کد خبر : 14028
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مرداد 1394 - 12:45

با تعدادی از گلهای پاییزی آشنا شوید

با تعدادی از گلهای پاییزی آشنا شوید

  با تعدادی از گلهای پاییزی آشنا شوید گل ها نشانه های هر فصل هستند و با رشد کردن آن ها فصل ها نیز تغییر می کند. پرورش این گل های زیبا در خانه می تواند باعث آرامش درون و همچنین آوردن هر فصلی به داخل خانه باشد. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به

 

انواع گلهای پاییزی,روشهای نگهداری از گلها

با تعدادی از گلهای پاییزی آشنا شوید
گل ها نشانه های هر فصل هستند و با رشد کردن آن ها فصل ها نیز تغییر می کند. پرورش این گل های زیبا در خانه می تواند باعث آرامش درون و همچنین آوردن هر فصلی به داخل خانه باشد.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از گل های فصل پاییز و روش نگه داری از آن ها را به شما می گوییم:

 

انواع گلهای پاییزی,روشهای نگهداری از گلها

 

گل داوودی
اين گياه هم بيروني وهم آپارتماني مي باشد. به طور مصنوعي در تمام فصول در گلخانه هاي با تجهيزات کافي به گل مي نشيند. يکي از گلهاي بسيار مهم است. در باغ ايراني رايج و متداول بوده است.

طرز تکثير داوودي از طريق ريشه دارکردن قلمه هاي انتهايي شاخه صورت مي گيرد. قلمه ها ي ريشه دار را مستقيماً در گلدانهاي مناسب کشت مي کنند. به طور معمول فصل گلدهي آنها پاييز و اوايل زمستان مي باشد.
داوودی تقریبا در كلیه خاكها به شرطی كه خوب آماده شده باشند به خوبی رشد می كنند. گیاهان در مقابل چند پاتوژن خاكزی حساسیت نشان می دهند .بنابراین باید این بیماری ها تحت كنترل قرار گیرند تا رشد گیاه كامل شود و مطمئن شویم كه قلمه ها ی ریشه دار عاری از پاتوژنها هستند.

 

گل بنفشه
انواع وحشي آن نيز درايران موجود است. گياهي يکساله و مقاوم به سرما است. در نيمه دوم مرداد ماه بذر آن در هواي آزاد و در بستري از يک خاک سبک کشت مي شود در مهر و آبان به محل اصلي برده مي شود و تا اواسط بهار سال آينده داراي گل مي باشد و مقاوم است.

READ
نحوه آشنایی با کاشت انواع کاکتوس /پرورش گیاه

عمليات به نژادي(بهبود دادن نسل)  در مورد اين گياه در دنيا بسيار انجام گرفته و بهترين نوع آن نسل اول (F۱) است. بديهي است نسلهاي بعدي کيفيت و موغوبيت پايين تري دارند . برگهاي آن ساده و متناوب و داراي گوشوارک مي باشند.

 

انواع گلهای پاییزی,روشهای نگهداری از گلها

 

با استفاده از نور مصنوعی و تنظیم درجه حرارت مناسب می توان در هر زمانی به کاشت بذر اقدام کرد. برای کاشت بذر در شرایط مصنوعی، درجه حرارت را روی 25 – 20 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید و روزانه به مدت دوازده ساعت چراغ ها را روشن کنید. همه روزه قدری آب روی خاک اسپری کنید.

 

گل قرنفل
گياهي است دو ساله با گل هاي كوچك، مخملي به رنگ هاي صورتي، سفيد، قرمز، بنفش و مخلوط سفيد و قرمز كه به تعداد زياد در يك گل آذين چتر مانند با هم مجتمع مي شوند. عمر گل ها به چند هفته مي رسد.  در ايران از قديم در باغها کشت مي شده است. نسبت به سرما مقاوم است. بذر آن در تير و مرداد کشت و نشاها در شهريور و مهر به محل اصلي منتقل مي شود.

 

انواع گلهای پاییزی,روشهای نگهداری از گلها

 گل قرنفل نيازمند مكان آفتابي، خاك مرطوب، حاصلخيز و تقريباً غني از مواد آلي و به خوبي زهكشي شده است. تكثير آن از طريق تقسيم بوته و تهيه قلمه خوابانيدن و كاشت بذر امكانپذير است.

READ
نحوه کاشت گل پریوش/پرورش گیاه

 

گل مینا
این گلهای خوش آب و رنگ که در مهر و آبان می شکفد. مینا خیلی زود همه باغچه را به خودش اختصاص می دهد. سریع رشد می کند و حتی بعضی از واریته های آن در فصل زمستان نیز سبزینه برگهای خود را حفظ نموده و باغچه شما را سرسبز می کنند. سرزمین اصلی برخی از گونه های مینا، آمریکای شمالی است.

 

انواع گلهای پاییزی,روشهای نگهداری از گلها

 

مینا به خاکهای غنی از مواد غذایی علاقه مند است. خاک باغچه باید به وسیله کودهای حیوانی پوسیده تقویت شود. ضمنا خاک باید سبک و دارای زهکش باشد.

 

نکات نگه داری از گل ها
براي نگهداري گلدان هاي خود راهكارهايي وجود دارد كه باعث طراوت و رشد گياهان مي شود. آب داخل ظرف گلدان و يا محفظه اي كه گلدان را در آن قرار داده ايد، به صورت روزانه عوض كرده و داخل ظرف آب تازه بريزيد.
اگر حتي داخل ظرف فوم و يا اسفنج مخصوص هم وجود داشته باشد، شما بايد تا بالاي اسفنج و يا فوم آب بريزيد، با اين كار گل ها عمر درازتري خواهندداشت. اگر كل آب ظرف را عوض مي كنيد بهتر است خود ظرف را نيز بشوييد.

براي اينكه گل هاي شما مدت زمان بيشتري تازه و سالم بمانند مي توانيد از انواع مختلف غذاهاي مخصوص گل و گياهي كه در بازار موجود است استفاده كنيد به اين منظور مي توانيد مقداري از غذاي مخصوص را در گلدان حاوي گل بريزيد مي توانيد اين غذاها را از گل فروشي ها تهيه كنيد.
اين نوع غذاها مواد موردنياز گياه را به آن مي رساند، از رشد باكتري هايي كه منجر به مسدود شدن ساقه گياه و عدم رسيدن آب به قسمت هاي بالايي مي شوند جلوگيري مي كنند. جوانه ها و غنچه ها را شكوفاكرده و به طوركلي عمر دسته گل شما را افزايش مي دهد.
استفاده از اين مكمل هاي غذايي براي گياهان يكي از بهترين راههاي افزايش طول عمر آنها است. فقط بايد دقت داشته باشيد كه طبق دستورالعملي كه بر روي بسته مكمل نوشته شده عمل كنيد. اگر به طور صحيح از اين مكمل ها استفاده نكنيد، امكان آسيب رساندن به گل ها وجود دارد.
استفاده از اين مكمل هاي غذايي براي گياهان يكي از بهترين راههاي افزايش طول عمر آنها است. فقط بايد دقت داشته باشيد كه طبق دستورالعملي كه بر روي بسته مكمل نوشته شده، عمل كنيد. اگر به طور صحيح از اين مكمل ها استفاده نكنيد، امكان آسيب رسيدن به گل ها وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *