کد خبر : 5772
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 اسفند 1392 - 18:25

آموزش کاشت درختچه توری / پرور ش گیاه

آموزش کاشت  درختچه توری / پرور ش گیاه

آموزش کاشت درختچه توری

درختچه ای است از چین و مختص نواحی گرمسیری و نیمه گرمسیری و چون به سرما حساسیت چندانی ندارد میتوان از آن در بیشتر مناطق با آب و هوای متفاوت استفاده نمود . ارتفاع آن تا هفت متر میرسد . گلهای آن در سال اول بصورت خوشه ای بارتفاع ده تا بیست سانتیمتر و مرکب از گلهای با شش گلبرگ چین دار و هفت پرچم که جام آن دارای شش کاسبرگ و بوسیله دمگل کوتاهی برروی ساقه های خوشه قرار گرفته و به رنگهای سفید ، قرمز ، صورتی ، ارغوانی و یا آبی ظاهر میشود .

آموزش کاشت درختچه توری / پرور ش گیاه
این گیاه برای اینکه بتواند بصورت درختچه باقی بماند احتیاج به هرس سنگین هر دو تا سه سال یکبار دارد و بهتر است که این هرس در اوائل بهار انجام پذیرد . میتوان آن را از سال اول بصورت تک پایه و یا چند پایه نگهداری نمود . برگهای آن بشکل بیضی بوده که بوسیله دمبرگ کوتاهی برروی شاخه قرار دارد .

این درختچه نیازمند خاکی قوی با زهکشی کامل بخصوص خاک شنی و آفتاب مستقیم و آب فراوان میباشد . و در مناطق که نور آفتاب باندازه کافی باشد به حیات خود ادامه میدهد .

طرز تکثیر :

بهترین نوع تکثیر آن بوسیله قلمه میباشد به این طریق که در اواخر پائیز شاخه های آن را که نیمه چوبی و قوی و سالم باشد انتخاب و باندازه ده تا پانزده سانتیمتر از آنرا قطع نموده و تا نصفه در ماسه شن نرم و شسته فرو میکنند و در اطاق یا گلخانه که دمای آن ده درجه سانتیگراد کمتر نباشد قرار میدهند و مطابق معمول آبیاری میکنند تا قلمه ها ریشه دار شوند .

READ
آموزش بافت کلاه گوشی دار + یقه شالگردنی /بافتنی

در اوائل بهار که قلمه ها دارای ریشه کامل شدند آنرا به محل اصلی یا گلدان با خاکی قوی و زهکشی خوب منتقل میکنند ، تکثیر بوسیله بذر هم امکان پذبر میباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *