کد خبر : 2235
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 مهر 1392 - 4:39

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی/روبان دوزی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی/روبان دوزی

وسایل مورد نیاز: روبان 4 سانتی سفید، روبان 2 سانتی و 4سانتی سبز، پرچم کبریتی زرد، سیم گلسازی شماره 7 . این گل به صورت شاخه ای است و از یک گل بزرگ، چهار گل کوچک و 5 غنچه سبز رنگ تشکیل شده است. دوخت غنچه: روبان 2 سانتی سبز را برداشته و 20 سانت

  آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

وسایل مورد نیاز:

روبان 4 سانتی سفید، روبان 2 سانتی و 4سانتی سبز، پرچم کبریتی زرد، سیم گلسازی شماره 7 .

این گل به صورت شاخه ای است و از یک گل بزرگ، چهار گل کوچک و 5 غنچه سبز رنگ تشکیل شده است.

دوخت غنچه: روبان 2 سانتی سبز را برداشته و 20 سانت از آن جدا کنید. با رنگ آکرولیک سبز تیره یک طرف روبان را تیره تر کنید و بگذارید خشک شود. سپس دو سر عرضی روبان را روی هم گذاشته و بدوزید. بالا و پایین روبان را نیز کوک زده و محکم بکشید تا به شکل یک توپ درآید. قسمت تیره تر روبان باید سر غنچه باشد. از این غنچه 3 عدد آماده کنید.

روبان 4 سانتی سبز را برداشته و 25 سانت از آن جدا کنید و مراحل بالا را روی آن اجرا کنید. از این غنچه هم 2 عدد آماده کنید.

دوخت گل: روبان 4 سانتی سفید را برداشته و 22 سانتی متر از آن را برش زده ولبه های آن را با فندک بسوزانید تا ریش نشود. سپس با رنگ آکرولیک قرمز یک طرف آن را رنگ آمیزی کنید و بگذارید تا خشک شود.

حال دو سر عرضی روبان را روی هم گذاشته و بدوزید. سپس دور تا دور لبه سفید روبان را کوک زده و محکم بکشید و گره بزنید. لبه قرمز روبان را نیز کمی کریشه کنید تا جمع شود ( با سوزن و نخ دور تا دورش را کوک زده و کمی بکشید). اکنون چند عدد پرچم کبریتی وسط آن بچسبانید. ( شکل 1)

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

9 عدد از این گل آماده کنید. سپس 5 تای آنها را دور تا دور هم بچینید ( 4 تا پایین و یکی بالا روی آنها قرار بگیرد) و انتهای همه آنها را به هم بدوزید تا به هم وصل شوند. این گل بزرگ ماست. ( شکل 2)

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

مونتاژ: مقداری از سیم شماره 7 را چیده و آن را با روبان نیم سانتی سبز ساقه پیچی کنید. ابتدا و انتهای آن را چسب بزنید تا باز نشود. یک غنچه کوچک سر سیم گذاشته و با چسب آن را ثابت کنید. یک سانت پایین آمده و دو غنچه کوچک دیگر را روبروی هم گذاشته و چسب بزنید. 3 سانتی متر دیگر فاصله گذاشته و 2 غنچه بزرگ را بچسبانید. 4 گل کوچک را با رعایت فاصله مطابق شکل به ساقه بچسبانید. و در انتها گل بزرگ را هم به ساقه بچسبانید.( شکل 3)

READ
آموزش ربان دوزی گل رز

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

آموزش گل ختمی, گل ختمی روبانی

حال این شاخه گل ختمی را در وسط قاب در جای خود گذاشته و سر آن را اندکی حالت دهید و پایین آن را به قاب بچسبانید.

منبع: فروشگاه روبان دوزی نسیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *