کد خبر : 15977
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 - 18:02

شلوار جین خودرا نشویید

شلوار جین خودرا نشویید

بعضی از تولیدکنندگان جین خام ادعا می‌کنند که نشستن شلوار جینعمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند. بیشتر لباس‌ها دستورالعمل شستشوی ساده‌ای دارند، اما مردم حتی به آن‌ها هم توجه نکرده و برای شستن همه لباس‌های خود از یک شیوه استفاده می‌کنند. با وجود این شست و شوی جین خام دستورهای قوی‌تری دارد و هر کس شلوار

بعضی از تولیدکنندگان جین خام ادعا می‌کنند که نشستن شلوار جینعمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند. بیشتر لباس‌ها دستورالعمل شستشوی ساده‌ای دارند، اما مردم حتی به آن‌ها هم توجه نکرده و برای شستن همه لباس‌های خود از یک شیوه استفاده می‌کنند.
با وجود این شست و شوی جین خام دستورهای قوی‌تری دارد و هر کس شلوار جین خام خریده باشد با یک نگرش کاملا جدید برای شستشو مواجه می‌شود که می‌گوید اساسا این کار را نکنید.

روی محصولات Hiut جین نوشته شده است: «بهتر است جین خام تا شش ماه شسته نشود. اگر بتوانید مدت بیشتری آن را نشویید، شلوار جین شما بهتر حفظ می‌شود».

راهنمایی‌های زیادی برای مراقبت از جین وجود دارد که معروف‌ترین آن می‌گوید: «جین را همیشه بپوشید، اما هرگز نشویید». عده دیگری عقیده دارند اگر احساس می‌کنید شلوار شما کثیف است با یک پارچه مرطوب لکه‌های آن را پاک کنید.

 

دستورالعمل دیگری می‌گوید اگر می‌خواهید از شر بوی لباس خود راحت شوید، شلوار جینخود را پشت و رو کرده و در یک روز آفتابی در فضای باز آویزان کنید.

یکی از برندهای شلوار جین به نام Tellason روی لیبل محصولات خود نوشته است: ما این شلوار جینرا نشستیم و شما هم نباید این کار را بکنید. اگر واقعا به این کار نیاز است، آن را پشت و رو کرده و با مقدار خیلی کمی صابون در آب سرد بشویید.

اما اگر شلوار خود را در ماشین لباسشویی بیندازید و بعد ببینید رنگ آن رفته است و به جای حالت خشک قبلی، نرم و فرسوده شده چه خواهید کرد؟ عده‌ای می‌گویند شلوار جین را باید در فریزر گذاشت یا در آب دریا با آن راه رفت تا خشکی اولیه خود را به دست آورد، اما این کار‌ها دوام کمی دارد و پس از ۱۰ دقیقه پوشیدن شلوار دوباره حالت خود را از دست می‌دهد.

READ
عکس مدل های جدیدمجموعه لباس عروس /وسایل مورد نیاز عروس

دلیل اینکه می‌گویند شلوار جین را زیاد نشویید این است که از شکستن الیاف پارچه کتانی زبر جلوگیری شده و رنگ نیلی آن و خشک بودنش که ممکن است در ابتدا ناراحت کننده به نظر برسد حفظ شود. در تولید بسیاری از شلوارهای جین پارچه شسته شده و عملیاتی روی آن انجام می‌شود که چروک نشود، و در نوعی دیگر از آن‌ها فرآیندهای شست و شو با اسید انجام می‌شود که شلوار جین سنگ شور را به وجود می‌آورد، اما جین خام یا خشک اغلب در ابتدایی‌ترین حالت خود باقی مانده است در نتیجه ممکن است پس از شستن چروک شود. جین خام از پنبه رنگ شده ساخته شده و فرایندهای شیمیایی روی آن‌ها اعمال نشده است.

برای مشکل شستن شلوار جین هم راهی پیدا شده است. چند سال پیش در استرالیا یک اسپری ساخته شد که هم اکنون به یک برند جهانی تبدیل شده است. اسپری ضد باکتری «آقای سیاه» بوی لباس را از بین برده و جین را نو می‌کند. اگر شما تا به حال شلوار جین خود را در مدت شش ماهی که توصیه می‌شود نشسته باشید، متوجه می‌شوید که احساس چربی ناشی از باکتری‌ها، آلودگی، عرق و سلول‌های پوست روی سطح شلوار به وجود آمده است. اما اسپری آقای سیاه این مشکل را رفع می‌کند، تنها کافیست آن را داخل شلوار اسپری کنید و برای پنج یا ۱۰ دقیقه رها کنید تا خشک شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *