کد خبر : 3960
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 دی 1392 - 19:19

روش بافت گلها و برگها

روش بافت گلها و برگها

گل بانو:گلها و برگاهای بافته شده برای اضافه کردن به بافتنی های ساده یا پخش کردن روی رو تختی یا کوسن استفاده می شوند. ازنخهای ظریف ابریشمی برای فریبندگی، نخهای مخملی برای زیبایی، یا از نخهای کتانی موج دار که خوب فرم می گیرند استفاده کنید. اگر با نخ 100% پشم برگها و گلها را

BAFTANI06گل بانو:گلها و برگاهای بافته شده برای اضافه کردن به بافتنی های ساده یا پخش کردن روی رو تختی یا کوسن استفاده می شوند. ازنخهای ظریف ابریشمی برای فریبندگی، نخهای مخملی برای زیبایی، یا از نخهای کتانی موج دار که خوب فرم می گیرند استفاده کنید. اگر با نخ 100% پشم برگها و گلها را ببافید می توانید طبق مراحل پُرزدار کردن  بصورت نمدی در آورید.

لبه برگها یا گلبرگها را با منجوق تزئین کنید یا اینکه گلدوزی کنید.

گل رُز
با نخ نازک و میل کوچکتر بافید تا بافتی محکم شود و بیشتر طبیعی به نظر آید.

80 دانه سر بگیرید و 1 رج از زیر ببافید 5/2 سانتیمتر بافت صاف ببافید و با رج از زیر شروع کنید.

رج کم کنید (2 دانه را با هم از زیر ببافید 40 بار = 40 دانه.

رج کم کردن (2 دانه را با هم از رو ببافید) 20 بار = 20 دانه .

رج کم کردن (2 دانه را با هم از زیر ببافید 10 بار = 10 دانه .

نخ را قطع کنید و مقداری نخ بلند باقی بگذارید نخ را داخل سوزن تشک دوزی عبور دهید و  دانه ها را داخل سوزن بگیرید و از میل یکی بیرون بکشید، بکشید تا جمع شود، به  شکل گل رُز با پیچاند و گرد کردن از مرکز طوری که سمت روی بافت به طرف بیرون باشد فرم دهید. و همانطور که کار می کنید رُز را فرم دهید و تعدادی بخیه در انتهای آن بزنید تا باز نشود و در جای خود  قرار بگیرد.

READ
آموزش دوخت دمپایی راحتی + دوخت پاپوش روفرشی

برای رُز کوچکتر دانه کمتر سر بگیرید و تعداد رجهای مستقیم را قبل از رسیدن به کم کردن مانند بالا کمتر ببافید.

روش گلدوزی روی بافتنی
گلدوزی را روی بافتنی بعد از خاتمه دادن و مرتب کردن ولی قبل از اینکه به هم دوخته شوند باید انجام دهید. شما می توانید از بخیه های تزئینی برای تزئین روی لباسها اضافه کنید اگرچه بافت صاف بهترین زمینه برای گلدوزی می باشد دانه های بافته شده یک سطح مشبک دانه های بافته شده یک سطح مشبک برای کار کردن را فرم می دهند و همانند یک راهنما برای قرار دادن دانه های گلدوزی می باشند.

بخشه ضربدری 
بافت صاف یک زمینه مشبک برای دوخت ضربدری را فرم می دهد. می توانید آنها را روی 1 دانه و 1 رج کار کنید. یا اینکه روی بافتنی های ظریف می توانید روی 2 دانه و 2 رج کار کنید. سوزن را بین دانه ها فرو کنید و توجه داشته باشید که همیشه در بالا بصورت مورب در جهت یکسان قرار گیرد.

سوزن را از نقطه a بیرون بکشید و در b فرو کنید و برگردید و از نقطه c بیرون آورید و از نقطه d پایین بروید در اینجا یک بخشه ضربدری کامل شده از این روش برای دانه های تکی یا رنگهای مختلف استفاده کنید. برای بخیه های ضربدری در خطوط افقی یا عمودی، یک دانه را بصورت مورب بزنید سپس برگردید و ضربدر را کامل کنید.
بخیه زنجیره ای 
سوزن را از نقطه Aبیرون بکشید، با یک حرکت، سوزن را به سمت پایین و محل یکسان فشار دهید و آن را از نقطه B برای بخیه بعد بیرون بکشید.
منبع:آرتاکاوا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *

نودی جمعه 17 خرداد 1398 - 8:29

متشکرم