کد خبر : 14679
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دی 1394 - 19:56

توصیه های مردانه و زنانه برای بهداشت دهان و دندان

توصیه های مردانه و زنانه برای بهداشت دهان و دندان

بهداشت مربوط به زنان و مردان در خیلی از شاخه ها از هم جدا می شود و هر کدام از گروه های آقایان و خانم ها بسته به نیاز های خود به رعایت نکات خاص بهداشتی توصیه می شوند. در این میان توصیه های خاص بهداشت دهان و دندان اگر به شاخه های زنان و

بهداشت مربوط به زنان و مردان در خیلی از شاخه ها از هم جدا می شود و هر کدام از گروه های آقایان و خانم ها بسته به نیاز های خود به رعایت نکات خاص بهداشتی توصیه می شوند. در این میان توصیه های خاص بهداشت دهان و دندان اگر به شاخه های زنان و مردان تقسیم شود کمی عجیب به نظر می رسد. اما واقعیت این است که می توان به آقایان و خانم ها  بسته به شرایط و موقعیت شان توصیه های جداگانه ای کرد تا به لطف داشتن دهان و دندانی سالم و تمیز مردانی جذاب تر و زنانی زیباتر باشند.

۵توصیه زنانه

1- در دوران قاعدگی بیشتر به فکر دندان تان باشید.هورمون های جنسی بدن خانم ها بسته به روزهای یک سیکل ماهانه تغییر می کند. عادت ماهیانه در بسیاری از خانم ها موجب تغییراتی در لثه ها می شود و التهاب و خونریزی لثه ها را به دنبال دارد. در دوران قاعدگی بهداشت دهان و دندان تان را به طور جدی رعایت کنید و مراقب لثه هایتان باشید.

2- در دوران بارداری بیشتر از لثه هایتان مراقبت کنید. در این دوران لثه ها ممکن است ملتهب و تحریک پذیر شوند. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را فراموش نکنید. در طول ۹ ماه بارداری ۲ یا ۳ بار به دندانپزشک مراجعه کنید و از سلامت دندان ها و لثه هایتان مطمئن شوید. پیش از اقدام به بارداری از دندانپزشکتان بخواهید که با یک معاینه کامل تمام بیماری های دهان و دندان شما را درمان کند، زیرا انجام بسیاری از کار های دندانپزشکی در دوران بارداری، به خصوص در سه ماهه اول و سه ماهه سوم برای مادر و جنین خطرناک و ممنوع است.

3- رژیم های سفت و سخت نگیرید .آیا شما هم آرزو دارید که اندامی جذاب و زیبا داشته باشید؟ آیا از گروهی هستید که به دنبال رژیم های لاغری و انواع قرص و داروهایی که شما را یک هفته ای هفت کیلو لاغر می کند از این کلینیک به آن داروخانه می روید؟ لاغر شدن های سریع، ویتامین B12 و D و کلسیم بدن شما را به شدت کم می کند و کاهش این مواد، سلامت دهان و لثه های شما را به خطر می اندازد. قرص های لاغری هم که منشا انواع امراض و بیماری ها هستند، دندان ها را هم از برکت خود بی نصیب نگذاشته اند. قرص های لاغری سبب کم شدن بزاق دهان می شوند و به دنبال این حالت، زمینه برای ایجاد پوسیدگی دندان ها مهیا می شود.

READ
آیا می دانید غذای پر نمک ام اس می آورد

4- آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید .اگر خانمی ادعا می کند که زیبایی ظاهرش برای او اهمیت ندارد، جا دارد درباره سخن او شک کنیم. بدون تردید برای تمام خانم ها زیبایی صورت مهم است و لبخند جزئی از صورت است که در خاطره ها جاودانی می شود. از خوردن مواد غذایی رنگی به مقدار زیاد مانند چای و قهوه و نوشابه های رنگی خودداری کنید چون رنگدانه این مواد به مرور زمان دندان هایتان را تیره می کند. بعد از مصرف این گونه مواد دهانتان را با آب بشویید.

5- اصول تناسب رنگ ها را جدی بگیرید. اگر می خواهید دندان های شما سفید تر به نظر برسد، از رژ لب هایی استفاده کنید که رنگی روشن و ته رنگ بنفش یا صورتی داشته باشند. رژ لب های نارنجی یا قهوه ای دندان ها را تیره تر نشان می دهند.

۳ توصیه مردانه

1- سیگار نکشید. این توصیه تکراری است، اما کسی از بیان دوباره آن پشیمان نشده است. سیگار کشیدن موجب سرطان دهان می شود. لثه ها را بیمار می کند. دندان ها را زرد و تیره می کند. سیگار دشمن دهان است. به ظاهر در جامعه ما آقایان بیشتر از خانم ها سیگار می کشند، پس آقایان لطفا سیگار نکشید.

READ
دو تمرین ورزشی برای رفع افتادگی سینه‌ها

2- از دندانپزشکی نترسید.آمار و ارقام می گویند که آقایان بیشتر از خانم ها از رفتن به دندانپزشکی واهمه دارند. اگر شما هم با آمار موافقید:
– از دندانپزشکتان بخواهید قبل از انجام هر کاری جزئیات آن را برای شما توضیح دهد.
– از تکنیک های آرام بخش مانند گوش دادن به موسیقی قبل از انجام کار دندانپزشکی استفاده کنید.
– مرتب به دندانپزشکی بروید تا دندانپزشکتان به موقع و با درمانهای ساده و کوتاه مشکلات را حل کند.
– اگر هیچکدام از اینها موثر نشد با کمک دندانپزشکتان قبل از مراجعه به مطب دندانپزشکی داروهای ضد اضطراب مصرف کنید.

3- شب ها خرخر نکنید. اگر خر خر می کنید این راه حل ها را به کار ببرید:

– سیگار نکشید.
– وزنتان را کم کنید.
– به پشت نخوابید.
– ساعت خوابیدن و بیداریتان را منظم کنید.
– پیش از خوابیدن دوش آب گرم بگیرید.
– اتاق خوابتان را تاریک و خنک نگه دارید.
– از خوردن چای و قهوه پیش از خواب پرهیز کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *