کد خبر : 15946
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 دی 1395 - 20:21

۴ غذای زمستانی ویژه کودکان

۴ غذای زمستانی ویژه کودکان

شما هم از آن پدر و مادرهایی هستید که زمان زیادی را صرف تصمیم گرفتن برای نوع غذایی که می‌خواهید بپزید، می‌کنند؟ ماجرای زمستان متفاوت است، باید غذایی برای کودک‌تان تهیه کنید که هم انرژی مورد نیاز او را تامین کند و هم در برابر سرما و ویروس‌های زمستانی از او حفاظت کند. در این

شما هم از آن پدر و مادرهایی هستید که زمان زیادی را صرف تصمیم گرفتن برای نوع غذایی که می‌خواهید بپزید، می‌کنند؟ ماجرای زمستان متفاوت است، باید غذایی برای کودک‌تان تهیه کنید که هم انرژی مورد نیاز او را تامین کند و هم در برابر سرما و ویروس‌های زمستانی از او حفاظت کند.
در این مطلب دارچین چهار غذای ساده زمستانی مخصوص کودکان را با هم مرور می‌کنیم.

پوره سیب‌زمینی
پوره سیب‌زمینی به خاطر ترکیباتی که دارد، می‌تواند یک غذایی مناسب برای وعده صبحانه کودکانتان باشد. این غذای ساده چند دقیقه‌ای، ترکیبی از سیب‌زمینی پخته و رنده شده، شیر، کره، نمک و فلفل است. البته بعضی‌ها یک تخم‌مرغ هم به این ترکیب اضافه می‌کنند. با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید از مقداری جعفری یا نعنای خشک شده هم برای تزئین و عطر پوره سیب‌زمینی کمک بگیرید.

2
کدو تنبل پر انرزی
کدو تنبل سرشار از ویتامین A است، برای همین هم متخصصان تغذیه آن را برای زمستان توصیه می‌کنند. برای سرو کدو تنبل شیوه‌های زیادی وجود دارد اما ساده‌ترین راه این است که کدو را پوست بکنید، به قطعات کوچک نگینی برش بزنید و آن را بخارپز کنید. حالا می‌توانید آن را به انواع سالادها و سوپ‌هایتان اضافه کنید یا با چاشنی مورد علاقه‌تان به تنهایی سرو کنید.

54
سوپ تره فرنگی
برای تهیه سوپ تره فرنگی، می‌توانید مقدرای سیب‌زمینی و تره‌فرنگی خرد شده را با یک پیاز ریز شده و مقداری ادویه بپزید. تره‌فرنگی یکی از سبزیجاتی است که به بهبود سرماخوردگی کمک می‌کند. با توجه به ذائقه‌تان می‌توانید هویج یا قارچ هم به این ترکیب اضافه کنید.

IMG_5283
سیب زمینی کبابی
بچه‌ها عاشق سیب‌زمینی هستند. بهتر است به جای سیب‌زمینی سرخ‌شده آن‌ها را به سیب‌زمینی کبابی عادت دهید. اگر دوست دارید، سیب‌زمینی‌ها را با پوست کباب کنید باید پوست آن‌ها را کامل و با دقت بشورید و بعد آن‌ها را در فر بگذارید. این یعنی یک میان‌وعده عالی!

READ
طرز تهیه یک نوشیدنی رژیمی و مناسب افطار

0125

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *