کد خبر : 14051
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مرداد 1394 - 21:32

تمام ورزش هایی که قد شما را بلندتر می کنند

تمام ورزش هایی که قد شما را بلندتر می کنند

  ورزش های بلند شدن قد در میان کودکان و بزرگسالان، شامل ورزشهایی می شود که ایجاد کشش می کنند. تمریناتی که به شما در هر سنی کمک می کنند که قامتی راست و بلند داشته باشید.    ورزش های بلند شدن قد در دو دسته ی کششی و رشته های ورزشی خاص می توانند

 

ورزش های بلند شدن قد ، ورزش هایی برای بلند شدن قد

ورزش های بلند شدن قد در میان کودکان و بزرگسالان، شامل ورزشهایی می شود که ایجاد کشش می کنند. تمریناتی که به شما در هر سنی کمک می کنند که قامتی راست و بلند داشته باشید.

 

 ورزش های بلند شدن قد در دو دسته ی کششی و رشته های ورزشی خاص می توانند به افزایش قد کودکان و بزرگسالان کمک کنند. یا افرادی که هنوز به 20 سالگی نرسیده اند و یا اینکه فرزندی نوجوان در خانه دارند، می توانند هنوز به صورت طبیعی رشد قد داشته باشند. البته بزرگسالان هم می توانند با انجام این حرکات ورزشی به کشیدگی قد خود قوت بخشند.

ورزش های بلند شدن قد کودکان و بزرگسالان

در یمان ورزش ها و حرکات ورزشی، دسته ای به دلیل ایجاد کشش و یا تغییرات در مسیر حرکت عضلات بدن موجب افزایش قد و راست فامتی می شوند که این ورزش ها شامل:

افراد برای بلند شدن قد خود باید به صورت مرتب ورزش های کششی را انجام دهند و در این راستا باید به ورزش هایی بپردازند که حالت کششی به سمت بالا داشته باشند که در این میان ژیمناستیک که به ویژه برای کودکان مناسب است، پیشنهاد می شود.

ورزش های کششی برای بلند شدن قد

تمرینات کششی ستون فقرات و پاها

READ
درمان یبوست با روش های گیاهی

بهترین تمرین کششی که می تواند موجب افزایش انعطاف پذیری پاها و ستون فقرات شود، روش سنتی لمس انگشتان پاها می باشد. روی زمین بنشینید و پاها را به جلو دراز کنید. حالا بدن را به سمت پاها جلو کشیده و با دست، انگشتان پاها را بگیرید. ضمن اینکار نباید پاها و زانوهای شما خم شوند. در ابتدا شاید این کار کمی سخت به نظر برسد، اما انجام مداوم این تمرین، آن را ساده تر خواهد کرد. وقتی توانستید به راحتی انگشتان پا را بگیرید، در همین حال باقی بمانید تا کششی را در عضلات همسترینگ و ستون فقرات احساس کنید. این تمرین را به طور منظم پیگیری نمایید.

حرکت کششی ، ورزش هایی برای بلند شدن قد ، چه ورزشهایی قد را بلند میکند؟

تمرینات کششی شانه

روی زمین به شکم دراز بکشید و صورت را روی زمین قرار دهید. بعد به آرامی بازوها و شانه ها را از زمین بلند کنید، تا 10 بشمارید، بعد آرام به حالت اول برگردید. در حین انجام این حرکت، هرگز نفس خود را حبس نکنید. این تمرین را 6-5 بار تکرار نمایید. در صورتی که 2 بار در روز و به مدت 4-3 روز در هفته، این حرکت را اجرا کنید، در افزایش قد شما کمک بسیار موثری خواهد بود.

 ضربات پا

شما می توانید با ضربات پا، قدتان را بلند تر کنید! شاید بخواهید کیک بوکس تمرین کنید، شاید هم ترجیح دهید فقط با پاهایتان لگد بزنید. وضعیتی که رانتان هنگام لگد زدن پیدا می کند، با توجه به کششی که در عضلات ران و استخوان پاهایتان ایجاد می شود، قدتان می تواند چند سانتی متری بلند تر شود.

READ
علت ریسه رفتن در کودکان چیست/روانشناسی

بارفیکس

فرد بایست روزانه چند مرتبه و هر بار 10 تا 20 ثانیه از بارفیکس آویزان شود. جاذبه زمین باعث به هم فشرده شدن ستون فقرات می شود و بافت های اطراف آن را نازک تر می کند و در نتیجه قد کوتاه تر می شود. آویزان شدن از بارفیکس برعکس جاذبه زمین عمل می کند و باعث افزایش قد می شود.

دوچرخه سواری

برخلاف عقیده ی برخی ، دوچرخه سواری موجب افزایش قد می شود. این ورزش هم به دلیل اینکه به ترشح هورمون های رشد به داخل خون کمک می کند، می تواند در بلند تر شدن قد شما مؤثر باشد! در واقع این هورمون ها هستند که عامل اصلی رشد و تکثیر سلولی به حساب می آیند. مشابه موارد قبلی، دوچرخه سواری باعث خواهد شد تا عضلات و استخوان های شما کشیده تر شوند، مخصوصاً عضلات و استخوان های پاهایتان.

 شنا

شنا از جمله ورزش هایی است که  به بلند شدن قد هم کمک می کند! اما از میان انواع شنا، شنای پروانه بیشترین تأثیر را در این رابطه دارا می باشد. چرا که بیشترین کشش را در بدن ایجاد می کند. پس اگر فقط با انواع عمومی شنا آشنا هستید، بهتر است شنای پروانه را نیز یاد بگیرید!

READ
عرقیات تابستانی کدامند/سلامت

شنا ، چه ورزشهایی قد را بلند میکند؟ ، ورزشهای کششی برای افزایش قد

والیبال

ورزش والیبال هم برای بلند شدن قد بسیار مناسب است. در ژاپن این نوع ورزش برای بلندشدن قد افراد استفاده شد و باتوجه به این که در این کشور افراد از نظر نژادی کوتاه قد هستند، برای بلند شدن قدشان به والیبال روی آوردند که پس از یکی، دو نسل صاحب افراد قدبلند شدند.

 یوگا

یوگا یکی از ورزش هایی است که علاوه بر اینکه سلامت فرد را تقویت می کند به رشد قد در او کمک می کند (در شرایطی که فرد در مرحله رشد باشد) از طریق تمرینات یوگا ستون فقرات کشش پیدا می کند و در نتیجه ماهیچه های ستون فقرات تقویت می شود. این حرکات باعث می شود مایع میان دیسک های ستون فقرات افزایش پیدا کند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *