کد خبر : 4004
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 دی 1392 - 20:38

خانه تکانی مثل فوت آب خوردن/نکات خانه داری

خانه تکانی مثل فوت آب خوردن/نکات خانه داری

گل بانو:هر سال در آستانه قرار گرفتن سال جدید خانم های خانه دار با شور و شوق فراوان به پیشواز سال نو می روند، خانه تکانی نیز از جمله رسوم خانواده های ایرانی در قبل از نوروز می باشد و این مطلب نکات مهم خانه تکانی را یادآوری می کند. قبل از خانه تکانی بدنتان

pics

گل بانو:هر سال در آستانه قرار گرفتن سال جدید خانم های خانه دار با شور و شوق فراوان به پیشواز سال نو می روند، خانه تکانی نیز از جمله رسوم خانواده های ایرانی در قبل از نوروز می باشد و این مطلب نکات مهم خانه تکانی را یادآوری می کند.

قبل از خانه تکانی بدنتان را گرم کنید:
همانطور که می دانید به ورزشکاران توصیه می شود که قبل از مسابقه، بدنشان را گرم کنند، به خانم های خانه دار هم توصیه می شود قبل از شروع خانه تکانی به مدت 10 تا 15 دقیقه با استفاده از حرکات ورزشی، نرمشی و کششی اندام های فوقانی و تحتانی، بدنشان را برای کار آماده کنند و از لباس های راحت نخی برای تبادل حرارت استفاده کنند و از سیستم تهویه ای مناسب نیز می تواند از بروز استرس گرمایی ناشی از حرارت بکاهد. برای جبران آب و املاح از دست رفته بدنتان توصیه می شود آب فراوان بنوشید تا از بروز مشکلات و عواقب بعدی جلوگیری شود.

رابطه خانه تکانی و کمردرد:
یکی از مشکلات بزرگی که خانم های خانه دار هنگام خانه تکانی با آن مواجه می شوند کمردرد است. برای پیشگیری از این مشکل، هنگام جابه جا کردن اجسام، پشت تان را صاف نگاه دارید، زانوهایتان را خم و برای تحمل وزن جسم به عضلات پاهایتان تکیه کنید. این کار باعث می شود فشار، به جای کمر، به مفصل ران شما منتقل شود. همیشه موقع بلند کردن اجسام سنگین، ابتدا پاهایتان را به اندازه عرض شانه ها باز، سپس جسم مورد نظرتان را بلند کنید و هنگام جابجایی سعی کنید جسم را به شکم خود نزدیک نگه دارید. برای جابجایی اجسام بالای 20 کیلوگرم هم حتما از یک یا دو نفر کمک بگیرید و از رها کردن بار خودداری کنید.

هنگام خانه تکانی، بی وقفه کار نکنید:
وقتی بی وقفه کار می کنید و خودتان را در معرض انواع و اقسام دردهای عضلانی و اسکلتی قرار دهید، از کمردرد و گردن درد گرفته تا آسم و آلرژی، حتما بعد از یک یا دو ساعت کار، دستکش و ماسکتان را در آورید و دست و صورتتان را خوب بشویید. اگر زمان زیادی را در وضعیت ایستاده یا نشسته مشغول کار بوده اید، کمی قدم بزنید تا جلوی درد و اسپاسم عضلات تان را بگیرید و بعد دوباره به کار خود ادامه دهید. قرار نیست همه کارها در یک روز انجام شود.

READ
طرز پخت بیشمه/شیرینی

جلوگیری از شکستن دست و پا هنگام خانه تکانی:
متاسفانه حوادث ناشی از سقوط از ارتفاع در ایام قبل از نوروز و خانه تکانی افزایش می یابد و علت آن استفاده از وسایل غیر ایمین برای دسترسی به ارتفاع بالاتر و استفاده از زیرپایی های مانند جعبه و نردبان های نامطمئن می باشد. پزشکان توصیه می کنند در صورت استفاده از نبردبان یا چهارپایه از سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن شوید و از انواع استاندارد نردبان های دو طرفه استفاده کنید. موقع پاک کردن شیشه ها و پنجره های منزل نیز باید محتاج بود و از رفتن روی نرده ها یا قرنیزهای آن خودداری کرد.

استفاده از گل و گیاه در خانه تکانی:برای آنهایی که می خواهند در خانه تکانی امسال، طرحی جدید استفاده کنند و خانه خود را زنده تر کنند پیشنهاد می کنیم که در ایده های خود، گل و گیاه را از قلم نیاندازند. افزودن گل و گیاه به دکور منزل، هم روحیه خود آدم را بهتر می کند و هم فضای خانه را صمیمی تر می نماید. کارشناسان گل فروشی,تولید گل,گلخانه می گویند نقش گیاهان آپارتمانی در روح بخشیدن به محل کار و زندگی ما و خیلی موارد دیگر بسیار موثر می باشد.
منبع:بانک اطلاعات بازارمشهد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *