کد خبر : 1680
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 - 23:42

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

توسط چاقو پارافین را از اطراف سینی فلزی جدا کنید، سپس به آرامی و منظم لوله کنید . ابتدا و انتهای این لوله را برش زده تا کاملاً صاف شود . دقت کنید اندازه این لوله از اندازه سیم فلزی که بیرون از سطح کنده می باشد کمی بزرگتر باشد تا کاملاً آن را پوشش دهد


شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی
[box type=”success” align=”aligncenter” class=”http://www.golbano.ir/” ] گاهی ممکن است شمع از داخل قالب خارج نشود و در این موارد می توانید قالب را در حدود 5 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا از قالب خارج شود اما توجه داشته باشید که اگر بیش از این زمان بماند شمع ترک خواهد خورد . [/box]:لوازم مورد نیاز

-چنگال
– شمع به شکل استوانه ای
– رنگ اکریلیک طلایی
– کاتر
– تنظیف
-فتیله شمع
-میله فلزی نازک
– پارافین
شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

بیشتر بدانید:

– برای ساخت نگه دارنده فتیله دو عدد سیخ کباب چوبی را از دو طرف با چسب به هم بچسبانید به طوری که میان آنها شکاف کوچکی باشد تا بتوان فتیله را از میان آن عبور داد و داخل آن ثابت نگاه داشت.
– برای ساخت فتیله شمع، پارافین کریستال ( به اندازه یک قوطی کبریت )، 2 قاشق غذاخوری اسید استئارین اضافه کنید ، محلول حاصل را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملاً ذوب شود سپس نخ چله کشی را داخل آن بیندازید زمانی که تمام حباب های آن خارج شد فتیله را خارج کرده و محکم میان دو دست بکشید تا اصطلاحاً خود را بگیرد . این عمل را 5 الی 6 بار تکرار کنید سپس آن را روی سطح صافی بگذارید تا کاملاً خشک شود.
– اندازه فتیلیه شمع های خانگی را حدود یک سانتی متر قیچی کنید و از ایجاد شعله بلند خودداری کنید، زیرا باعث می شود شمع دود کند یا شعله ور گردد .
– پارافین را همیشه به صورت بن ماری ذوب کنید زیرا اگر پارافین بیش از حد روی حرارت باشد ممکن است دود کند و باعث آتش سوزی شود .
-قالب ها: در موقع خرید قالب شمع دقت کنید تا ضربه خورده نباشد و کاملاً صاف و صیقلی باشد. قالب از داخل نباید جوش فلزی داشته باشد زیرا هنگام خارج کردن شمع حفره ایجاد کرده و روی شمع را خراش عمیق خواهد انداخت. از قالب های پلاستیکی مقاوم در مقابل حرارت نیز می توان استفاده کرد.
– قالب های سلیکونی: از نوعی مواد پلی مری مقاوم در مقابل حرارت ساخته شده که اشکال مختلف دارد. به علت وجود خاصیت ارتجاعی قالب گیری شمع در این نوع قالب آسان تر خواهد بود و نقش و نگارهای موجود در بعضی از انواع آن مشکلی در خارج ساختن شمع ایجاد نخواهد کرد.
– گاهی ممکن است شمع از داخل قالب خارج نشود و در این موارد می توانید قالب را در حدود 5 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا از قالب خارج شود اما توجه داشته باشید که اگر بیش از این زمان بماند شمع ترک خواهد خورد .
– چنانچه قالب شمع شما حفره انتهایی نداشته باشد می توانید به فتیله شمع یک جسم سنگین یا آهن ربا وصل کنید تا نخ را سنگین کند سپس آن را داخل قالب بگذارید .
1- شمعی را به شکل استوانه آماده کنید . مراحل ساخت شمع ساده در قسمت نکته ها آموزش داده شده است . توسط چنگال خطوطی به شکل عمودی و در بعضی نقاط به شکل مارپیچ روی شمع ایجاد کنید ، دقت کنید تا این خطوط به عمق چند میلی متر شمع را خراش دهد .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

2- قسمتی از شمع را انتخاب کرده و با چنگال به شکل حلقوی خطوط ایجاد کنید . این قسمت را تا حدی عمیق کنید تا شکل گره های چوب را به خود بگیرد . فرم گره را در یک یا حداکثر دو قسمت می توانید تکرار کنید .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

3- برای ایجاد شاخ های جانبی در کنده درخت میله ای نازک را به اندازه 10 سانتی متر برش زده و داخل شمع فرو کنید ، دقت کنید میله کاملاً داخل شمع جا گرفته و به راحتی خارج نشود .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

4- توسط تنظیف و با پارچه ای بدون بافت و نرم تمام شمع های اضافی خراشیده شده روی سطح کنده را تمیز کنید طوری که علاوه بر تمیز کردن سطح شمع آسیبی به خطوط ایجاد شده روی شمع نرسد .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

5- سینی فلزی آماده کنید مقداری از پارافین شمع را داخل ظرفی فلزی روی حرارت به شکل بن ماری ذوب کرده سپس به قطر نیم سانتی متر روی این سینی فلزی بریزید و بگذارید کمی سرد شود .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

6- توسط چاقو پارافین را از اطراف سینی فلزی جدا کنید، سپس به آرامی و منظم لوله کنید . ابتدا و انتهای این لوله را برش زده تا کاملاً صاف شود . دقت کنید اندازه این لوله از اندازه سیم فلزی که بیرون از سطح کنده می باشد کمی بزرگتر باشد تا کاملاً آن را پوشش دهد .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

7- انتهای لوله را به سمت تنه کنده درخت اصلی کاملاً به خورد دهید تا شکل واقعی شاخه کنار کنده را به خود بگیرد و فرم مناسب تری داشته باشد .

شمع مدرن(کنده درخت)!شمع سازی

8- شمع را کاملا ً با رنگ گواش قهوه ای رنگ کنید . این عمل را تا جایی ادامه دهید تا کاملا ً سطح شمع را پوشش دهد . پس از خشک شدن رنگ قهوه ای برای زیباتر شدن سطح می توانید کمی قلم را به رنگ طلایی آغشته کنید .گرمای شمع را با دستان زیبا و هنرمندانه تان تجربه کنید .

READ
بیوگرافی حامد بهداد/هنر

 

منبع:نقاشی برجسته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *