کد خبر : 15392
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 13:11

چرا پول عامل خوشبختی در زندگی زناشویی نیست؟

چرا پول عامل خوشبختی در زندگی زناشویی نیست؟

خوشبختی در زندگی زناشویی به عوامل بسیار زیادی وابسته است. پول و وضعیت مادی در خوشبختی زندگی زناشویی عامل تعیین کننده ای نیست. در نشستی مشاوره ای کریس به من گفت: “من کاملا گیج شده ام. چون وقتی ازدواج کردم، وضع مالی بدی داشتیم با این که من و همسرم هردو کار می کردیم با

خوشبختی در زندگی زناشویی به عوامل بسیار زیادی وابسته است. پول و وضعیت مادی در خوشبختی زندگی زناشویی عامل تعیین کننده ای نیست.
,نیازهای عاطفی،احساسا،پولدار شدن،زندگی مشترک,[categoriy]

در نشستی مشاوره ای کریس به من گفت: “من کاملا گیج شده ام. چون وقتی ازدواج کردم، وضع مالی بدی داشتیم با این که من و همسرم هردو کار می کردیم با این حال به اندازه پول اجاره خانه، در آمد نداشتیم. گاهی همسرم از وضع بد زندگی اش انتقاد می کرد. من انتقاد او را درک می کردم. اما حالا پولدار هستیم و وضع خوبی داریم. هر دو در کارمان موفق هستیم. نمی دانم چرا هنوز او ناراحت و گله مند است؟ هر زن دیگری دوست داشت جای او باشد. فقط کارمان دعوا و مشاجره است. وقتی وضع خوبی نداشتیم خوشبخت تر بودیم. حالا هم قصد داریم که از هم جدا شویم.” کریس نمی دانست که زن به موج شبیه است. وقتی که با همسرش ازدواج کرد، گه گاهی موج همسرش فروکش می کرد. در آن شرایط کریس به احساسات همسرش گوش می داد و ناراحتی او را درک می کرد. برای کریس محترم شمردن احساسات منفی همسرش کار آسانی بود چون خود او هم وضعیتی مشابه همسرش داشت. از نظر کریس همسرش دلیل خوبی برای ناراحت بودن داشت، زیرا آنها پول کافی در اختیار نداشتند.

به گزارش آکاایران: نیاز های عاطفی با پول تامین نمی شود

از نظر مریخی ها پول، حلال تمام مشکلات است. وقتی کریس و پام فقیر بودند و برای تامین امرار معاش زحمت می کشیدند،کریس به درد دل همسرش گوش می داد و با او هم فکری می کرد و می کوشید تا پول بیشتری بدست آورد و از همین رو، همسرش ناراحت نمی شد. پاد احساس کرد که شوهرش واقعا به او توجه دارد. اما هنگامی که وضع مالی آنها بهتر شد، پام گه گاهی دچار آشفتگی می شد؛ کریس نمی توانست بفهمد که او چرا هنوز ناراحت است. کریس چنین تصور می کرد که چون پولدار شده اند همسرش باید همیشه خوشحال باشد. پام گمان می کرد که کریس دیگر به او توجه ندارد. کریس متوجه این موضوع نشد که پول نمی تواند مانع ناراحتی و آشفتگی همسرش شود. وقت موج پام فرو می نشست، با هم جر و بحث و مشاجره داشتند چون کریس عصبانیت و ناراحتی همسرش را بی مورد و نا بجا تلقی می کرد. عجیب اینجاست که هرچه آنها پول دارتر شدند، جرو بحث و دعوای آنها نیز بیش تر می شد. وقتی آن ها فقیر بودند، عامل اصلی ناراحتی همسرش، پول بود. اما هنگامی که از نظر مالی مشکلی نداشتند و تامین بودند، همسرش توجه خود را بیشتر بر روی کمبود های عاطفی متمرکز می کرد. این جریان طبیعی، عادی و قابل پیش بینی است.

,نیازهای عاطفی،احساسا،پولدار شدن،زندگی مشترک,[categoriy]

زن پول دار بیشتر خود را مجاز می داند که ناراحت شود

به یاد می آورم که در مقاله ای چنین نوشته شده بود: “یک زن پول دار را فقط یک روان پزشک پولدار می تواند به آرامش برساند.” وقتی زن به اندازه کافی پول در اختیار دارد، مردم و به ویژه شوهرش ناراحتی و اوقات تلخی او را به هیچ وجه نمی پذیرد. او اجازه ندارد که همانند موج باشد و گه گاهی فروکش کند. همچنین مجاز نیست که احساساتش را کشف کند و در هر یک از جنبه های زندگی اش احساس نیاز بیش تری نماید. از زنی که پول دار است چنین انتظار می رود که در تمامی لحظات خشنود و خرسند باشد، زیرا اگر او در زندگی از آن ثروت فراوان برخوردار نبود، وضع زندگی اش بسیار دشوار تر می شد. چنین انتظاری، هم غیرقابل اجرا و هم نا محترمانه است. بدون توجه به ثروت و دارایی، مقام و جایگاه، امتیازات یا شرایط، زن مجاز است که ناراحت شود. کریس وقتی دریافت که می تواند موجب خوشحالی همسرش شود، روحیه اش بهتر شد. او به یاد آورد که وقتی وضع مالی خوبی نداشتند، به احساسات همسرش احترام می گذاشت و حالا هم پول دار شده اند، می تواند دوباره همین کار را انجام دهد. او به جای آن که احساس نا امیدی کند، فهمید که چگونه از همسرش حمایت کند. او صرفا تحت تاثیر این تفکر قرار گرفته بود که پول می بایست همسرش شاد و خرسند نگه دارد، در صورتی که واقعا توجه و درک او (مهم ترین) همسرداری،آیین همسرداری ،ناگفته های مسايل زناشویی – رضایت و خرسندی همسرش به شمار می رفت.

,نیازهای عاطفی،احساسا،پولدار شدن،زندگی مشترک,[categoriy]

احساسات از پول مهم تر است

اگر از ناراحت شدن زن جلوگیری شود، مواقعی پیش می آید که او به راستی نمی تواند شاد شود، نیازمند آن است که به درون چاه خویش فرو رود تا در آن جا احساسات و عواطف خویش را تخلیه، بهبود و تصفیه نماید. این جریان طبیعی و بدون اشکال است. اگر قرار است که به احساسات مثبت عشق و شادی و اعتماد و حق شناسی دست یابیم، ناگزیریم که گاهی احساساتی چون خشم و اندوه و ترس و غم را حس کنیم. وقتی زن به درون چاه خود فرو می رود، در آن زمان می تواند احساسات منفی خویش را به بهبود ببخشد. مرد نیز هنگامی که می خواهد به احساسات مثبت و خویشاوند دست یابد، باید با احساسات منفی روبه رو شود. وقتی مرد به درون غار خویش فرو می رود، در آن زمان می تواند احساسات منفی خویش را درک می کند.

,نیازهای عاطفی،احساسا،پولدار شدن،زندگی مشترک,[categoriy]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *