کد خبر : 14351
تاریخ انتشار : شنبه 7 آذر 1394 - 21:04

7 ماسک زمستانی صورت برای پوست های چرب و خشک

7 ماسک زمستانی صورت برای پوست های چرب و خشک

  7 ماسک زمستانی صورت برای پوست های چرب و خشک معرفی چند نمونه از معروف ترین ماسک های طبیعی دنیا که در فصل زمستان استفاده می شوند.   اگر احساس میکنید که صورت شماپوست شادابی ندارد ما در ادامه به معرفی چند ماسک صورت برای شادابی پوست شما میپردازیم 3 ماسک برای پوست های

 

7 ماسک زمستانی صورت برای پوست های چرب و خشک

ماسک صورت ، ماسک صورت برای پوست های چرب

معرفی چند نمونه از معروف ترین ماسک های طبیعی دنیا که در فصل زمستان استفاده می شوند.

 

اگر احساس میکنید که صورت شماپوست شادابی ندارد ما در ادامه به معرفی چند ماسک صورت برای شادابی پوست شما میپردازیم

3 ماسک برای پوست های چرب

ماسک موز و عسل، ماسک ماست و لیمو و ماسک سفیده تخم مرغ پیشنهادهای رایجی برای پوست های چرب محسوب می شوند:
ماسک موز و عسل: برای تهیه این ماسک باید نصف موز له شده را با یک قاشق چایخوری عسل به خوبی مخلوط کنید و این مخلوط را آنقدر هم بزنید تا خمیر یکدستی در اختیار داشته باشید. حالا این خمیر را حدود یک ربع روی صورتتان بگذارید، چشم هایتان را ببندید و در این مدت حرف نزنید تا عضله های صورتتان تکان نخورند. سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.
ماسک ماست و لیمو: یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب و ترجیحا ترش را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی ترش مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب ولرم آن را بشویید. استفاده از این ماسک در کاهش التهاب جوش های قرمز پوست های چرب بسیار موثر است.
ماسک سفیده تخم مرغ: تهیه این ماسک بسیار ساده است. فقط کافی است که یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید و آن را به مدت نیم ساعت روی پوست صورتتان قرار دهید. سپس ماسک را با آب ولرم بشویید. ماسک سفیده تخم مرغ باعث شفاف و شاداب شدن پوست های چرب می شود و آن را سالم تر و درخشان تر از قبل نشان می دهد. استفاده مداوم از ماسک سفیده تخم مرغ در زمستان باعث ایجاد مانعی بین پوست و سرمای بادهای زمستانی می شود و به این ترتیب صورت ما از شر آسیب بادهای سرد بیشتر در امان می ماند.

ماسک صورت برای پوست های چرب ، ماسک صورت برای پوست های خشک

3 ماسک برای پوست های خشک

ماسک شیر، ماسک جو پرک و ماسک موز و خامه پیشنهادهای رایجی برای پوست های خشک محسوب می شوند:
ماسک شیر: برای تهیه این ماسک باید 2 قاشق غذاخوری شیر چرب را با 1 قاشق چایخوری خامه ترش و یک قاشق چایخوری ماست نیم چرب یا حتی چرب مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد از این مدت آن را با آب سرد بشویید. ماسک شیر می تواند به حفظ تعادل pH پوست صورت کمک کند و جلوی خشک شدن بیش از اندازه پوست در روزهای سرد زمستانی را هم بگیرد.
ماسک جو پرک: برای تهیه این ماسک هم باید یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق چایخوری جو پرک یا
جو دوسر مخلوط کنید به طوری که یک خمیر کاملا یکنواخت و نرم به دست بیاورید. حالا ماسک جو پرک را حدود 20 دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. به طور حتم، بعد از شستن صورتتان، نرمی، لطافت و شادابی قابل توجه پوستتان را حس خواهید کرد. ماسک جو پرک بیشتر مناسب افرادی است که دچار خشکی بیش از اندازه، خارش و التهاب پوست در روزهای سرد زمستانی می شوند.
ماسک موز و خامه: ماسک موز و خامه از ترکیب 3 قاشق غذاخوری موز له شده و 2 قاشق غذاخوری خامه شیرین صبحانه تهیه می شود. این ماسک باید حداقل 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب نیمه ولرم یا حتی خنک شسته شود. استفاده از این ماسک می تواند باعث نرمی پوست صورت و ایجاد لایه ای از چربی خارجی روی پوست شود و از خشک شدن بیش از اندازه پوست در روزهای سرد زمستانی هم جلوگیری کند.

READ
طرز تهیه کوکوی باقالی/آشپزی

ماسکی برای آفتاب سوختگی زمستانی

آفتاب سوختگی مختص تابستان نیست. بسیاری از کوهنوردان یا آنهایی که اهل اسکی در زمستان هستند به خوبی می دانند که آفتاب سوختگی صورت در فصل زمستان هم ممکن است اتفاق بیفتد. اگر شما هم اهل ورزش های زمستانی و کوهنوردی هستید، تهیه و استفاده از این ماسک را برای کاهش التهاب پوستتان به شما پیشنهاد می دهیم.

مواد لازم:

یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق چایخوری آبلیموی تازه
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق چایخوری آب
یک عدد گوجه فرنگی یا هویج له شده
یک قطره روغن زیتون
یک قطره روغن بادام
5 برگ تازه چای سبز، یا 5 برگ خیسانده چای سبز

طرز تهیه:

سفیده تخم مرغ را آنقدر به هم بزنید تا خوب کف کند. سپس تمام مواد دیگر را به آن اضافه و این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. حالا این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان بگذارید و بعد آن را با آب ولرم بشویید. این ماسک می تواند جلوی التهاب، قرمزی و آفتاب سوختگی پوست صورتتان را بگیرد یا حتی آن را از بین ببرد و استفاده مداوم از آن می تواند پوست شفاف تر و روشن تری را برایتان به ارمغان بیاورد.

READ
آموزش ساخت عروسک ژولی پولی با خمیر چینی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *