کد خبر : 14383
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 آذر 1394 - 14:08

آموزش بافت کیف و شال زنانه

آموزش بافت کیف و شال زنانه

در این مطلب، روش بافت با کاموای دانتل رو آموزش دادیم.  این بار می خوام آموزش بافت شال و کیف رو داشته باشم. امیدوارم که براتون مفید باشه. بافت شال گردن با این کاموا مثل همون روش بافت معمولی کاموا هست. یعنی شما ابتدا باید به تعداد دلخواه سر بیندازید. سر انداختنش هم که فقط

در این مطلب، روش بافت با کاموای دانتل رو آموزش دادیم.  این بار می خوام آموزش بافت شال و کیف رو داشته باشم. امیدوارم که براتون مفید باشه.

IMAG1003

بافت شال گردن با این کاموا مثل همون روش بافت معمولی کاموا هست. یعنی شما ابتدا باید به تعداد دلخواه سر بیندازید. سر انداختنش هم که فقط رد کردن میل از قسمتی از نخ هست که قبلا توضیح دادم. بنا به سلیقه ی خودتون می تونید حدود پنج تا پانزده دانه سر بیندازید. من چون می خواستم شالی که می بافم صرفا جنبه ی تزئینی نداشته باشه و قابل استفاده باشه، سیزده تا سر انداختم. یعنی با فاصله ی دو سه سانت، میل رو از کاموا رد کردم.

IMAG1087

برای بافت شال با این کاموا، اگه کاموای شما دو رنگ هست، می تونید طوری ببافید که یک طرف کار یک رنگ و طرف دیگه، رنگ دیگه باشه. برای این کار، لازمه یک رج (مثلا) طرف قهوه ای نخ رو ببافید. و رج بعد، طرف کرم رو.

IMAG1103

باز هم تاکید می کنم. برای بافت شال، حتما باید تمام کار رو از زیر ببافید. دانه ی اول رو هم حتما باید ببافید.

IMAG1009

برای بافت کیف، شما مدل ها و روش های زیادی رو می تونید تجربه کنید. من تصمیم گرفتم کیف رو به شکل دراز ببافم. چون این کاموا شل هست و خودش رو می ندازه و راحت نمی شه مدل های دیگه رو باهاش بافت.

READ
طرز تهیه قهوه هلندی/نوشیدنی

برای شروع، حدود سی و پنج الی چهل دانه سر می اندازیم و از پایین کار، بافت رو آغاز می کنیم. این کاموا جوری هست که اول بافت، یک مقدار باز تر می ایسته و کم کم جمع می شه. برای همین پایین کیف کمی عرضش بیشتره و خودش، مدل قشنگی به کار داده.

چند نکته برای بافت این کیف باید مورد توجه باشه:

۱- برای بافت کیف، یا بافت هر چیزی که فقط یک طرف کار مشخص می شه و مثل شال، دو طرفش معلوم نمی شه، دیگه نباید تمام رج ها رو از زیر ببافید. چون اگر تمام رج ها از زیر بافته بشه، یک رج در میان، کاموا پشت کار می افته و در بافتی مثل کیف، دیده نمی شه و در واقع، کاموا هدر می ره. به همین جهت، باید یک رج زیر و یک رج رو ببافیم که بافت از رو با این کاموا یک مقدار سخت تر هست. اما باز هم خیلی زود عادت می کنید.

۲- چون در بافت کیف، تمام رج ها، یک طرف کار می افته، کار خیلی پر می شه. برای همین، می شه بین رج هایی که از این کاموا استفاده می کنیم، با نخ معمولی ببافیم تا کمی فاصله بیفته و چیزی که می بافیم خیلی هم پر نباشه. من برای بافت این کیف، دو رج با این کاموا می بافتم و دو رج هم با کاموای قهوه ای معمولی. اما کاموای معمولی اصلا خودش رو توی کار نشون نمی ده. چون کاموای دانتل چین می خوره و مثل توری می افته.

READ
انار شب یلدا را اینطوری تزیین کنید !

وقتی یک طرف کار رو بافتید، طرف دیگر رو هم باید جداگانه ببافید. چون همون طور که گفتم، شروع کار عریض تر و پایان کار جمع تر می ایسته و عملا نمی تونید زمانی که از این کاموا استفاده می کنید دو طرف کیف رو یک سره ببافید.

در مرحله ی بعد، طبق سلیقه ی خودتون می تونید دو طرف کیف رو معمولی به هم بدوزید یا از روش های دیگه استفاده کنید. من برای اینکه کیف قشنگ تری داشته باشم و کمی هم جادار تر باشه، با کاموای قهوه ای معمولی، یک نوار بلند برای پهلو ها و زیر کیف بافتم و خیلی ظریف، دور کار دوختم.  تمام این ریزه کاری ها به سلیقه ی خودتون بستگی داره.

بعد هم بسته به سلیقه ی خودتون به هر روشی که دوست داشتید برای کیف دسته یا بند درست کنید یا ببافید. من از دسته های طرح چوبی که در بازار هست استفاده کردم و اون رو با نخ به کار وصل کردم. برای کیف، با پارچه ی مشکی آستر دوختم. چون این کاموا همون طور که گفتم شل هست و خودش رو می اندازه و حتما نیاز به آستر داره تا قشنگ تر بایسته.

با همین کاموا هم یک گل درست کردم. برای درست کردن گل، می تونید یک طرف کاموا رو با نخ بدوزید و مثل گل رز جمع کنید. البته قبل از شروع دوخت، کاموا رو اطو کردم تا جمع نشه و خوش فرم بایسته.

READ
آموزش بافت دستکش /بافتنی

IMAG1007

IMAG1014

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *