کد خبر : 5638
تاریخ انتشار : جمعه 9 اسفند 1392 - 12:16

طریقه خشک کردن گوجه فرنگی در ماکروفر /آشپزی

طریقه خشک کردن گوجه فرنگی در  ماکروفر /آشپزی

طریقه خشک کردن گوجه فرنگی در ماکروفر

1ee45yd69

مواد لازم :

گوجه فرنگی رسیده و سرخ و درشت

نمک

پودر سیر یا پودر آویشن ( در صورت تمایل )

طرز تهیه :

گوجه فرنگی های کاملا گرد و درشت و رسیده را بشویید و سپس برش های گرد ورقه ای بزنید .روی آنها کمی نمک و اگر دوست دارید گرد سیر یا پیاز و یا آویشن و … بپاشید  .

روی ظرف مخصوص یا شبکه ماکروفر بچینید . آنها را پخش کنید که رو یهم قرار نگیرند   . زیر آن ظرفی قرار دهید . روی قدرت بالا   High , و مدت 15 دقیقه قرار دهید . سپس در ماکروفر را باز کنید آنها را برگردانده و آب حاصل از گوجه ها را که در ظرف جمع شده روی سمت دیگر گوجه ها بریزید . در تمامی مراحل نیازی به درپوش نیست .

 

مجددا حدود 10 الی 15 دقیقه روی قدرت بالا یا high قرار داده و اجازه دهید آب حاصل بخار شود . اکنون از داخل ماکروفر بیرون آورید .اگر گوجه ها شکل خود را از دست داده اند جای نگرانی نیست. پس از سرد شدن و خشک شدن شکل خود را باز خواهد یافت  .

سپس اجازه دهید حدود نیمساعت بازهم بدون درپوش بیرون بماند . سپس آنها را جمع کرده و در یک کیسه مانند زیپ لاک قرار دهید و هواگیری کرده و سر آنرا ببندید . از انباشتن مقدار زیادی گوجه پرهیز کنید تا جای کافی داشته باشند . آنها را داخل یخچال نگهداری کنید . دو روز بعد مجددا آنها را بیرون آورده مدتی دیگر هوا دهید تا کاملا از خشک شدن آنها اطمینان حاصل کنید که اگر رطوبت در آن باقی بماند کپک میزند .  سالها قبل که هنوز سیستم گلخانه ای و تولید و پرورش سبزیجات و صیفی جات مانند حالا خیلی پیشرفته نبود , مادربزرگ های ما گوجه فرنگی را برای ایام سرد زمستان اینگونه نگهداری میکردند .  گوجه فرنگی ها در زمستان داخل آبگوشت و خورش ها بکار میامد و از نشانه های خانه داری و کدبانوگری و آینده نگری بانوان ایرانی بشمار میرفت .

READ
آموزش خورشت قیمه اسفناج

” زیپ لاک ” کیسه ای زیپ دار برای مصارف آشپزخانه

البته به دلیل عدم وجود یخچال و لوازم مدرن نگهداری , مجبور بودند نمک زیادی به ان بزنند تا کپک نزند و خواص و بافت خود را در عین خشک شدن , سالم حفظ کند . پس از پخت خورش و خوراک مجددا رطوبت خود را بازیافته و در غذاها بخوبی خود را نمایان میکرد . در کشور ایتالیا این فرآورده سنتی هنوز هم در آشپزی کاربرد زیادی دارد و هواداران خود را راضی میکند . شما هم میتوانید با استفاده از دستگاه های مدرن امروزی ؛ ماکروویو ( ماکروفر ) در تابستان از این فرآورده های صیفی پر مصرف تهیه کنید و سالادهای زمستانی خود را با آن زینت دهید فقط از مصرف نمک زیاد روی آن بپرهیزید .

منبع:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *