کد خبر : 3795
تاریخ انتشار : جمعه 13 دی 1392 - 18:57

آموزش بافت شال مجلسی/قلاب بافی

آموزش بافت شال مجلسی/قلاب بافی

روش بافت رج اول: چهل و چهارزنجیره گشاد بزنید. در زنجیره چهارم از قلاب یک پایه بلند بزنید.* سه دانه جا بیندازید (۴ پایه بلند سه تا زنجیره یک پایه بلند) {با این کار شما یک صدف ساخته اید} در دانه بعد بزنید. سه دانه جا بیندازید. (یک پایه بلند یک زنجیره یک پایه بلند)

DSC03548-300x168

روش بافت

رج اول: چهل و چهارزنجیره گشاد بزنید. در زنجیره چهارم از قلاب یک پایه بلند بزنید.* سه دانه جا بیندازید (۴ پایه بلند سه تا زنجیره یک پایه بلند) {با این کار شما یک صدف ساخته اید} در دانه بعد بزنید. سه دانه جا بیندازید. (یک پایه بلند یک زنجیره یک پایه بلند) {شکل ۷ ساخته اید) در دانه بعد بزنید. از قسمت * تا اینجا را سه بار تکرار کنید. سه زنجیره جا بیندازید. (چهار پایه بلند سه زنجیره یک پایه بلند یا همان صدف) در زنجیره بعد بزنید. سه دانه جا بیندازید.دو پایه بلند در دانه آخر بزنید و برگردید. تا اینجا شما پنج صدف , چهارتا ۷ و چهار پایه بلند دارید.

رج دوم تا شصت و چهار: سه زنجیره و یک پایه بلند در اولین دانه بزنید. سه دانه جا بیندازید. *یک صدف در زنجیره صدف رج قبل بزنید. ( هر صدف بین چهار پایه بلند و یک پایه بلندش یک زنجیره دارد. هر رج صدف ها در این زنجیره بافته می شوند). یک ۷ در زنجیره ۷ رج قبل بزنید(زنجیره بین دو پایه بلند هر ۷). از * سه بار دیگر تکرار کنید. در زنجیره اخرین صدف رج قبل یک صدف بزنید. ۲ پایه بلند دردانه آخر ببافید. برگردید.

رج شصت و پنج: سه زنجیره و یک پایه بلند در اولین دانه بزنید. یک پایه کوتاه در اولین دانه (گروه چهار پایه بلندی) صدف بعدی بزنید. سه زنجیره بزنید. یک ۷ در ۷ بعدی بزنید. سه زنجیره بزنید.یک پایه کوتاه در اولین دانه (گروه چهار پایه بلندی) صدف بعدی بزنید. سه زنجیره بزنید. این کار را چهار بار تکرار کنید.۲ پایه بلند در دانه آخر بزنید. کور کنید.

READ
11 مدل از مانتوهای زیبای زنانه مجلسی برای نوروز و سال93/مدل لباس

ریشه های لبه ها :

نخ را به لبه متصل کنید. ۳۰ زنجیره بزنید. زنجیره را چندین بار دور خودش بپیچید. انتهای زنجیره را به لبه متصل کنید. تا انتهای لبه این کار را تکرار کنید.

DSC03230-300x168منبع:دون دونه دات کام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *