کد خبر : 16059
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 13:55

وسیله ای که هرگز شسته نمی شوند، اما باید بشویید!!

وسیله ای که هرگز شسته نمی شوند، اما باید بشویید!!

وسیله ای که هرگز شسته نمی شوند، اما باید بشویید!!   بسیاری از اشیاء در اطراف تان وجود دارند که هرگز آن ها را نمی شویید و کاملا آلوده هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده و راه حلی برای تمیز کردن هرکدام ارایه خواهیم کرد. این وسایل را حتما بشویید همه

7 وسیله ای که هرگز شسته نمی شوند، اما باید بشویید!!

 

بسیاری از اشیاء در اطراف تان وجود دارند که هرگز آن ها را نمی شویید و کاملا آلوده هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده و راه حلی برای تمیز کردن هرکدام ارایه خواهیم کرد.

این وسایل را حتما بشویید

همه افراد به بهداشت و پاکیزگی آشپزخانه و سرویس بهداشتی اهمیت می دهند؛ اما جاهایی هم وجود دارند که در محدوده بهداشتی شما جای نگرفته اند. درست است که باید آشپزخانه و سرویس بهداشتی را تمیز نگه دارید؛ اما بسیاری از اشیاء در اطراف تان وجود دارند که هرگز آن ها را نمی شویید و کاملا آلوده هستند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره کرده و راه حلی برای تمیز کردن هرکدام ارایه خواهیم کرد.

بالش ها

آیا تاکنون با بینی گرفته یا سردرد خفیف از خواب بیدار شده اید؟ یک تحقیق در مورد بالش های نو و بالش های قدیمی نشان داد که حداقل یک یا دو نوع باکتری مربوط به آسم یا بیماری های دیگر در هر دو نوع بالش وجود دارد. برخی از بالش ها نیز ده ها نوع موجود چندش آور داشته اند. سلول های مرده پوست، کرم های ریز، خاک و قارچ نیز در بالش ها پنهان هستند. همچنین یک موضوع تعجب آور این است که درواقع بالش های مصنوعی نسبت به بالش های طبیعی آلودگی های بیشتری دارند؛ زیرا فیبرهای مصنوعی محکم بافته نشده اند.

چگونه بالش ها را تمیز کنیم ؟

نحوه تمیز کردن بالش ها به نوع بالش بستگی دارد. اگر بالش از پر پرندگان پر شده است، باید آن را به خشک شویی بدهید. این کار تمام آلرژی هایی که شما را نگران کرده، از بین خواهدبرد. بالش های مصنوعی را نیز می توان در ماشین لباسشویی شست. قبل از این کار برچسب راهنمای شستشو را بر روی بالش بخوانید.

READ
جرم گیری وسائل مختلف منزل

 

ظرف نگه دارنده مسواک ها

طبق گزارشی از National Sanitation Foundation بیست و هفت درصد ظروف نگه دارنده مسواک، به باکتری های بیماری زا مانند استافیلوکوک آلوده هستند؛ استافیلوکوک ها بیماری های گوناگونی مانند عفونت های پوستی موضعی مانند گل مژه را در انسان ایجاد می کنند.
همچنین این گزارش نوع ناشناخته ای از باکتری های مرتبط با اشریشیا کسلی یا E,Coli را شناسایی کرد. در واقع محققان پس از انجام آزمایش های مختلف به این نتیجه رسیدند ظرفی که مسواک های خود را در آن می گذارید، آلوده ترین محل در سرویس بهداشتی است.

چگونه ظرف نگهداری مسواک ها را تمیز کنیم؟

محققان توصیه می کنند ظرف نگه دارند مسواک را با آب داغ و صابون بشویید یا دو بار در هفته آن را در ماشین ظرف شویی بگذارید تا شسته شود.

 

مخزن آب دستگاه قهوه ساز

شما تنگ و نگهدارنده فیتلر دستگاه قهوه ساز را تمیز می کنید؛ اما آخرین باری که طبق دستورالعمل های شرکت سازنده، دستگاه خود را تمیز کردید و مخزن آب را ضدعفونی کردید، چه زمانی بود؟ مدت زیادی از آن زمان می گذرد. این موضوع مشکل ساز است؛ زیرا یکی دیگر از تحقیقات نشان می دهد که در 50 درصد مخازن آب دستگاه های قهوه ساز، قارچ یا کپک وجود دارد.

چگونه مخزن آب دستگاه قهوه ساز را تمیز کنیم؟

قبل از هر کاری، دستورالعمل شرکت سازنده برای تمیز کردن دستگاه را بخوانید؛ اما بیشتر آن ها پیشنهاد می کنند که مخزن آب را با سرکه سفید پرکنید و تا زمانی که نیمی از سرکه به تنگ مورد نظر بریزد، منتظر بمانید. سپس یک ساعت در همین حالت منتظر بمانید و بعد مرحله آماده سازی قهوه را به اتمام برسانید. در آخر، چند مرتبه آب معمولی را داخل قهوه ساز بریزید تا سرکه را بشوید.

READ
طرز تهیه عصاره مرغ

 

گوشی همراه

گوشی همراه در همه جا همراه شما است، بر روی میزها و پیشخوان های مراکز عمومی گذاشته می شود و معمولا گرم است؛ همین موضوع باعث ایجاد زمینه ای مناسب برای باکتری ها و میکروب ها می شود. گوشی همراه شما آهن ربای میکروب و آلودگی است. صفحه شیشه ای صاف و صیقلی آن در واقع انتقال دهنده میکروب ها است.

چگونه گوشی همراه را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن گوشی همراه نیز دستمال های ضدعفونی کننده یا پدهای الکلی بهترین گزینه محسوب می شوند. گوشی خود را خاموش کرده و دستمال بکشید. سپس تا زمانی که نم دستمال بر روی آن خشک شود، گوشی را روشن نکنید.

 

کیف دستی

کیف دستی شما نیز همه جا همراه شما است و هر روز حداقل چند بار در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. طبق یک گزارش از یک شرکت سرویس بهداشتی در بریتانیا، یک کیفی دستی معمولی از سرویس بهداشتی یک اداره معمولی کثیف تر و آلوده تر است. بخش های آلوده تر کیف دستی بخش دستگیره و ته کیف است.

چگونه کیف دستی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن کیف دستی به جنس آن بستگی دارد؛ اما بیشتر آن ها را می توان با دستمال مرطوب یا آب و صابون تمیز کرد. اگر جنس کیف شما پارچه ای است، بهترین گزینه خشک شویی است.

 

بندهای کفش

بندهای کفش ها نزدیک زمین هستند و آلودگی ها و کثیفی های خیابان بر روی آن ها می نشیند. طبق یک تحقیق، کفش ها و بندهای کفش ها میلیون ها ریز سازه وار مانند ویروس ها و تک یاخته ها را در خود جای داده اند.

READ
روش شیرین کردن زیتون به وسیله سود سوزآور در منزل/نکات خانه داری

چگونه بند کفش را تمیز کنیم؟

بندهای کفش خود را داخل آب داغ و صابون بگذارید یا زمانی که لباس هایتان را می شویید، آن ها را نیز در ماشین لباسشویی بگذارید. به خاطر داشته باشید که بند کفش ممکن است به دور همزن ماشین لباسشویی بپیچد، این امر در مورد ماشین های نیمه خودکار صدق می کند. برای جلوگیری از این اتفاق، آن ها را داخل روبالشی یا جوراب بگذارید.

 

کلیدها

از کیبورد کامپیوتر گرفته تا کلیدهای در خانه، اگر موضوع کلید است، مطمئ تازهنا به میکروب آلوده است. اگر شما هم جزو اکثریت هستید، احتمالا هیچ گاه کلیدهای خود را نمی شویید. طبق یک گزارش، یک کیبورد معمولی 5 برابر بیشتر از یک توالت فرنگی عمومی باکتری دارد.

چگونه کلیدها را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن کلیدها و کیبورد خود کافی است چند ضربه با دستمال مرطوب به کیبورد یا کلید بزنید. این کار میکروب ها را از بین می برد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *