کد خبر : 15246
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 تیر 1395 - 22:55

طرزدرست کردن شیرینی کاک ( شیرینی و سوغات کرمانشاه)

طرزدرست کردن شیرینی کاک ( شیرینی و سوغات کرمانشاه)

طرزدرست کردن شیرینی کاک ( شیرینی و سوغات کرمانشاه) یکی از محبوبترین شیرینی های کرمانشاه شیرینی کاک است. این شیرینی خوشمزه و ترد در ایام عید دربیشتر منازل یافت می شود ، مخصوصا در عید فطر و عید قربان امروز با شما هستیم دربخش آموزش شیرینی پزی تا با پخت شیرینی کاک کرمانشاه آشنا شود

آموزش-تهيه-شيريني-کاک

طرزدرست کردن شیرینی کاک ( شیرینی و سوغات کرمانشاه)

یکی از محبوبترین شیرینی های کرمانشاه شیرینی کاک است. این شیرینی خوشمزه و ترد در ایام عید دربیشتر منازل یافت می شود ، مخصوصا در عید فطر و عید قربان

امروز با شما هستیم دربخش آموزش شیرینی پزی تا با پخت شیرینی کاک کرمانشاه آشنا شود و خودتان در منزل این شیرینی لذیذ وخوشمزه ایرانی را درست کنید  .

مواد مورد نیاز

آموزش-تهيه-شيريني-کاک32

شیرینی کاک :

اول باید مایه خمیر را با یک قاشق سوپخوری پودر قند و ۱/۴ پیمانه (۵۰ میلی لیتر) آب ولرم در ظرفی مخلوط کنید و سپس در ظرف را بگذارید تا ۱۰ دقیقه بماند و پف کند. سپس روغن را آب (ذوب) کرده در ظرف دیگری بریزید تا کمی خنک شود.

آموزش-تهيه-شيريني-کاک1

آنگاه تخم مرغ را شکسته و نیمی از آن را همراه نمک در لیوان کمی هم می زنیم و به روغن اضافه می کنیم.
مایه خمیر آماده شده را کم کم به مخلوط روغن و تخم مرغ می افزاییم . و به همزدن ادامه می دهیم . سپس آرد را اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم که خمیر لطیف و یکدست و بدون چسبندگی به دست آید . خمیر را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ورز دهید . سپس روی آن را بپوشانید و حدود ۲ ساعت استراحت دهید. اگر خمیر شل بود می توانید کمی آرد برای تنظیم سفتی آن اضافه کنید.

READ
طرز تهیه مرغ با جعفری/ آشپزی

آموزش-تهيه-شيريني-کاک2

خمیر آماده را لوله کرده و به اندازه های یکسان جدا کنید و هریک رو جداگانه با وردنه باز کنید و با وردنه ای ظریفتر نازکشان کنید. سپس ورقه های نازک خمیر را یک یک روی ساج انداخته و هر دو طرف آن را روی گاز بپزید . پیش از آنکه خنک شوند روی تخته کار پهن کنید و روی آن مایه بادام (مخلوط هل ، پودر قند و پودر بادام) بپاشید. سپس ورقه را با دقت لوله کنید .روی آن را با فشارمناسب وردنه بکشید . در پایان با فاصله های ۳ سانتی متری و به شکل اریب ببرید . کاک را در ظرف در بسته نگهداری کنید. امید است این آموزش تهیه شیرنی کاک برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *