کد خبر : 3491
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 دی 1392 - 18:34

چند نکته درباره شرایط خرید و نگهداری پیاز/نکات خانه داری

چند نکته درباره شرایط خرید و نگهداری پیاز/نکات خانه داری

پیاز از خانواده سیر و موسیر است و طبیعتی گرم و خشک دارد.از پیاز نه ‌تنها به عنوان طعم‌دهنده بلکه به عنوان بوزدا در بسیاری از غذاها ـ به‌خصوص انواع گوشت‌ها ـ استفاده می‌کنند.در ضمن خواص درمانی آن را نیز نمی‌توان نادیده شمرد.پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، اسید فولیک،

پیاز از خانواده سیر و موسیر است و طبیعتی گرم و خشک دارد.از پیاز نه ‌تنها به عنوان طعم‌دهنده بلکه به عنوان بوزدا در بسیاری از غذاها ـ به‌خصوص انواع گوشت‌ها ـ استفاده می‌کنند.در ضمن خواص درمانی آن را نیز نمی‌توان نادیده شمرد.پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و انواع ویتامین‌های B است.ـ مصرف پیاز برای درمان یبوست، بی‌خوابی، میگرن، چاقی، ورم گلو، پروستات، بواسیر، یرقان و بسیاری بیماری‌های دیگر مفید است.Onions2

شرایط خرید و نگهداری پیاز

 

** پیازی خریداری کنید که سالم و جوانه نزده باشد؛ در ضمن برای نگهداری آن مانند سیب‌زمینی، مکانی تاریک و به دور از رطوبت را انتخاب کنید.
** البته بعضی‌ها پیشنهاد می‌کنند برای انبار پیاز در شرایط فوق، آنها را به حالت وارونه ـ به صورتی که قسمت ریشه آن به سمت بالا قرار گیرد ـ نگهداری کنید.

چند نکته مهم برای پوست کندن پیاز

 

پوست‌ کندن‌ پیاز کار بسیار دشواری‌ است‌به‌طوری‌ که‌ اغلب‌ از آن‌ فرار می‌کنند و حاضر به‌پوست‌ کندن‌ پیاز پوست‌ کندن‌ نیستند زیرا بوی‌پیاز چشمها را می‌سوزاند و اشک‌ها به‌ سرعت‌جاری‌ می‌شوند به‌ چند روش‌ ساده‌ برای‌توجه‌کنید.

  •   قسمت‌ ریشه‌ پیاز را نگیرید و از سر پیاز آن‌را ریز کنید.
  • پیاز را در یخچال‌ قرار دهید و پس‌ از چندساعت‌ آن‌ را ریز کنید.
  •   به‌ هنگام‌ خردکردن‌ پیاز، دهان‌ خود راببندید.
  • پیاز را هنگام‌ پوست‌ کندن‌ زیر شیر آب‌سرد بگیرید.
  •   پیازهای‌ خیلی‌ تند را یک‌ ساعت‌ در آب‌سرد خیس‌ کنید، پیاز شیرین‌ می‌شود.
  • از مصرف‌ پیاز بریده‌ شده‌ خودداری‌ کنید،زیرا جاذب‌ میکروب‌ است‌ مگر اینکه‌ روی‌ نیمه‌باقی‌مانده‌ کمی‌ کره‌ یا روغن‌ بمالید که‌ هم‌ مدت‌بیشتری‌ تازه‌ می‌ماند و هم‌ میکروب‌ موجود در هوارا به‌ خود جذب‌ نخواهد کرد. پس‌ با این‌ روش‌ها،دیگر موقع‌ پوست‌ کندن‌ پیاز احساس‌ سوزش‌ درچشم‌هایتان‌ نمی‌کنید.
READ
نکاتی برای خوشمزه شدن غذاهای گوشتی/نکات خانه داری

منبع: سرشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *