کد خبر : 15601
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 18:30

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

اين كيف نيار به سه فوت چرم و نيم متر آستر اشبالت دارد الگوي جلوي كيف شماره 1:  با توجه به طول و عرض مداركي كه داخل كيف مي‌گذاريم كيف مدارك مردانه اين كيف نيار به سه فوت چرم و نيم متر آستر اشبالت دارد الگوي جلوي كيف شماره 1:  با توجه به طول و

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

اين كيف نيار به سه فوت چرم و نيم متر آستر اشبالت دارد

الگوي جلوي كيف شماره 1:

 با توجه به طول و عرض مداركي كه داخل كيف مي‌گذاريم

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگوآموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگوآموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

كيف مدارك مردانه

اين كيف نيار به سه فوت چرم و نيم متر آستر اشبالت دارد

الگوي جلوي كيف شماره 1:

 با توجه به طول و عرض مداركي كه داخل كيف مي‌گذاريم اين الگو را ميتوانيم تغيير اندازه دهيم ولي اندازه ي استاندارد آن 13 در 5/23 ميباشدآموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

 الگوي ديواره يا الگوي شماره 2:

براي اندازه الگوي شماره دو يا ديواره با استفاده ار متر ايستاده دور قسمت جلو منهاي سمت بالا را اندازه گرفته  در تصوير شماره يك حدودي را كه بايد با متر ايستاده اندازه بگيريم با خط قرمز مشخص شده، كه طول ديواره به دست مي‌آيد 50 سانت در نظر ميگيريم پهناي ديواره هم بين 5 يا سانت در نظر ميگيريم .

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

 الگوي پشت :

براي كشيده الگوي پشت :، الگوي جلو را مي‌كشيم سپس نصف ارتقاع (اگر ارتفاع يا پهناي ديواره را 5 در نظر گرفته باشيم)( 5/2 سانت ) به ارتفاع آن اضافه ميكنيم و براي در كيف 5 الي 6 سانت ارتفاع به آن اضافه مي‌كنيم

قسمت بالا ي آن كه در كيف ميباشد را بهتر است هلال كنيم

نكته : اگر هلال دركيف از الگو كمي بالاتر باشد ( 1 الي 2 سانتيمتر) كيف زيباتر ميشود.

READ
آموزش بافت شال مارپیچ/ قلاب بافی

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

الگوي جيب جلوي كيف (4)

براي رسم الگوي جيب جلوي كيف يك سانت ازارتفاع الگوي جلو كم مي‌كنيم و از طول آن 2 الي 3 سانت كم مي‌كنيم كه حد استاندارد اين كيف 19 در 12 ميباشد.از اين الگودو عدداز چرم و يا يك عدد از چرم و يك عدد از آستر برش ميزنيم.آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

الگوي بندينك هاي كيف (5) :

براي رسم اين الگو يك مستطيل 5 در 9 سانت كشيده سپس از سمت راست بالا 2 الي 3 سانتيمتر و از سمت راست پايين 5 الي 6 سانت داخل شده و از سمت راست 3 سانتي متر بالا آمده و نقاط به دست آمده را به هم وصل كرده  برش ميزنيم .

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

الگوي دسته كيف (6):

براي دسته كيف يك مستطيل 35 در 5/1 سانت آماده ميكنيم.

الگوي شماره 5 را دوعدد از چرم براي رو و دو عدد براي آستر به شكل بالا آماده ميكنيم،

ميتوانيم هر چهار تاي آن را از چرم برش بزنيم. براي جاي دكمه چهار پارچه يك و نيم سانت داخل شده و دكمه را ميزنيم سپس دور آن را به استثناي قسمت صاف آن لبه دوزي مي‌كنيم.

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

الگوي شماره 4 را دو عددازچرم برش مي زنيم ، يكي از چرمها را كنارميگذاريم و روي چرم برش زده ديگر بنا به دلخواه جاي عكس و يا جاكارتي باز كرده آستركشي ميكنيم وابتدا با چسب به تكه چرمي كه كنار گذاشته بوديم چسبانده سپس سه طرف ان غير از خط پايين را لبه‌دوزي مي‌كنيم.

READ
طرز تهیه خورش ریواس و مرغ/آشپزی

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

بعد الگوي شماره‌ي يك را روي چرم گذاشته و يك عدد از چرم برش ميزنيم قسمت بالاي را 3 سانت از بالا داخل شده و ازسمت راست و چپ هم 3 سانت داخل شده دو نقطه بدست آمده كه جاي زيپ ميباشد اين قسمت را به پهناي 6 ميليمتر با كاتر برش ميزنيم و جاي زيپ را باز مي‌كنيم ، زيپ را چسبانده دورتادور آن را مي‌دوزيم .

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگوآموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

الگوي شماره 4 را دو عددازچرم برش مي زنيم ، يكي از چرمها را كنارميگذاريم و روي چرم برش زده ديگر بنا به دلخواه جاي عكس و يا جاكارتي باز كرده آستركشي ميكنيم وابتدا با چسب به تكه چرمي كه كنار گذاشته بوديم چسبانده سپس سه طرف آن غير از خط پايين را لبه‌دوزي مي‌كنيم.

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

براي الگوي شماره ي 3 از پايين ده سانت به بالا داخل شده دو نقطه به دست مي‌آيد كه جاي زيپ را به اندازه‌ي6 ميليمتر با كاتر خالي كرده زيپ را نصب كرده مي‌دوزيم سپس ان را به اين صورت آستر مي‌كنيم كه قسمت كيسه‌ي جيب فقط دور تا دور چسب زه شود و بقيه قسمت‌ها به طور كامل چسب زده و آستر را ميچسبانيم.(دركيفي كه من دوختم به جاي استر از چرم نازك استفاده كردم)

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

الگوي شماره يك را آماه كرده و سپس شماره 4 كه جيب جلوي كيف مي‌باشد از سمت پايين لب به لب الگوي شماره‌يك مي‌چمسبانيم به طوري كه سمت چرم كه ساده است روي آن قرار گيرد سپس دكمه‌ها را برگردانده جاي دكمه‌ي زيرين را مشخص كرده و از زير آستر لايه‌ي اول دكمه‌ها را روي قسمت جيب ميزنيم.

READ
طرز تهیه شیرینی نمکی پیچ دار

بعد از آماده كرده الگوي 1 و 4 آن را روي ديواره قرار داده و دورتادور آن را بعد از چسب زدن دوخته كيف چرم راآماده مي‌كنيم.

آموزش ساخت كيف مدارك چرمي با الگو

براي نصب قفل كيف ابتدا قسمت بالاي قفل را روي در كيف در قسمت وسط نصب كرده سپس روي الگوي شماره 4 را روي جيب جلوي كيف قسمت دوم قفل را نصب مي‌كنيم.

گازگير را كنار كيف در هرسمت كه مايل باشيم نصب مي‌كنيم دسته كيف را وصل ميكنيم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *