متخصص دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت: مسواک می‌تواند با تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی دندان ۶۵ درصد تمیزی دندان را تأمین کند ۳۰ درصد تمیزی دیگر با استفاده از نخ دندان و دهان شویه است.

محمدحسین خوشنویسان به تفاوت مسواک روزانه و شبانه اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ بار مسواک زدن که دو دقیقه به طول می‌کشد می‌تواند بهداشت دهان و دندان را تأمین کند. متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت: مسواک زدن شب و روز با هم تفاوت دارد؛ در شب بزاق دهان کاهش می‌یابد و اگر فرد مسواک نزند باقیمانده غذا باعث پوسیدگی دندان می‌شود. وی افزود: مسواک زدن قبل از خواب می‌تواند از تخریب دندان جلوگیری کند.

متخصص سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی گفت: مسواک می‌تواند با تمیز کردن سطوح داخلی و خارجی دندان ۶۵ درصد تمیزی دندان را تأمین کند. خوشنویسان تصریح کرد: بعد از مسواک شبانه با استفاده از نخ دندان ۲۰ درصد تمیزی دیگر که حاصل از پاکیزگی سطوح بین دندانی است تأمین می‌شود. وی ادامه داد: بعد از نخ دندان باید از دهانشویه فلوراید یا آب نمک استفاده کرد که محیط دهان قلیایی شود و تا صبح میکروب‌ها هیچ تغذیه‌ای نداشته باشند.

وی مسواک زدن درباره بعد از صبحانه گفت: بعد از صبحانه شستن دندان می‌تواند سطوح دندان را از املاح پاک سازد و فلوراید را روی سطوح دندانی بنشاند و مینا را قوی کرده و در مقابل پوسیدگی مقاوم سازد.

READ
دو تمرین ورزشی برای رفع افتادگی سینه‌ها

خوشنویسان خاطرنشان کرد: با عادت دادن کودکان به مسواک زدن و نهادینه کردن این عادت هیچ وقت دندانی خراب نمی‌شود چرا که پیشگیری در دندانپزشکی حرف اول را می‌زند و می‌تواند به اقتصاد خانواده و کیفیت زندگی فرد کمک شایانی کند.