یک روان‌شناس تاکید کرد: مرور ذهنی اتفاقات بدی که در طول روز برای‌مان رخ می‌دهد، آرامش‌مان را مختل می‌کند.

با تاکید بر اینکه باید مسایلی که باب میل‌مان نبوده و قدرتی برای تغییر دادن آن‌ها نداریم را به حال خود رها کنیم، گفت: یکی از مواردی که آرامش ما را مختل می‌کند فکر و ذهن ما است و در واقع ما باید بتوانیم با کنترل ذهن خود در راه آرامش گام برداریم.

این روان‌شناس ادامه داد: در واقع وقتی اتفاق ناخوشایندی برای‌مان رخ می‌دهد و ما در ذهن‌مان چندین و چند بار آن را مرور می‌کنیم، با هر بار مرور تلخی آن پیشامد را یادآوری کرده و تیشه به ریشه آرامش‌مان می‌زنیم که همین امر موجب می‌شود یک پیشامد کوچک یک آشفتگی بزرگ به بار بیاورد.

وی در ادامه افزود: همچنین برای دستیابی به آرامش لازم است که در مورد خودمان و توانایی‌هایی که داریم واقع‌بین بوده و انتظاراتی که از خود داریم و برنامه‌ریزی‌هایی که بر آن اساس انجام می‌دهیم نیز با منطق سازگار باشد.

سهیلی تصریح کرد: شناخت منطقی توانایی‌ها و نقاط ضعفی که داریم موجب می‌شود از خود توقع نامعقول نداشته و زمینه را برای دستیابی به آرامش فراهم کنیم.

این روان‌شناس همچنین در خصوص دستیابی به آرامش، تاکید کرد: بهتر است عشق و علاقه خود را بی‌قید و شرط نثار دیگران کنیم. یعنی از هیچ‌کس توقع نداشته باشیم آن‌طور که باب میل ما است رفتار کنند و به همان میزان که از ما محبت دریافت می‌کنند جبران کنند، چرا که ما تنها مسوول رفتار خودمان هستیم.

READ
5 قانون ورود بچه ها به دنیای دیجیتال/روانشناسی

وی یادآور شد: در واقع ما می‌توانیم با بازسازی افکار به باورهای غلط خود جامه جدید بپوشانیم. تصور اینکه می‌توانیم همه اطرافیان‌مان را تغییر دهیم تصور غلطی است، چرا که ما تنها می‌توانیم روی دیگران تاثیرگذار باشیم. پس بهتر است تنها در مورد افکار و نوع رفتار خود تجدید نظر کنیم، چرا که این امر موجب می‌شود اطرافیان‌مان هم خودشان را با رفتار جدید ما سازگار کنند.