کد خبر : 15759
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 مرداد 1395 - 18:05

مواظب باشید، ویروس ‌ها صبح ها خطرناک ترند!

مواظب باشید، ویروس ‌ها صبح ها خطرناک ترند!

اگر قرار است بخشی از اوقات خود را در یک مکان آلوده بگذرانید سعی کنید حتی‌المقدور هنگام صبح قدم به آنجا نگذارید! چرا؟ چون گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کمبریج در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که ویروس‌ها وقتی به هنگام صبح قربانیان خود را آلوده می‌کنند به مراتب خطرناک‌تر هستند. در این بررسی آشکار

مواظب باشید، ویروس ‌ها صبح ها خطرناک ترند!

اگر قرار است بخشی از اوقات خود را در یک مکان آلوده بگذرانید سعی کنید حتی‌المقدور هنگام صبح قدم به آنجا نگذارید! چرا؟ چون گروهی از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه کمبریج در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که ویروس‌ها وقتی به هنگام صبح قربانیان خود را آلوده می‌کنند به مراتب خطرناک‌تر هستند. در این بررسی آشکار شد همچنین در صورتی که بروز عفونت از صبح آغاز شود شدت تاثیرگذاری ویروس‌ها ۱۰ برابر بیشتر خواهد بود.

همچنین مطالعه روی حیوانات آزمایشگاهی حاکی است تغییر در ساعت زیستی بدن که می‌تواند ناشی از کار کردن در شیفت شب باشد آسیب‌پذیری را در برابر ویروس‌ها افزایش می‌دهد.

متخصصان انگلیسی معتقدند این یافته‌ها می‌تواند به شناسایی شیوه‌های جدیدی در متوقف کردن بیماری‌های همه‌گیر منجر شود.

تفاوت ویروس ها و باکتری ها

ویروس‌ها برخلاف باکتری‌ها یا انگل‌ها کاملا به بهره‌برداری از سیستم داخلی سلول‌ها به منظور تکثیر شدن متکی هستند اما این سلول‌ها به عنوان قسمتی از الگوی ۲۴ ساعته بدن با عنوان ساعت زیستی تغییر می‌کنند.

در این مطالعه موش‌های آزمایشگاهی به ویروس‌های آنفلوآنزا یا ویروس «هرپس» که می‌تواند موجب بروز انواعی از بیماری‌ها شود، آلوده شدند و در نهایت مشخص شد در موش‌هایی که هنگام صبح به ویروس آلوده شده بودند سطح ویروس نسبت به هنگام غروب ۱۰ برابر بیشتر بوده‌ است.

READ
تاثیر دیابت بر اعضای بدن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *