کد خبر : 183
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 تیر 1392 - 1:32

طرز تهیه ته چین گوجه و بادمجان

طرز تهیه ته چین گوجه و بادمجان

(اگر تمایل به استفاده از گوشت در این غذا داشتید می‌توانید از گوشت ریش‌شده داخل گوجه و بادنجان استفاده کنید. ولی بدون گوشت هم غذای لذیذی خواهد شد).   ته‌چین گوجه و بادنجان، هم ظاهر قشنگی دارد و هم خوشمزه است و هم غذایی کامل بویژه برای استفاده‌کنندگان از رژیم غذایی گیاهی به شمار می‌رود.

(اگر تمایل به استفاده از گوشت در این غذا داشتید می‌توانید از گوشت ریش‌شده داخل گوجه و بادنجان استفاده کنید. ولی بدون گوشت هم غذای لذیذی خواهد شد).

 

ته‌چین گوجه و بادنجان، هم ظاهر قشنگی دارد و هم خوشمزه است و هم غذایی کامل بویژه برای استفاده‌کنندگان از رژیم غذایی گیاهی به شمار می‌رود. تهیه و طبخ آن، کم‌هزینه هم هست.
مواد لازم :
برنج : 2 استکان
ماست : 200 گرم
تخم مرغ : 1 عدد
زعفران حل شده : یک قاشق غذاخوری
بادمجان : 3 عدد
گوجه‌فرنگی : 2 عدد
پیازداغ : یک قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل : به مقدار لازم
روغن و کره : به مقدار لازم
روش تهیه :
ابتدا بادنجان‌ها را سرخ کرده و در قابلمه می‌چینیم .
روی آن گوجه فرنگی‌ها را ریز کرده و پیازداغ را به همراه نمک و زردچوبه و فلفل به آن اضافه کرده و یک لیوان آب روی آن می‌ریزیم و با حرارت ملایم می‌پزیم.
وقتی بادنجان‌ها پخته شد با گوشت‌کوب همه‌ی مواد را له می‌کنیم و اگر مواد آب داشت، حرارت را کمی زیاد می‌کنیم تا آب گوجه- بادنجان کاملاً تخت شود.
سپس آن ‌را کنار می‌گذاریم.
در مرحله بعد، ابتدا برنج را شسته و کمی نمک به آن می‌زنیم و یکی دو ساعت قبل از پخت خیس می‌کنیم. بعد قابلمه‌ کوچکی را پر آب می‌کنیم و می‌گذاریم تا آب جوش بیاید.
سپس برنج را مثل پخت پلوی آبکش درست می‌کنیم البته برنجِ ته چین را کمی دانه‌ای‌تر از برنج معمولی بر می‌داریم. بعد از پخت برنج آن را در آبکش می‌ریزیم.
ماست را با تخم مرغ و زعفران هم زده و برنج را با ماست مخلوط می‌کنیم سپس تابه‌ای با سایز متوسط روی گاز می‌گذاریم و کمی کره داخل آن می‌اندازیم وقتی کره داغ شد نصف مخلوط برنج و ماست را داخل تابه می‌ریزیم و کاملاً صاف می‌کنیم بعد روی آن از مخلوط گوجه و بادنجان می‌ریزیم طوری که روی برنج با این مخلوط کاملاً پوشیده شود دوباره بقیه‌ی برنج و ماست را روی گوجه و بادنجان می‌ریزیم و خوب صاف می‌کنیم و درِ تابه را گذاشته با حرارت ملایم به مدت 45 دقیقه می‌پزیم.

(اگر تمایل به استفاده از گوشت در این غذا داشتید می‌توانید از گوشت ریش‌شده داخل گوجه و بادنجان استفاده کنید. ولی بدون گوشت هم غذای لذیذی خواهد شد).

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *