کد خبر : 14038
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مرداد 1394 - 23:22

یک روز پس از مصرف این نوشیدنی

یک روز پس از مصرف این نوشیدنی

آیا می دانستید یک روز پس از مصرف اینگونه نوشیدنی ها در بدنتان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ اکنون در یک اینفوگرافیک (نمایشگر تصویری) که در وب سایت Personalise.co.uk منتشر شده ، اتفاقی که دقیقا 24 ساعت بعد از مصرف نوشابه های انرژی زا در بدن رخ می دهد، نشان داده است. در این اینفوگرافیک

Red-bull-infographic-273058

آیا می دانستید یک روز پس از مصرف اینگونه نوشیدنی ها در بدنتان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟

اکنون در یک اینفوگرافیک (نمایشگر تصویری) که در وب سایت Personalise.co.uk منتشر شده ، اتفاقی که دقیقا 24 ساعت بعد از مصرف نوشابه های انرژی زا در بدن رخ می دهد، نشان داده است.
در این اینفوگرافیک از اطلاعات منابع سرویس بهداشت ملی انگلیس، اداره نظارت بر دارو و غذای آمریکا و کارخانه تولید نوشابه های انرژی زا ‘رد بول’، استفاده شده است.
بر اساس این اینفوگرافیک کافیین در عرض 10 دقیقه بعد از مصرف یک نوشابه انرژی زا وارد جریان خون شده و باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود.
15 تا 45 دقیقه بعد از مصرف نوشابه های انرژی زا سطح کافیین در جریان خون به اوج خود می رسد و در نتیجه فرد احساس هوشیاری بیشتری می کند و تمرکز تقویت شده ای را تجربه می کند. کافیین به صورت یک داروی موذی عمل می کند به این گونه که به طور موقت مسیرهای آدنوزین (یک ماده شیمیایی که باعث احساس خستگی می شود) را مسدود می کند و به انسان اجازه می دهد مولکول هایی را که باعث ایجاد احساس خوب در مغز می شوند مانند دوپامین راحت تر ، آزاد کند.
دکتر ستورات فاریموند محقق تغذیه می گوید: در این زمان است که انسان احساس هوشیاری بیشتر می کند و احساس بهتری نسبت به خود دارد.
تمام کافیئن در عرض 30 تا 50 دقیقه بعد از مصرف یک نوشابه انرژی زا جذب می شود و کبد با نشت قند بیشتر در جریان خون، واکنش نشان می دهد.در مدت یک ساعت، فروکش اثرات کافیئن آغاز می شود و افت قند خون ایجاد می شود. کاهش سطح انرژی آغاز شده و فرد دچار خستگی می شود.
پنج تا شش ساعت طول می کشد تا بدن به کاهش 50 درصدی مقدار کافیئن در جریان خون، برسد.
حدود 12 ساعت طول می کشد تا کافیئن بطور کامل از جریان خون پاک شود؛ با این وجود سرعت پاک شدن کافیین از بدن به عوامل فردی ارتباط دارد.
بارداری، آسیب کبدی و سایر داروها می توانند سرعت پاک شدن کافیین از بدن را کند کنند.
در این اینفوگرافیک ادعا شده است، افرادی که مرتب نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند ممکن است در عرض 12 تا 24 ساعت بعد از مصرف دچار علائم خروج کافیئن از بدن شوند که از جمله این علائم سردرد، تحریک پذیری و یبوست است.
دکتر فاریموند توضیح می دهد که علائم خروج کافیئن از بدن می تواند تا 9 روز ادامه یابد و شدت این علائم به مقدار کافیین مصرفی بستگی دارد.
مصرف نوشابه های انرژی زا در حال افزایش است در آمریکا فروش نوشابه های انرژی زا در فاصله زمانی میان سال های 2008 و 2012 ، شصت درصد افزایش یافت.
مصرف نوشابه های انرژی زا به ویژه در میان کودکان و نوجوانان پر طرفدار است . سال گذشته پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی بر اساس نتایج یک مطالعه از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری گزارش داد که 73 درصد از کودکان کافیین را بر یک پایه روزانه مصرف می کنند که بیشتر آنها ناشی از نوشابه های انرژی زا و قهوه است.
بر اساس این اینفوگرافیک ، افرادی که مرتب نوشابه های انرژی زا مصرف می کنند، حدود 7 تا 12 روز طول می کشد تا بدن آنها به مصرف مرتب کافیین عادت کند.
فردی که بدنش به مصرف کافیئن عادت کرده باشد دیگر بر اثر مصرف نوشابه های انرژی زا افزایش سطح انرژی و تقویت حالت روحی را تجربه نخواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *