کد خبر : 16029
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1395 - 21:40

تست روانشناسی زناشویی کامل و واقعی

تست روانشناسی زناشویی کامل و واقعی

تست روانشناسی زناشویی کامل و واقعی در این مطلب یک پرسشنامه معتبر تست روانشناسی مخصوص زندگی زناشویی طراحی شده که به آنها جواب میدهید و جواب خود را میبییند. تست روانشناسی وضعیت زندگی زناشویی هر پیوندی با عشق آغاز می شود و زن و شوهر با تمام وجود می خواهند که در طول زندگی مشترک

تست روانشناسی زناشویی کامل و واقعی

روانشناسی زناشویی ، روانشناسی زناشویی
در این مطلب یک پرسشنامه معتبر تست روانشناسی مخصوص زندگی زناشویی طراحی شده که به آنها جواب میدهید و جواب خود را میبییند.

تست روانشناسی وضعیت زندگی زناشویی

هر پیوندی با عشق آغاز می شود و زن و شوهر با تمام وجود می خواهند که در طول زندگی مشترک بتوانند همان شور و التهاب روزهای نخستین آغاز زندگی شان را حفظ کنند

واقعیتی که وجود دارد این است که ماهیت زندگی مشترک اصلا این اجازه را نمی دهد که در طول زندگی زن و شوهر بتوانند همانند روزهای اول زندگی کنند. زیرا ماهیت ارتباط در طول زمان تغییر می کند.

اکثر ازدواج ها با روابط عاشقانه آغاز می شوند و زوج ها وقتی ازدواج می کنند آگاهی سطحی و اندکی از نیازها و انتظارت خود و یکدیگر دارند. ازدواج مانند پازلی دو تکه است و تنها مشکلی که احتمال دارد به وجود بیاید، لبه های دو تکه خشن و ناهماهنگ در این پازل در برخی موارد است.

روانشناسی زناشویی

روانشناسی زندگی مشترک

ازدواج سفری است که می تواند همسران را به افرادی بهتر تبدیل کند. در طول این سفر باید مسئولیت پذیر بود، سخت کار کرد و از رنج های احتمالی نترسید.
زندگی مشترک اگرچه ممکن است سراسر شادی نباشد اما می توان آن را زیباترین دوران زندگی نامید. به عنوان یک زوج رویای مشترک شما، داشتن خانه، برنامه ریزی برای فرزندان و فراهم کردن امکانات لازم برای به وجود آوردن محیطی شاد و سالم برای زندگی در کنار اعضای خانواده است.
یکی از اولین کارهایی که پس از ازدواج باید انجام دهید، مشخص کردن نقش ها و مسئولیت های مختلف در زندگی مشترک مانند زن و شوهر، پدر و مادر است تا از درگیری های احتمالی در زندگی پیشگیری کنید.
این پرسشنامه معتبرترین تست روانشناسی در خصوص زندگی مشترک است و شامل جملاتی درباره جنبه های مختلف زندگی شما می باشد که ممکن است با آن موافق یا مخالف باشید.
وی تصریح کرد:هر جمله را به دقت بخوانید و سپس میزان موافقت یا مخالفت خود را با علامت مشخص کنید، توجه داشته باشید جواب صحیح یا غلط وجود ندارد.
این دکترای روانشناسی افزود:سعی کنید حتی الامکان از پاسخ به مورد ” نه موافق و نه مخالف” خودداری کنید و فقط وقتی این مورد را علامت بزنید که در موافق یا مخالف بودن خود نسبت به یک جمله کاملاً شک و تردید داشته باشید .
روانشناسی زناشویی

تست روانشناسی زناشویی

تست روانشناسی زناشویی

تست روانشناسی زندگی زناشویی

 زندگی زناشویی

پرشنامه تست روانشناسی زناشویی

چگونه به خود نمره دهید؟
وی در مورد نحوه نمره دادن به این آزمون اظهار داشت:پس از پاسخ دادن به سؤال ها به صورت زیر به جواب های خود امتیاز داده و در نهایت نمره ها را با هم جمع کنید.
کاملاً مخالفم………… 1 امتیار
مخالفم…………….. 2 امتیاز
نه موافق نه مخالف…… 3 امتیاز
موافقم……………. 4 امتیاز
کاملاً موافقم……….. 5 امتیاز
اینگونه نمرات خود را تفسیر کنید
این دکترای روانشناسی درباره تفسیر نمره های این آزمون بیان داشت:در صورتی که زوجین نمره های کمتر از 30 بدست آورند، نشانه نارضایتی شدید همسران از زندگی مشترک است.
وی با اعلام اینکه نمره های 30 تا 40 نشانگر عدم رضایت از زندگی مشترک است، افزود:نمره های 40 تا 60 نشانگر رضایت نسبی و متوسط از روابط بین همسران است.
فرج الهی نمره های 60 تا 70 را نشانگر رضایت زیاد همسران از روابط بین زوجین دانست و اظهار داشت:نمره های بالاتر از 70 نشانگر رضایت فوق العاده از زندگی مشترک همسران است.
تاثیرات مشکلات زندگی مشترک بر سلامتی
وی ابراز داشت:تحقیقات نشان می دهد پایین بودن رضایت از زندگی مشترک موجب آسیب به فرزندان از لحاظ روانشناختی و اختلالات روانی می شود.
این دکترای روانشناسی با بیان اینکه بسیاری از سکته ها و بیماری های جدی امروز انسان به دلیل فشارهای روانشناختی است که خصوصاً در خانواده روی می دهد، تصریح کرد:اگر کانون خانواده آرامش بخش باشد، می توان فشارهای کاری و روانی بیرون از منزل را مدیریت کرد و فرد توانایی دستیابی به آرامش را دارد و فعالیت خود را در جامعه ادامه دهد.
وی افزود:در صورتی که رفتار خانواده و زوجین آسیب زننده باشد، عواقب غیر قابل جبرانی دارد.
مهارت های زندگی مشترک را بیاموزید
فرج الهی در مورد راهکارهای درمانی برای حل مشکلات بین همسران اظهار کرد:اصولاً خوشبختی و رضایت از زندگی مشترک، آموختنی است که بهترین افراد برای این کار، متخصص روان، روانشناس و مشاور خانواده هستند و تفاوت این اشخاص با دیگر مشاوره های روانشناسی مهارت آموزی آنها است.
وی در زمینه تاثیر مهارت آموزی بر زندگی مشترک بیان داشت:زوجین بر مبنای مهارت آموزی بهتر می توانند یکدیگر را درک کنند، استرس و تنش را در خانواده کاهش دهند.
رضایت از زندگی مشترک تضمین سلامت روان فرزندان
این دکترای روانشناسی با بیان اینکه ثمره ازدواج، فرزندان هستند، گفت:تنش و نارضایتی در خانواده به طور مستقیم بر فرزندان تاثیرگذار است و در آینده عواقب غیرقابل جبرانی مانند تنش عصبی را در پی دارد.
وی تصریح کرد:فرزندان این خانواده ها ممکن است در آینده با همسر خود نیز دچار مشکل شوند، نشانه های اختلال در حوزه های درسی و شغلی دارند و حتی می توان نشانه هایی از بزه اجتماعی را در آنها شاهد بود.
فرج الهی افزود:در بین تمام نهادهای جامعه، هیچ نهادی به میزان خانواده اهمیت ندارد و تاثیرگذار نیست که باید به آن توجه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *