کد خبر : 3676
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1392 - 19:20

آموزش بافت (کلاه گل دار)/بافتنی

آموزش بافت (کلاه گل دار)/بافتنی

سایزها: L/XL-S/M اندازه دور سر: ۵۸/۵۶ – ۶۰/۵۸ سانتیمتر طول: ۲۱ سانتیمتر وسایل لازم: کاموا ۱۰۰-۱۵۰ گرم میل شماره ۴ کاموا باید به گونه ای باشد که ۲۱ دونه در ۲۸ رج با بافت ساده (یک رج زیر، یک رج رو) و با میل شماره ۴ دارای ابعاد ۱۰*۱۰ سانتیمتر باشد.بافت کلاه نحوه بافت ابتدا

138-250x300

سایزها:
L/XL-S/M

اندازه دور سر:
۵۸/۵۶ – ۶۰/۵۸ سانتیمتر
طول: ۲۱ سانتیمتر

وسایل لازم:
کاموا ۱۰۰-۱۵۰ گرم
میل شماره ۴

کاموا باید به گونه ای باشد که ۲۱ دونه در ۲۸ رج با بافت ساده (یک رج زیر، یک رج رو) و با میل شماره ۴ دارای ابعاد ۱۰*۱۰ سانتیمتر باشد.227-300x245بافت کلاه

نحوه بافت
ابتدا ۵۰-۵۸ دونه با میل شماره ۴ سربیاندازید. رج اول را از روی کار به صورت زیر ببافید:

دونه اول را همواره ابری ببافید، *دو تا زیر، دو تا رو* فاصله بین دو * را تا یکی مانده به انتها تکرار کنید و دونه آخر را همواره ابری ببافید. در انتهای رج یک علامت بگذارید که مشخص کننده نقطه A در شکل ۱ میباشد. ابتدای رج نیز مشخص کننده نقطه C میباشد.

بعد بافت را همانند رج اول کشباف دو تا زیر، دو تا رو و با دونه ابتدا و انتها ابری ادامه دهید تا اندازه کلاه ۲۶-۲۷ سانتیمتر شود.

حال در انتهای رج از روی کار یک علامت بگذارید که مشخص کننده نقطه B در شکل ۱ میباشد.

بعد بافت را ادامه دهید تا اندازه کلاه ۵۲-۵۴ سانتیمتر شود، رج آخر باید از روی کار باشد. در رج بعد از پشت کار کور کنید و بعد کاموا را با نگه داشتن ۵۰-۶۰ سانتیمتر برای دوخت ببرید.

READ
طرزتهیه كوكی بلوط شیرینی مخصوص عید

بعد کلاه را به موازات رجی که سرانداخته شده دولا کنید و به صورت زیر بدوزید: ابتدا از نقطه C تا A بدوزید و سپس از نقطه A تا نقطه B بدوزید.

سپس کلاه را به داخل برگردانید از چهار سانتیمتر قبل نقطه A تا چهار سانتیمتر بعد از نقطه A عمود بر دوختی که انجام داده اید بدوزید. بعد هم نصف فاصله نقطه B تا D را کوک زده و کاموا را بکشید تا جمع شود. (همانند شکل)
نحوه بافت گل
برای این گل سه رشته به صورتی که توضیح داده میشود بافته خواهد شود و سپس این سه رشته به هم بافته شده و ابتدا و انتهای رشته ها به هم دوخته شد و به محل مورد نظر وصل میشود.

ابتدا ۶ دونه با میل شماره ۴ سربیاندازید و حدوداً ۳۰ سانتیمتر ساده ببافید و بعد کور کنید.318-300x253منبع:بانک پوشاک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *