کد خبر : 4767
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 بهمن 1392 - 21:54

9 کار آرایشی که دشمن پوست تان است/آرایش وزیبایی

9 کار آرایشی که دشمن پوست تان است/آرایش وزیبایی

9 کار آرایشی که دشمن پوست تان است

 

  ar4-2510

استفاده از این لوازم غیراستاندارد باعث می شود پوست باکتری ها را در خود نگه دارد و در نتیجه مشکل پوستی به وجود آید. در این مطلب متخصصان به ۹ نوع محصول آرایشی مضر برای پوست اشاره کرده اند.

لوازم و محصولات آرایشی متنوع و فراوانی در فروشگاه ها عرضه می شود. با این محصولات می توان به طور موقت پوست را زیبا کرد اما ، همه این محصولات برای پوست مناسب نیست. ماده شیمیایی موجود در آن می تواند به پوست آسیب برساند و حتی باعث بروز سرطان شود. استفاده از این لوازم غیراستاندارد باعث می شود پوست باکتری ها را در خود نگه دارد و در نتیجه مشکل پوستی به وجود آید. در این مطلب متخصصان به ۹ نوع محصول آرایشی مضر برای پوست اشاره کرده اند.

رژ لب :
رژ لب، رطوبت لب را خشک می کند. برخی از انواع رژ لب  و براق کننده لب، حاوی چربی و ماده شیمیایی است که به جای زیبا کردن ، به لب آسیب می رساند . گاهی نیز به میزان خطرناکی از سرب در ساخت رژ لب استفاده می شود که فرد ناخودآگاه آن را قورت می دهد.مشکلاتی که سرب ایجاد می کند شامل آسیب دیدگی مغز و ناهنجاری است. اغلب عوارض جانبی سرب جبران پذیر نیست. روغن موجود در رژ لب مانند لایه ای غیرقابل نفوذ عمل می کند که منافذ پوست را مسدود می کند و می تواند عملکرد سلول ها را مختل کند.

READ
افراد به چه دلایلی دچار سرگیجه می‌شوند/سلامت

مرطوب کننده ها :
نتایج آزمایش ها نشان می دهد مرطوب کننده ها و کرم ها، حاوی روغن های معدنی و پارافین است که به پوست آسیب می رساند و روند کاهش رطوبت پوست را افزایش می دهد. تقریباً تمامی مرطوب کننده ها و نرم کننده های آرایشی با مارک های معروف حاوی ماده ای صابونی و ماده شیمیایی مایع است که به پوست آسیب می رساند و مقاومت پوست را کاهش می دهد. استفاده مکرر از مرطوب کننده ها منجر به جذب این مواد از طریق پوست می شود. با جذب این مواد شیمیایی مشکلات پوستی نیز افزایش می یابد. بهتر است که محصولات حاوی روغن گیاهی را خریداری کنید. مرطوب کننده باید حاوی آب ، روغن گیاهی و عامل امولسیون کننده باشد. با استفاده از محصولات طبیعی می توان شادابی پوست صورت را برای مدت طولانی تری حفظ کرد.

مداد چشم، خط چشم :
یک روش آرایشی برای زیبایی چشم استفاده از خط و مداد چشم است. اما استفاده از آن به ویژه در داخل چشم توصیه نمی شود. استفاده از آن می تواند عوارض جانبی روی چشم ها بگذارد از جمله عفونت، ورم مُلتحمه، گلوکوم (آب سیاه)، خشکی چشم و …
هنگام عفونت چشم، آسیب دیدگی ، جراحی و… به هیچ عنوان نباید از محصولات آرایشی چشم استفاده شود. علاوه بر آن، با افزایش سن بافت اطراف چشم ها خشک می شود.

READ
جلوگیری از چرب شدن مو و نحوه شستشوی موها/آرایش وزیبایی

لاک ناخن :
استفاده مداوم از لاک های دارای رنگ های تند مانند قرمز یا سیاه می تواند باعث ایجاد لک روی ناخن ها و زرد شدن آن  شود. استفاده از استون برای پاک کردن لاک هم باعث ضعیف شدن و آسیب دیدگی ناخن می شود.

پودر تالک :
ماده شیمیایی سیلیکات تالک نه تنها ماده سرطان زا و خطرناکی است بلکه باعث بروز حساسیت و عفونت در ریه نیز می شود. تالک رطوبت را به خود جذب می کند بنابراین برای پیشگیری از تعریق از آن استفاده می شود. اما استفاده از این پودر آسیب زیادی به پوست می رساند. ذرات تالک مانند آزبست (پنبه نسوز) است که قادر به حرکت کردن در سیستم تناسلی است. در صورت مصرف زیاد، در جداره تخمدان تجمع می کند و منجر به سرطان تخمدان می شود.

کرم های سفید کننده :
کرم هیدروکینون که برای روشن کردن پوست از آن استفاده می شود، ممکن است آسیب شدیدی به پوست برساند. استفاده از این کرم ها عوارضی از جمله قرمزی، پوست انداختن، جوش های ریز، خشکی و سوزش را به همراه دارد.

موم انداختن :
افراد با موم انداختن دچار عوارضی چون رشد مو در پوست ، ایجاد برآمدگی قرمز و خون ریزی خفیف می شوند. موم انداختن روی صورت به علت کشیده شدن باعث افتادگی زودرس پوست می شود.

READ
شیرینی های خشک پیچ کره ای/شیرینی مخصوص عید

رنگ مو :
قبل از رنگ کردن مو، باید بدانید که واکنش حساسیت زا در پوست می تواند باعث ریزش مو، سوزش ، قرمزی، خارش پوست سر، ورم صورت و سختی تنفس شود. مواد شیمیایی زیادی در رنگ مو وجود دارد که برای سلامت انسان خطرناک است. یکی از خطرناک ترین مواد شیمیایی موجود در آن «P-phenylenediamine» است که باعث بروز سرطان، تجمع سموم در سیستم تناسلی، تجمع سموم در سیستم عصبی،حساسیت، ناراحتی پوست، چشم یا ریه می شود.

خوش بو کننده ها :
مواد شیمیایی ایجاد کننده رایحه در نرم کننده های لباس، شوینده لباس، عطر ، لوازم بهداشتی، خوش بو کننده  هوا و … می تواند در بروز آلودگی های محیطی وبه خطر انداختن سلامت فردی نقش زیادی داشته باشد.
منبع:بیتوته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *