیان شده است :
چای :
خوردن چای بالاخص چای سبز در درمان حساسیت بسیار مفید است. دکتر گروسن دکترای گوش حلق وبینی در امریکا در این باره می گوید :چای به طور طبیعی حاوی مواد انتی هیستامین (ضد حساسیت ) می باشد که برای کاهش حساسیت بسیار مفید است .هیستامین ماده ای است که بدن به هنگام حساسیت به چیزی ان را ترشح می کند. گروسان همچنین خوردن چای بعد از بیدار شدن از خواب را پیشنهاد می کند زیرا از عطسه های صبح جلوگیری می کند .
غذاهای تند :
کسانی که حساسیت فصلی دارند وهمچنین به غذا های تند علاقه مندند باید بدانند که فلفل باعث افزایش حساسیت ان ها می شود زیرا فلفل باعث افزایش هیستامین در بدن می شود پس در زمانی که حساسیت دارید از خوردن غذاهای تند بپرهیزید.
غذاهای پخته بخورید :
در طول مدت حساسیت بهتر است که از غذاهای پخته استفاده کنید ویا حتی میوه وسبزی خام نیز مصرف نکنید به طور مثال اگر می خواهید سیب میل کنید از کمپوت سیب استفاده کنید .زیرا غذاهای پخته می توانند علایم حساسیت را کاهش دهند .
ماست بخورید :
دکتر گروسن به اضافه کردن ماست ودیگر لبنیات به رژیم غذایی کسانی که حساسیت دارند بسیار تاکید می کند . وی می گوید که لبنیات دارای باکتری بنام پروبیوتیک هستند که باکتری بسیار مفید برای بدن است .این باکتری می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و در نتیجه حساسیت شما را کاهش دهد .
نمک :
تحقیقات بسیاری نشان می دهد که رژیم غذایی با نمک زیاد باعث افزایش علایم اسم می شود وتحقیق دیگری نشان می دهد که کم کردن نمک باعث عملکرد بهتر شش ها می شود و در نتیجه کاهش اسم وحساسیت می شود .
امگا 3 :
تحقیقات نشان می دهد که افزایش امگا3 در رژیم غذایی موجب کاهش حساسیت می شود . در یکی از تحقیقات جدید به 23 نفر از کسانی که حساسیت داشته اند قزص امگا3 داده اند وبعد ارز 5هفته متوجه کاهش حساسیت ان ها شده اند . امگا 3 در ماهی های مانند :سالمون و ساردین یافت می شود .
منبع:پارسی طب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *