کد خبر : 1745
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 شهریور 1392 - 19:21

طرز تهیه پیاز حلقه ای سوخاری شده با بادم زمینی!آشپزی

طرز تهیه پیاز حلقه ای سوخاری شده با بادم زمینی!آشپزی

  [box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/w” ]تو این پیش غذا به جای آرد سوخاری از بادوم زمینی استفاده شده چون هم خوشزه تره و هم تردی خاصی زیر دندون داره و مهمتر اینکه دوستانی که رژیم دارن با خیال راحتتر می تونن این پیش غذا رو میل کنن. پس این شما و این هم …[/box]:مواد لازم

 

پیاز سوخاری

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/w” ]تو این پیش غذا به جای آرد سوخاری از بادوم زمینی استفاده شده چون هم خوشزه تره و هم تردی خاصی زیر دندون داره و مهمتر اینکه دوستانی که رژیم دارن با خیال راحتتر می تونن این پیش غذا رو میل کنن. پس این شما و این هم …[/box]:مواد لازم ؛

پیاز بزرگ                                                 ۲ عدد

بادم زمینی خورد شده                               ۲۵۰ گرم

تخم مرغ                                                  ۲ عدد

نمک  و فلفل                                             به میزان لازم و دلخواه

روغن کانولا                                                به میزان لازم برای سرخ کردن

مواد لازم برای سس ؛

سس مایونز                                               ۱ فنجون

لیمو                                                         ۱ عدد

جعفری تازه خورد شده                                 ۱ قاشق غذاخوری

فلفل قرمز تازه                                                  ۱ عدد حلقه‌ای خورد شده

طریقه تهیه ؛

خوب اول بادم زمینی هارو خورد کرده کناری می ذاریم. تخم‌مرغ هارو هم در ظرفی با یه چنگال می زنیم، نمک و فلفل رو هم بهش اضافه می کنیم و بعد از مخلوط کردن کناری می‌ذاریم. حالا پیازهامونو به ارتفاع ۵ میلیمتر ۵ میلیمتر حلقه حلقه می کنیم. پوست های روی پیاز رو می‌گیریم، همچنین پوست شفاف و نازک داخل پیاز رو هم جدا می کنیم. بعد دونه دونه حلقه‌های پیاز رو داخل اول تخم مرغ و بعد بادوم زمینی خورد شده می غلطونیم. حالا همه پیازهای آماده شده رو داخل یخچال به مدت یک ساعت نگهداری می کنیم.

 در حینی هم که پیازها داخل یخچال هست، سس مون رو درست می کنیم. به این ترتیب که لیمویی که داشتیم رو آبگیری کرده و به همراه جعفری یا نعنا خورد شده و کمی نمک و فلفل سیاه به سس مایونز اضافه می کنیم و مواد رو مخلوط کرده و در آخر یک عدد فلفل قرمز حلقه حلقه شده رو هم به سس اضافه می‌کنیم.

خوب بعد از این مدت پیازهای حلقه ای رو از یخچال در آورده و در روغن داغ کانولا سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن، حتماً روی کاغذ روغنی قرار می دیم تا روغن اضافه مون گرفته شه.

نکته ۱ : اگه دوست داشتید، می تونی به مقدار نصف نصف از ماست و سس استفاده کنین که البته کاملاً به ذائقه و رژیم غذایی شما مربوط می شه.

نکته ۲ : به همین روش می تونین قارچ سوخاری هم درست کنین. البته باز هم می گم به جای بادوم زمینی از آرد سوخاری هم می شه استفاده کرد که اون هم کاملاً به ذائقه شما دوستان خوبم بر می‌گرده.

           منبع:     خاله ریزه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *